Motor sürücüsü çıkış gerilimi

Teşekkür ederim
Sürücü 3 faz girişli
Bir harç kovasını ileri geri çalıştırıyor
Motor kalkış frekans değeri 8
Hızlanma siwici ile değer 35
Bugün sürücü çıkışından frekans değeri 35 iken ölçtüğüm değer 390 v civarı
Eğer ölçü aleti hatalı değil ise...
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Frekans suruculerinde frekans degistikce cikis voltajida degisir. Bununla ilgili formüller vardir. C=V÷F diye hatirliyorum. C degeri motot icin sabit ve frekans dustukce geriliminde dusmesi gerekiyor.

Frekans dustukce gerilimde duser.

Olcu aleti dusuk frekansta gerilimi dogru okumayabilir. Cunku aslinda 50 hz in altinda surucu belki 2khz 3 khz gibi pwm ile size sinus sinyalini olusturuyorsa olcu aletleri bu frekanslarda saçmalıyor basimq geldi cunku.

Formulle ilgili gun icinde yazarim. Firsatim olursa frekans surucusu ile calisan yaklasik 500 kW lik bir motorun kalkis gerilim frekans akim degerlerini iceren videom vardi onuda buraya eklemeye çalışırım.
 
Gerilim düşerse güç de düşer. Düşük devirde
motor nasıl kalkınacak. Bu yüzden diyottan
sonraki gerilim direkt igbt uçlarında. Var mı
arada gerilim düşürücü bir şeyler?
Ölçü sisteminiz farklı şekilde ölçüyor olabilir.
~3-6KHz aralığında düzgün ölçüm yapabilecek
bir cihazla takip etmek gerekli.
 
Evet guc dusuyor. Nihayetinde sevir dusuyor mil ucundan alinan gucte dusuyor. Dogrudur.

Acikcasi dusuk gerilimde ve dusuk frekansta kalkinma icin nasil bir algoritma yazmışlar açıkcası bilmiyorum. Bu konuyu bende merak ediyorum.

Asagidaki videoda 500 - 600 kW gucunde bir motor kompresore direkt akuple. Mili elle zor dönüyor. Ilk kaklinma momentini bu kadar dusuk akim ve voltajla nasıl sağlıyor bilmiyorum.

Şu videoda dikkat cekecegim nokta cihaz start aldiginda cikis frekansı ve voltaji ayrica bakmak isterseniz cikis faz akimlarini gorebilirsiniz.

 
Son düzenleme:
Stator Frekansını Değiştirerek Hız Kontrolü (V/f Kontrol)
Statora uygulanan frekans değiştirilerek senkron hız (stator manyetik alan hızı) ayarlanabilir, buna bağlı
olarak da rotor devri ayarlanabilir. Frekans artırıldıkça hız artar, azaltıldığında ise hız düşer. Fakat bu ayarın bir sınırlaması vardır. Küçülen frekansla eşdeğer devre empedansı da küçülür. Eğer bu sırada uygulanan gerilim sabit tutulursa akım da artar. Bu durumda çekilen aşırı akımdan dolayı statorda meydana gelen büyük amper-sarım, motorun manyetik olarak doymasına neden olur. Manyetik akı değerini sabit tutabilmek için, ASM nominal frekansının (f n)altında kalan bölgelerde, frekans yanında statora uygulanan gerilim de aynı oranda değiştirilir. Yani V/f oranı sabit tutulur. Bu şekildeki hız kontrolüne bazen skaler kontrol de denir. Nominal frekanstan sonraki bölgede ise artık gerilim değeri nominal seviyede sabit tutulup sadece frekans değiştirilir. V/f oranını ayarlayabilmek için şebekeye motordan hemen önce bir evirici (inverter) bağlanır. Eviricide, gerilimi istenilen frekansta ve genlikteki seviyeye getirmek için darbe genişliği modülasyonu (PWM) tekniği kullanılır. Yani sinüs şeklindeki AC gerilim önce bir tam kontrollü dalga doğrultucusu ve bir filtre yardımıyla DC gerilime doğrultulup daha sonra DC-AC evirici yardımıyla frekansı ve genliği ayarlanmış bir şekilde AC gerilime evirilir.

Ayrıca ölçü aleti ile ölçüm yapmak isterseniz ölçü aletinizin True RMS olması gerekir.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,188
Mesajlar
915,702
Kullanıcılar
449,956
Son üye
CharmanDear

Yeni konular

Geri
Üst