motor uçlarında gerilim okunurmu

cahits

Üye
Katılım
29 Ara 2006
Mesajlar
82
Puanları
1
Yaş
40
merhaba benim öğrenmek istediğim şu:sürücü ile çalışan motorların uçlarında normal ölçü aleti ile voltaj okunup okunmyacağı.teşekkürler
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
sürücü 50 hz de çalışıyorsa (eğer setleri değişmediyse fabrika ayarlarında ise) normal Şebeke voltajı okursun
örnek 30 hz de çalşıyorsa (eğer setleri değişmediyse fabrika ayarlarında ise) daha az voltaj okunur frekans arttıkça voltaj yükselir
 
sevgili erxmen cevap için teşekkür ederim ama ben dijital ölçü aleti ile ölçtüm sonuç şu : voltaj gidip geliyor ve voltajı okuyamıyorsun sadece enerji var onu anlıyorsun
 
arkadaşlar sürücüler kare dalga üretirler frekansları çok yüksektir ve bu kare dalgayı sinüsoydal dalgaya benzetirler yani bi bakıma motoru kandırırlar a.c. geliyomuş gibi olur bu yüzden normal ölçü aletiyle voltajı ölçemessin
 
cahits ' Alıntı:
merhaba benim öğrenmek istediğim şu:sürücü ile çalışan motorların uçlarında normal ölçü aleti ile voltaj okunup okunmyacağı.teşekkürler

Olcu aletine bagli...
Bu is icin sampling time'i cok yuksek olan multimetreler cikti artik. ama temelde zor istir. frekans arttikca voltajin arttigini gorursun ancak cikista PWM tetikleme oldugu icin (voltaj formu sinus degil kare dalgalar sinsilesi gibidir...) ve frekans da degisken oldugu icin absolute bir V degeri okumak neredeyse imkansizdir. Bu arada bu degeri inverter ekranindan okumak daha pratiktir...
 
swiching frekansı yüzünden digital ölçü aleti ile okuma yapamayız..
 
valla arkadaşlar boşuna uğraşmayın ölçülmüyor.ölçseniz bile doğru bir ölçü olmaz
 
Rahatlıkla ölçülebilir (gerek fazlar arası gerekse şase ile fazlar sıra ile). fluke 75, fluke 111, brymen 857 gibi ölçü aletleri ile çalışıyorum ve sürücü çıkışlarında bir sorun varmı diye yıllardır ölçüm yaparım. Bu şekilde bir sürü arıza tespitim bile olmuştur. Nasıl voltaj okuyamıyorsunuz anlayamadım.
 
Arkadaşlar
Sürücüleri DC ve AC diye ikiye ayıralım.Her iki tiptede , sürücü çıkış gerilimini ölçmek mümkündür.Birincisi ölçme yaptığınız avometre TRUE RMS olacak , yani etkin değer ölçecek.Ölçme bölgesi de sürücünün anahtarlama frekansı içinde olacak.Ölçtüğünüz değer %100 doğru olmasa bile size karşılaştırma imkanı sağlar.
 
mini osilaskoplarla rahatlıkla ölçebilirsin..Hemde hatasız..

normal ölçü aletleriyle ölçmen imkansız..çok büyük frekans değerlerinde olduu için..
 

Forum istatistikleri

Konular
129,664
Mesajlar
928,871
Kullanıcılar
452,354
Son üye
brkcmn

Yeni konular

Geri
Üst