Mitsubishi MDS-C1-SP-150 SERVO SÜRÜCÜ ARIZA

@elektroklinik arkadaşın bahsettiği gibi ya limit siviçlerinden biri basılı yada acil durdurma butonlarından biri basılı, bunun için bir kaç senaryo çizmek lazım;

1. senaryo: Acil durdurma butonları NC yani normalde kapalı kontaklıdır, o normalde kapalı olması gereken kontaklardan biri açık kalmış olabilir. kontrol etmek gerekli tek tek... Yine aynı şekilde limit siviçlerinden biriside basılı kalmış olabilir normalde mekanik olarak basmasa da kontaklar takılı kalabilir... kontrol edelim...

2. senaryo: Sonuçta o roleden DC +24V. çıkmalı ki sistem devreye girsin, bunun için role (yerinde yok diyorsunuz neden yok onuda anlamış değilim olma ise eğer fiziksel olarak atlatılmamış ise yerinde bulunmak zorunda) orta bacak yani sol alttan ikinci ve sol alttan birinci bacaklar geçirgen olmalı, yani DC +24V. orta bacaktan girip alttaki bacaktan geri çıkmalı, o noktayı bir kontrol edelim oradan DC +24V geçiyor mu? ayrıca o rolenin üzerinde bulunan led aktif mi değil midir? yanlış hatırlamıyor isem acil stop butonu basılı değilken o rolenin en üst iki bacağında da DC +24V. olmalı, burayı da bir kontrol edelim, acil stop bastığınızda DC +24V. kesilmeli.

3. senaryo, bütün kontrollerden sonra yine de aradığımızı bulamadıksa; o rolenin yaptığı işi fiziksel olarak siz yaparak yani rolenin çıkışını köprülüyerek (DC +24V. tan role çıkış bacağına köprü) roleyi atlatırsınız.. ama burada TĞM SORUMLULUK SİZE AİTTİR. çünkü acil durdurmaları atlatmış oluyorsunuz . Uyanık bir kişinin ana şalter yanında hazır bulunması tavsiye edilir...

Bu şekilde bir deneme ile sonucu bilgilendirirseniz ve ayrıca @elektrokilinik arkadaşın dediği gibi elektrik panosunun komlpe resmini paylaşırsan daha kolay yardım alabilirsin....
 
Genelde EMG rolesi Role kartında olmaz şöyle tarif edeyim iki adet yanyana üzerinde led ışıklar olan rolelerdir 24v tüm EMG butonlarından Limit siviç lerden gecer ve EMG rolesini gelir EMG rolesi de sürücüye 24v gönderir ve makina açılır
1. Makina hiç EMG den çıkmıyor mu, yada spindle ye devir verdiğiniz zaman mı alarm oluşuyor elektrik kabininin resmini paylaşabilir misiniz

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.

anladım.makinanın şalterini açıyorum tezgah hazır hale geliyor spindle devir vermeden emg stop line hatasına geçiyor.
ve eksenlere hareket veriyoruz manuel olarak spindle gelmeden o hatayı veriyor..yüklüyorum resimleri

2874b9f49f30499a26f4f5b72c21ba37.jpg01e5027ce06b171cc2c8dd42817c3ae9.jpg5349f77f28d906d22cf523889471012d.jpg
 
@elektroklinik arkadaşın bahsettiği gibi ya limit siviçlerinden biri basılı yada acil durdurma butonlarından biri basılı, bunun için bir kaç senaryo çizmek lazım;

1. senaryo: Acil durdurma butonları NC yani normalde kapalı kontaklıdır, o normalde kapalı olması gereken kontaklardan biri açık kalmış olabilir. kontrol etmek gerekli tek tek... Yine aynı şekilde limit siviçlerinden biriside basılı kalmış olabilir normalde mekanik olarak basmasa da kontaklar takılı kalabilir... kontrol edelim...

2. senaryo: Sonuçta o roleden DC +24V. çıkmalı ki sistem devreye girsin, bunun için role (yerinde yok diyorsunuz neden yok onuda anlamış değilim olma ise eğer fiziksel olarak atlatılmamış ise yerinde bulunmak zorunda) orta bacak yani sol alttan ikinci ve sol alttan birinci bacaklar geçirgen olmalı, yani DC +24V. orta bacaktan girip alttaki bacaktan geri çıkmalı, o noktayı bir kontrol edelim oradan DC +24V geçiyor mu? ayrıca o rolenin üzerinde bulunan led aktif mi değil midir? yanlış hatırlamıyor isem acil stop butonu basılı değilken o rolenin en üst iki bacağında da DC +24V. olmalı, burayı da bir kontrol edelim, acil stop bastığınızda DC +24V. kesilmeli.

3. senaryo, bütün kontrollerden sonra yine de aradığımızı bulamadıksa; o rolenin yaptığı işi fiziksel olarak siz yaparak yani rolenin çıkışını köprülüyerek (DC +24V. tan role çıkış bacağına köprü) roleyi atlatırsınız.. ama burada TĞM SORUMLULUK SİZE AİTTİR. çünkü acil durdurmaları atlatmış oluyorsunuz . Uyanık bir kişinin ana şalter yanında hazır bulunması tavsiye edilir...

Bu şekilde bir deneme ile sonucu bilgilendirirseniz ve ayrıca @elektrokilinik arkadaşın dediği gibi elektrik panosunun komlpe resmini paylaşırsan daha kolay yardım alabilirsin....

anladım deneme yapacagım şuan yurt dışından malzeme bekliyoruz geldikten sonra denemeleri yapacagım panonun resmini paylaştım.resimlerdende bana yardımcı olursanız sevinirim
 
Genellikle operator panel üzerinde cam sigortalar bulunur. varsa bir kontrol edebilir misiniz. geçen ay aynı problem bir müşterimin başına gelmişti. acil stoptan çıkaramadık. biraz araştırmadan sonra acil stop için bir cam sigorta koymuşlar. değiştirince sistem düzeldi
 
Genellikle operator panel üzerinde cam sigortalar bulunur. varsa bir kontrol edebilir misiniz. geçen ay aynı problem bir müşterimin başına gelmişti. acil stoptan çıkaramadık. biraz araştırmadan sonra acil stop için bir cam sigorta koymuşlar. değiştirince sistem düzeldi

anladım kontrol edecem.birde müşterinizin tezgahındadamı emg stop line veriyordu ve mitsubishimi
 
Hayir lnc marka idi. Ancak genelinde bulunuyormus

Sent from my LG-D802 using KontrolKalemi.Com Forumu mobile app
 
anladım teşekkür ederim vermiş oldugunuz cevaplar için
 
Usta resimlerde EMG rolesi göremedim şema olsa işimiz kolaydı ama gene yardımcı olmaya çalışalım alarmı tam olarak yazarmısın numarasıyla birlikte ve monitör de alarm mevcutken hangi sürücüsü kaç yazıyor E7 yazması normal EMG de olduğunu belirtiyor sürücülerden biri farklı bi kod veriyorsa hatayı o sürücüde vermiyorsa EMG hattında arayacağız siz EMG butonlarının ve Limit siviçlerin 24v giriş ve çıkışlarını kontrol edin

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,855
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Geri
Üst