Koşu bandının motoru neden aşırı ısınıyor (180 v dc)

Katılım
6 Nis 2015
Mesajlar
32
Puanları
1
Yaş
41
Merhaba hocalarım bişey sormak istiyorum bende goodman 1200 era koşu bandı var motoru yük altındayken yani üzerine çıkıp yürüdüğümde aşırı ısınıyor ve arasıra çalışma esnasında aniden duruyor (bu modellerde ekranda herhangi bir hata kodu çıkmıyor galiba) Bu aniden durma olayı geçtiğimiz aylarda daha sık olurdu içini açıp devrede şişmiş olan kondansatörleri değiştirdim (resimde ki büyük kahverengi kondansatör hariç onu değiştirmedim ) şimdi ise eskisi kadar olmasa da çalışırken arasıra durma ve motorun aşırı ısınması dikkatimi çekiyor ne yapabilirim bu konuda ? teşekkürler şimdiden.

20200525_140304.jpg


20200525_140546.jpg


20200525_142732.jpg


20200525_142724.jpg


Arkadaşlar yaklaşık 1 saat üzerinde yürümeden yani boşta çalıştırdım sonra motora dokunduğumda en ufak bir ısınmanın olmadığını gördüm. Fakat üzerinde yürüyerek 10 dk çalıştırıp motora dokunduğumda elimi yakacak kadar sıcak oluyor yani bütün mesele motorun yük altında aşırı ısınması ne yapabilirim bu konuda bir tane videoda çektim çalışırken bakabilirsiniz. Şimdiden çok çok teşekkürler
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Başıma gelen olay seninki gibiydi.Motorun kollektöründe sarım uçlar sıkıştırma ile geçme iletim sağlıyordu.Üzerindeki vernik ve gevşemeden dolayı arada kesiklik yapıyordu.Söküp bakmanı tavsiye ederim .Watı yüksek havya ile o araları dikkali bir şekilde lehimlersen sıkntı çıkmaz
 
bunlardaki sıkıntı yastık yerine kullanılan mıknatısların zayıflaması eskiyince asırı miktarda ısı olusur bu boyle surer gider caresi yenı motor almak yada ac motor koyup inverter ıle kontrol
 
Başıma gelen olay seninki gibiydi.Motorun kollektöründe sarım uçlar sıkıştırma ile geçme iletim sağlıyordu.Üzerindeki vernik ve gevşemeden dolayı arada kesiklik yapıyordu.Söküp bakmanı tavsiye ederim .Watı yüksek havya ile o araları dikkali bir şekilde lehimlersen sıkntı çıkmaz
Hızlı cevabınız için çok teşekkürler elektrik elektronik bilgim çok kötüdür :) kondansatör değiştirme işini de youtube den binbir güçlükle öğrenip yapmıştım. Bahsettiğiniz sarım uçları sıkıştırması geçme iletimi ne anlama geliyor anlamadım ama heralde ucunda kömürler var o kömürleri mi lehimlemem gerekiyor daha iyi iletim için ? Birde acaba o büyük haverengi kondansatörüü değiştirmediğim için mi böyle oldu acaba onu değiştirseydim farkeden birşey olacak mıydı yoksa sorunun kartla alakası yok sadece motorla mı alakası var acaba?
 
Başıma gelen olay seninki gibiydi.Motorun kollektöründe sarım uçlar sıkıştırma ile geçme iletim sağlıyordu.Üzerindeki vernik ve gevşemeden dolayı arada kesiklik yapıyordu.Söküp bakmanı tavsiye ederim .Watı yüksek havya ile o araları dikkali bir şekilde lehimlersen sıkntı çıkmaz
Eğer dediklerimi denemek istersen kollektör aralarında çapak kalmasın birbirine değmesin iyi işçilik gerektirir
Eğer dediklerimi denemek istersen kollektör aralarında çapak kalmasın birbirine değmesin iyi işçilik gerektirir
Tabii ki motoru sökmek biraz işçilik gerektir.Kolay gelsin
 
Eğer dediklerimi denemek istersen kollektör aralarında çapak kalmasın birbirine değmesin iyi işçilik gerektirir

Tabii ki motoru sökmek biraz işçilik gerektir.Kolay gelsin

Sorun kesin budur dimi? Devresi ile kondansatörüyle ilgili bir durum yoksa ben hemen sökmeye başlayacağım başka çarem yok. Burda motorcu bobinci elektrikten adam gibi anlayan kimse yok maalesef o yüzden işi kendim yapmak mecburiyetindeyim
 
silikonlu sprey ile band lastiğini ara sıra yağlamak gerekir. sürtünmeyi azaltmak için. siz sprey kullandınızmı.
Evet bende ilk başta sorun o dur diye düşünmüştüm internetten sipariş ettiğim silikonlu spreyi arada bir kullandım ama maalesef motor yüke bindiğinden inanılmaz bir ısınma oluşuyor.
 
Belki o kadar ısınma normaldir. eğimi ve hızı azaltıp denedinizmi. Veya lastik bant yıpranmış veya evsafını kaybetmişte olabilir.
 
Motor pm motor kollektör yada fırça arızası kesinlikle değil. Sorun daha çok mıktasın ömrünün azalması gibi geliyor bana. Mıknatıslar uzun süre sıcak kaldıkları taktirde ömürlerini hızlıca tüketirler. Bu rotor üzerine tutturulmuş mıknatısların kalitesiz üretime bağlı olarak kısım kısım yeteneklerinin kaybetmesi ine sebep olmuş olabilir. Stator döner alanını yakalayamayan rotor ısınmaya sebep oluyor gibi geldi bana. İnternette kısa bi araştırma yaptım be bahsi geçen motorun bir düzine satıcısı var yurtdışında. Muhtemelen çabuk bozulan bi tip. Kendinize güveniyorsaanız sökün bi içini yoklayın derim belki basit bir arızadır.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,123
Mesajlar
915,204
Kullanıcılar
449,832
Son üye
SametKepenek

Yeni konular

Geri
Üst