lutfen 0.4 kV motorlar hk bilgi istegi

Katılım
16 Mar 2010
Mesajlar
48
Puanları
1
Asagidaki konuda yardima ihtiyacim var,

Motorlarin plakalarinda 380 Vac 0.87 (pf) & 400 Vac (0.85 pf) yazmakta

Bu motorlar ag voltaji 433 volt olan transformatorden beslenecektir.
Bu durumda surekli over voltage durumunda motorlar calisirsa yalitimlari zarar gorur mu ?
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Trafo kademesini düşürme şansınız yokmu ?Ekli dokümanın , 5.1.2 bölümünü okumanızda yarar olabilir.
 

Ekli dosyalar

  • motor sorunları.rar
    470.8 KB · Görüntüleme: 25
Son düzenleme:
Ben transformator fabrikasinda dizayn muhendisiyim,

Musterimiz bizden ag voltaji 433 Volt olan 5.5 MVA trafo siparis etti.
Biz de urettik .
Fakat fabrikayi devreye almaya gelen hintli muhendisler 433 volt un hatali oldugunu 415 volt olmasi gerektigini ilettiler, Siparisi veren musterimiz zor durumda kaldi.

Trafonun baglanacagi sebeke 11400 Volt civarinda, Trafonun maksimum kademesi 11550 Volt , bu kademede ag voltaji 427.3 volt oluyor .

Ben hesap ettim trafo tam yukunde yuklenirse cos Q = 0.8 olursa , motorun klemensinde 410.3 volt olacak , bu voltaj motorun surekli calismasi durumunda nasil sonuclar doguracagi konusunda bilgi sahibi degilim.

Ancak bu duruma bir motor design muhendisi cevap verebilir diye dusunuyorum, ?..
 
400 volt,motor için sorun değil.Ancak,max. kademede bile 427 volt.Trafo dibindeki diğer
cihazlar için sorun yaratabilir.İşiniz çok zor.Muhtemelen,trafoyu değiştirmek zorunda kala-
caksınız.Benzer bir olay ( 525 volt yerine,500 volt trafo gelmişti ) başımıza gelmiş ve tra-
foyu değiştirmek durumunda kalmıştık.
 
Bahsedilen motorlar asenkron motor ise, üretecekleri momentler gerilimin karesi ile değişeceğinden, çekecekleri akımlar da artacaktır. Hatta tahrik ettikleri yüke bağlı olarak da devir sayılarının yükselmesi bile sözkonusu olabilir. Problem sadece iki motorda ise, motorları inverter ile sürmek problemi çözebilir mi acaba?
 
Problem cok motorda , cunku bir fabrikanin ana besleme trafosu,

Trafo uzerinde revizyona gidecegiz anlasilan .

Bu araplar nasil insanlar anlayamiyorum ,
5.5 MVA trafo revizyon gorecek hayir INSAALLAH diyorlar,
Kullandiklari arabayi goz gore gore carparlar hayir INSAALLAH diyorlar,

Biz TURK lerden cok farklilar , ...
Araplarla calisanlara ALLAH yardim etsin...
 

Forum istatistikleri

Konular
128,196
Mesajlar
915,754
Kullanıcılar
449,974
Son üye
umitseyhan

Yeni konular

Geri
Üst