motor sürücüden kaynaklı bir arıza

wilshere

Üye
Katılım
31 Ara 2014
Mesajlar
16
Puanları
1
Yaş
36
Merhaba, fabrikada mitsubishi f740 marka model sürücü kullanıyorum. Bu sürücüyü bağladığım motor 10-30 hz arasında çalıştırdığımda ısınıyor, aynı motoru aynı güçteki herhangibir sürücüye(abb, powerflex) bağladığımda ve aynı devirlerde çalıştırdığımda ısınma olmuyor. Bu mitsubishi sürücünün bir zaafı mıdır yoksa ben mi biryerlerde bir yanlışlık yapıyorum. Şimdiden teşekkür ederim.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İcinde fan var sa calismiyor olabilir malum havalarda sicak sürüculerde boyle seyler olabilir.
 
Tetikleme frekanslarını kontrol etmenizde fayda var.
 
Öncelikle ilgilendiğiz için çok teşekkür ederim.ÖKSÜZÇOÇUK arkadaşımın dediği doğru yani mitsubishi fr-d740 sürücü var ve aynı motorlara acs350 serisi sürücü bağladım ve diğerine nazaran bir ısınma olmadı(düşük hzlerde) kullanacağınız motora,sisteme göre sürücü seçimi yapılması gerekmektedir (vektör kontrollü veya değil). ancak ona uygun seçim nasıl yapılacak onu bilmiyorum örneğin iki tane bantım var kullanıldıkları yerler farklı ama sonuçta ikisi de bant ama birinde bu problem yaşanırken diğerinde yaşanmamakta..
 
Vektör kontrollü olması gene motorun ısınmasına düşük hızlarda mani değil ; bu konuda sürücü firmasından destek almak lazım en doğrusu ; yeraltında kömür vagonlarını çeken AC motorlu frekans konvertörlü lokomotiflerimiz var . Bunlarda da vektör kontrollü frekans konvertörü olmasına rağmen cebri soğutma var. Düşük hızlarda ölçülen motor hızına ve sıcaklığına göre hemen devreye giriyor ; daha sonra duruma göre çıkıyor ; yani kapalı çevrim çalışıyor.....
 
Autotuning ayarı yaparsanız yüksel ihtimalle sorun çözülecektir.
 
Yanlışsam düzeltin ama Autotunningin çok mantıklı olduğunu düşünmüyorum çünkü motorun gücü, akımı, çalışma frekansı, gerilimi, yükselme düşme zamanları vs girdikten sonra autotinning yapılıyor. zaten bi sorun varsa ki bu değerleri yanlış girdiyseniz motorunuz çalışmıyor ve autotunning olmuyor yani bana biraz sembolik birşeymiş gibi geliyor. İyi çalışmalar
 
Sadece değerleri girmekle tuning yapılmıyor, her inverterin bir tuning proseduru var,onu yapmak gerekiyor.
15hz. den aşagı hızlarda süremediğimiz büyük bir motoru autotuning sonrası 5hz.le sorunsuz sürdük.İnverter de mitsubishi idi.
Düşük hızlarda sürmek ve motor ısınması sorunlarını çözmekte autotuning çok faydalı.
Ama yine de siz bilirsiniz, siz sordunuz biz cevapladık kendi bildiğimizce.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
127,966
Mesajlar
913,954
Kullanıcılar
449,611
Son üye
ramazansanli@

Yeni konular

Geri
Üst