Motor Manyeto Varyator.(Varyator nasıl çalışır)?

Katılım
20 Eki 2023
Mesajlar
114
Puanları
1
Şimdi yeni bir konu ile durumu aydınlatmak gerekiyor...Moped (elektrikli bisiklet) fakat epey güçlü.Ben ve iki çocuk ile biniyorduk 80 km.gezi yapıyordum.Bu motor benzinli buji ateşlemesini ve aydınlatmayı manyeto elektriği ile sağlıyor bunda akü yok.Harika elektronik ateşlemeli manyeto tam görevini yapıyordu...Fakat motora monteli VARYATOR (otomatik vites kutusu görevi yapıyor) o da sorunsuz görevini yapıyordu.Bu varyator çalışma prensibi basit görünse bile anlamak epey zor!!!!Varyator otomatik vites ile aynı görevi yapıyor fakat iki yuvarlak plaka arasındaki kayış küçük büyük dişli gibi plakalar sade halde motor çalıştığı zaman gaz hızına göre kendi kendine normal işliyor(bunda dişli yok).Ne kadar düşünülse soru işareti var.Bu nasıl oluyor?
Resim: Peugeot moped ve varyator.
mondial-revival-50-arka-varyator-komple_195376184.jpg
x5_1087831962tik.jpg
nasıl oluyor?
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Bildiğim kadarıyla bu vites değil sadece debriyaj/kavrama yapıyor. Yani normal dönme hızında balata sürtünmesiz dönerken biraz daha gaz verip devir artırılınca oluşan merkezkaç kuvvet ile balatayı geri çeken yaylar gerilerek sürtünmeyi hatta her iki kasnağın birbirini kavramasına sebep olur. Dolaysıyla gaz verdikçe hız artar. Yani kavramadan sonra bu aparat görevini tamamlamış olur.
 
Şimdi yeni bir konu ile durumu aydınlatmak gerekiyor...Moped (elektrikli bisiklet) fakat epey güçlü.Ben ve iki çocuk ile biniyorduk 80 km.gezi yapıyordum.Bu motor benzinli buji ateşlemesini ve aydınlatmayı manyeto elektriği ile sağlıyor bunda akü yok.Harika elektronik ateşlemeli manyeto tam görevini yapıyordu...Fakat motora monteli VARYATOR (otomatik vites kutusu görevi yapıyor) o da sorunsuz görevini yapıyordu.Bu varyator çalışma prensibi basit görünse bile anlamak epey zor!!!!Varyator otomatik vites ile aynı görevi yapıyor fakat iki yuvarlak plaka arasındaki kayış küçük büyük dişli gibi plakalar sade halde motor çalıştığı zaman gaz hızına göre kendi kendine normal işliyor(bunda dişli yok).Ne kadar düşünülse soru işareti var.Bu nasıl oluyor?
Resim: Peugeot moped ve varyator.
Ekli dosyayı görüntüle 102887Ekli dosyayı görüntüle 102888 nasıl oluyor?
Hopür höpür benzin içip , içtiği benzine nazaran çekişi felaket derecede kötü bu mopedler üzerinde gençliğim geçti. Rampaya gelirsin çıkamaz, hadi bakalım pedalla . Teknolojisini eşekler kovalasın bunların. En son bunlarin birinin üzerinden uçup taksiye yapışınca kullanmayı bıraktım.
 
Son düzenleme:
Bu düzde en çok 62 km hız yapıyordu.Yokuşta yavaş neyseki köpekler yakalamadı...Motor rodajı 250 km de açıldı yani alıştı.Bunlar kaliteli yapılsa Çin işi motorlardan kat kat iyi...Yerli motor (Egemosan firması) ve manyeto bile 10 senede bir sorun yapmadı...Gelecek güzel olabilir,işte üretim cesaretine ilk adım.
 
Bu düzde en çok 62 km hız yapıyordu.Yokuşta yavaş neyseki köpekler yakalamadı...Motor rodajı 250 km de açıldı yani alıştı.Bunlar kaliteli yapılsa Çin işi motorlardan kat kat iyi...Yerli motor (Egemosan firması) ve manyeto bile 10 senede bir sorun yapmadı...Gelecek güzel olabilir,işte üretim cesaretine ilk adım.
Sizde bunları kullanma kültürü tam oluşmamış. Bunlar ile köpeklerin yoğun olduğu yerden geçecekseniz ya yanınızda mantar tabancası ya da sopa olmalı yoksa hapı yutarsaniz .
 

Forum istatistikleri

Konular
128,191
Mesajlar
915,727
Kullanıcılar
449,964
Son üye
lelaxi

Yeni konular

Geri
Üst