Kompresör basıç şalteri mi koymalıyım

jes

Üye
Katılım
9 Tem 2022
Mesajlar
326
Puanları
31
Yaş
29
Merhabalar,

Yarım beygir bi kompresör edindim yağsız ve sessiz diye tabir edilen tipte 2 tarafında piston var 4 kutuplu motoru var 1500 devir civarı sessizliği(hafif sesli ama yine de evde çalışır) buradan da geliyor sanırım, yardımcı sargısı var dirençler ana sargıda 20 yardımcıda 50 civarı, 10 uf kond ile çalışıyor her neyse şimdi bu kompresörde hiç bir şey yok sadece kompresör ben bunu test usulünce enerjilendirdim basması falan olması gerektiği gibi duruyor geri hava kaçırması yok 9 barda çekvalf açıyor(bunu da başka çakmaklık soketli bi kompresöre seri girerek onun barometresinden okudum) emniyet ventili olarakta geçiyor sanırım 2. pistona(bi nevi 2 kademeli şartlandırma olabilir) ventil koymuşlar.

Şimdi sıkıntı şu kompresör basınç altında iken(1.5 bar dahi) stop ettiğimde tekrar enerjilendirirsem kalkınamıyor yani piston üzerindeki basıncı komple boşaltmam gerekiyor bunun için ne kullanabilirim piyasada satılan kompresör şalter otomatikleri var onlar piston üzerindeki havayı sıfırlama işlemini gerçekleştiriyor olabilir mi tecrübesi olan var mı bu alanda daha önce pratiken emniyet şalterinin kesime gittiğinde hava kaçırdığını görmüştüm amma dandik şey demiştim ama bu sebeple bilinçli kaçırıyor olabilir mi 3 yollu diye geçiyor çok pahalı değil hafif bir internet araması yaptım.

Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim. hafiften yağlama yapılmalı mı girişe filtre konmalı mı vs.
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2023-01-23 at 21.50.33 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2023-01-23 at 21.50.33 (1).jpeg
    209.6 KB · Görüntüleme: 16
  • WhatsApp Image 2023-01-23 at 21.50.33 (2).jpeg
    WhatsApp Image 2023-01-23 at 21.50.33 (2).jpeg
    170.2 KB · Görüntüleme: 15
  • WhatsApp Image 2023-01-23 at 21.50.33.jpeg
    WhatsApp Image 2023-01-23 at 21.50.33.jpeg
    137 KB · Görüntüleme: 14
  • WhatsApp Image 2023-01-23 at 22.05.15.jpeg
    WhatsApp Image 2023-01-23 at 22.05.15.jpeg
    136.9 KB · Görüntüleme: 13
  • WhatsApp Image 2023-01-23 at 22.05.16.jpeg
    WhatsApp Image 2023-01-23 at 22.05.16.jpeg
    115 KB · Görüntüleme: 12
Merhaba, tahminim boşken siboptan içeriye hava girişi olmaya başlıyor. Hava basma işlemi devam ettiği sürece sibop açık kalıyor. Ama 1,5 Bar da dahi hava basılması kesilirse sibop kapanıyor. Tekrar hava basılmak istendiğinde motor gücü sibobu açmaya yetmiyor. Bana göre çözüm yok gibi, motor gücünü artırırsanız olabilir.
 
Merhabalar,

Yarım beygir bi kompresör edindim yağsız ve sessiz diye tabir edilen tipte 2 tarafında piston var 4 kutuplu motoru var 1500 devir civarı sessizliği(hafif sesli ama yine de evde çalışır) buradan da geliyor sanırım, yardımcı sargısı var dirençler ana sargıda 20 yardımcıda 50 civarı, 10 uf kond ile çalışıyor her neyse şimdi bu kompresörde hiç bir şey yok sadece kompresör ben bunu test usulünce enerjilendirdim basması falan olması gerektiği gibi duruyor geri hava kaçırması yok 9 barda çekvalf açıyor(bunu da başka çakmaklık soketli bi kompresöre seri girerek onun barometresinden okudum) emniyet ventili olarakta geçiyor sanırım 2. pistona(bi nevi 2 kademeli şartlandırma olabilir) ventil koymuşlar.

Şimdi sıkıntı şu kompresör basınç altında iken(1.5 bar dahi) stop ettiğimde tekrar enerjilendirirsem kalkınamıyor yani piston üzerindeki basıncı komple boşaltmam gerekiyor bunun için ne kullanabilirim piyasada satılan kompresör şalter otomatikleri var onlar piston üzerindeki havayı sıfırlama işlemini gerçekleştiriyor olabilir mi tecrübesi olan var mı bu alanda daha önce pratiken emniyet şalterinin kesime gittiğinde hava kaçırdığını görmüştüm amma dandik şey demiştim ama bu sebeple bilinçli kaçırıyor olabilir mi 3 yollu diye geçiyor çok pahalı değil hafif bir internet araması yaptım.

Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim. hafiften yağlama yapılmalı mı girişe filtre konmalı mı vs.
monofaze motorlarda analar ayrı yardımcılar ayrı ölçülür görseldeki bağlantı içten müşterek yapılmış. Kondansatörü bir ölçme yap, ilk enerji verildiğinde yön tayini yapamıyor ise eğer sağlam ise yardımcı yanık gibi,
Birde kazan arasında çek valf olması gerek.
 
monofaze motorlarda analar ayrı yardımcılar ayrı ölçülür görseldeki bağlantı içten müşterek yapılmış. Kondansatörü bir ölçme yap, ilk enerji verildiğinde yön tayini yapamıyor ise eğer sağlam ise yardımcı yanık gibi,
Birde kazan arasında çek valf olması gerek.
evet tek faza uygun olarak ölçümleri yaptım uçlar tespit edildi uygun değerce kond. takıldı yukarıdaki ilk mesajda yazdığım gibi, ek olarak bugün internet üzerinde " PA-V tipi ETNA basınç şalterleri ise hava kompressörlerinin basınç altında ilk harekete kalkışını kolaylaştırmak için, kompressör durduğunda basınç borusu içindeki havanın tahliyesini temin edecek şekilde imal edilmiştir." gibi bir yazı okuyarak durumdan biraz daha emin oldum teşekkürler... şimdi tank olayını halletmem lazım 2.5 pet şişeleri anında dolduruyor tüpler desen çok pahalı bakalım yapacaz bi uydurmasyon
 

Forum istatistikleri

Konular
127,959
Mesajlar
913,912
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst