Motor sürekli olarak yanıyor.

eğer olursa kontaktörüde değiştir
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Stator sargılarına seri 5cm çapında 5 sipir çap 6mm krom nikel telden bobin yap demeraj akımın düşeceği için motorun yanmayacaktır.Demeraj anında gerilim yapmış olduğun dirençte düşeceği için akım az çekecektir tork düşecektir ama telin sipirini azaltarak torku yakalayabilirsin biraz deneme yanılma yaparak.
 
Kardeş motoru operatör 3 sn.çalıştırıp 10-15 sn.bekleterek çalıştırıyor yazmışsın.22kw. motoru yıldız-üçgen çalıştırsanda saniyeler yetmez üçgene geçmeye.softstarter(yumuşak yolvericide taksan işini görmez.çünkü yumuşak yolvericiler yine birkaç sn.beklemek zorunda nominal değerlere gelene kadar.operatör 3 sn.sonra kapatıyor diyorsun.operatör sabahtan akşama kasar o işi yapıyorsa Allah operatöre sabır versin:D Motorla ne iş görüyorsunuz?belki alternatif çözümü vardır.
 
senin önceki motorun kdağılan kasnağını incelersen proplemini çözersin
 
ustalarım sorunu çözdüm, termik ile kontaktör arasına 10kvar kondansatör bağladım motor ilk kalkışta akımın yarısını kondansatörden çekiyor ve bu sebeblede termiğe yüklenmiyor şu an 36 amperde termik tık demiyor. Fakat Kompanzasyonu etiklermi bilmiyorum 2-3 gün geçsin diye bekliyorum :)

Peki motor artık ısınmıyor mu?
 
selamlar sorun sanırım kalkış momentinin çok yüksek olması nominal akım olması gerektiğinden fazla.

motorun bağlı bulunduğu mekanik komponentlerin doğru ayarlanmamış olmasından dolayı motora kaldıramayacağı bir yük binmiş durumda bu durumda termik seni kurtaramaz. sana tavsiyem bir sürücü bağlayıp kalkış ve duruşu kontrol altına almandır buna benzer işleri uzmanca yapan firmalardan biri biziz bknz Atak Elektrik Aydınlatma Malz. Paz. Ltd. Şti. motor her ne sebepten olursa olsun bu cihazla yanması mümkün değildir.
 
sn mtemel20
motorun kaplin sistemini değiştirip,örneğin elektromanyetik ,hidrolik gibi. motoru sabit çalıştırıp,yük aktarımını kaplinden kontrol edilse, bir araştırma yapsanız.benimkisi bir fikir.

Size katılıyorum çok mantıklı bir fikir neden derseniz 30 hp bir motoru 3 saniye kullanacaksınız anladığım kadarı ile ama böyle güçteki bir motoru 3 saniyede boşta bile tam yol yapmak boşa harcanan emek ve para demek bence
 
motor yaklaşık 2 sn de tam devrine ulaşır. yüksek akımlar çekerek ısınacak. 2. kalkışta biraz daha... bir süre sonra yanacak. sabit fan ile soğutmayı dene. Ama en iyisi motoru sürekli çalıştırıp balatalı kavrama ile güç aktarmak...
 
bence termik yerine motor koruma şalteri kullanılsa daha iyi olur. mesela telemekanik gv2 serisi
 

Forum istatistikleri

Konular
128,252
Mesajlar
916,208
Kullanıcılar
450,067
Son üye
ERENLER04

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst