Koşu bandı motoru ile elektrik üretimi

Katılım
15 Şub 2021
Mesajlar
5
Puanları
1
Yaş
37
Merhaba arkadaşlar koşu bandı motoru ile elektrik üretmeye çalışıyorum.
Ürettiğim elektriği aküye şarj edeceğim.
0-180V Değişken DC gerilimi sabitleme konusunda yardıma ihtiyacım var.
Voltaj aralığı geniş olduğu için mevcut regüle devrelerini kullanamıyorum.
Konuyla ilgili bir çalışma yapan, bilgi sahibi olan varsa yardım rica ediyorum.
Herkese selamlar.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
@
Merhaba arkadaşlar koşu bandı motoru ile elektrik üretmeye çalışıyorum.
Ürettiğim elektriği aküye şarj edeceğim.
0-180V Değişken DC gerilimi sabitleme konusunda yardıma ihtiyacım var.
Voltaj aralığı geniş olduğu için mevcut regüle devrelerini kullanamıyorum.
Konuyla ilgili bir çalışma yapan, bilgi sahibi olan varsa yardım rica ediyorum.
Herkese selamlar.
deviri sabitlersen sorununu çözersin,
 
Paskomya, öncelikle hızlı cevabınız için teşekkür ederim.
Rüzgardan elektrik ürettiğim için deviri sabitlemem söz konusu değil.
 
O motor etiketindeki voltajdir. Siz onunla 180 volt uretemezsiniz.

Once motoru ruzgar gulune baglayin dondurun kac volt elde ettiginizi gorun. Zaten yuke binince devir bir daha dusecek.

Bu ise girecekseniz sunni yukte yapmaniz ve test etmeniz lazim. Yuk voltaji ve akimini tesbit edeceksiniz.

Su mesajimda 90 volta kadar bir regulator devresi var kenan beyin yaptigi bu devreyi kullanabilirsiniz. Ayrica mesajimin oldugu konuyu okumaniz sizin icin iyi olur.

Konu içindeki mesaj 'Rüzgar Türbini için Alternatör Yapımı' https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/rüzgar-türbini-için-alternatör-yapımı.85796/post-654234
 
O motor etiketindeki voltajdir. Siz onunla 180 volt uretemezsiniz.

Once motoru ruzgar gulune baglayin dondurun kac volt elde ettiginizi gorun. Zaten yuke binince devir bir daha dusecek.

Bu ise girecekseniz sunni yukte yapmaniz ve test etmeniz lazim. Yuk voltaji ve akimini tesbit edeceksiniz.

Su mesajimda 90 volta kadar bir regulator devresi var kenan beyin yaptigi bu devreyi kullanabilirsiniz. Ayrica mesajimin oldugu konuyu okumaniz sizin icin iyi olur.

Konu içindeki mesaj 'Rüzgar Türbini için Alternatör Yapımı' https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/rüzgar-türbini-için-alternatör-yapımı.85796/post-654234

Serkan bey, kesinlikle katılıyorum 180V etiketi, bizim göreceğimiz max 100V. Türbin 3m/s de harekete geçiyor. 7m/s de 70-80 V u Gördük. Yani 30-80V gibi bir aralık söz konusu.

Aslında e Bike larda kullanılan 36-72V 10A converterları kullanmayı düşündüm ama işimi görür mü bilemedim. Bu ürünle ilgili bilginiz varsa paylaşırsanız sevinirim.

Bir diğer sormak istediğim konu ise şu:
Koşu bandı motorundan ürettiğim elektriği converterda 12V a düşürüp oradan da 12V şarj kontrol cihazıyla aküye bağlayarak kullanmayı düşünüyorum. Sizce sistemde her hangi bir hata var mı?

Değerli bilgileriniz için çok teşekkür ediyorum. Saygılar.
 
Bu e bike converter ile ilgili bir link varmi inceleyeyim.

Soylediginiz sistemde sorun yok ama asil sorun alternator icin dusundugunuz motor ve cikis geriliminiz cok yuksek.

Bu yuksek voltaj sorun olusturuyor. Bu voltaji dusuk voltaja cevirmek buyuk sikinti. Cevirme islemini lineer yontemle yapmak demek sistemin verimini buyuk olcude dusurur.

Bu noktada en optimum cozum anahtatlamali smps bir converter dizayn etmek gerek.

Yada motoru daha dusuk gerilimde calisacak motorla degistirmek , yada sarimi tekrar düzenleyip dusuk gerilim uretecek sekilde revize etmek.
 
Serkan bey ilginiz için tekrar teşekkür ederim.
Converter linki:
https://www.ebay.com/c/911340596

Bir çok alternatör denedim türbin mevcutlardan farklı bir dizayn olduğu için koşu bandı motoru tarzında bir dc dinamo kullanmak zorunda kaldım.
Söylediğiniz gibi modifiye ederek gerilimi düşürmek çok daha mantıklı geldi. Bu yolu düşünmemiştim.
Modifiye anladığım bir iş değil ama yapabilir miyim bilmiyorum.
Nasıl yapacağım konusunda da biraz bilgi verebilir misiniz?
 
Su an kisitli imkanlarla yaziyorum.

Modifiyeden kastim ,

Motor sökülür sarim semasi cikartilir. Mesela bir sarimda 60 sipir 0.50 mm lik iletken kullanildi ise , siz 30 sipir 1.0 mm lik iletkenle sarmalisiniz. Amac sipir sayisini dusurerek urettigi voltaji dusurmek iletken kalinligini arttirarak elde edeceginiz akimi arttirmis oluyorsunuz.

Converter ile ilgili ise ,

Gerilimi dusuruyor ama aku sarji icin 12 volt degil 14.4 volt gerekir. Bu converter ile bu pek mumkun degil gibi. Cikis voltaji ayarlanamiyor galiba.
 
Merhaba. En başta şunu belirtmeliyim; rüzgar türbinlerinin üreteçleri açısından hangi çıkış voltajını verebilseler bile fırçalı DC motorlar bu işlemler için çok uygun değillerdir. Bunun nedeni ise; fırçalı DC motorların devir değişimiyle voltajlarının çok değişken olabilmesidir açıklıkça belirttiğiniz gibi. Sizin seçtiğiniz motorun ev koşu bandı kullanımı için seçilmiş DC fırçalı (kömürlü) bir motor olduğunu netten görebildim. Küçük, orta ölçekli üretimlerde sıklıkla kullanılan senkron jeneratörler, sabit mıknatıs rotorlu, sarım yapısı, statorunda yeniden modifiye edilmiş alternatörler, step (adım) motorları, büyük güçteki fırçasız 3 fazlı DC motorlar (BLDC hub motorlar) stabil voltajlı DC elektrik üretimi için çok daha uygundurlar. Bunların 3 fazlı stator sarımlarında üretilen AC'nin redresörlerle 3 fazlı köprü diyotlarla, elektrolitik kondansatörlerle doğrultulmasıyla elde edilen DC akü şarj akımında rüzgar hızı/motor mili devri çok değişse bile voltaj oynamaları çok daha az olacaktır. Ancak fırçalı DC motorlara kayış/kasnak veya dişiller yardımıyla devir artırımını yapabilseniz bile, 0-180 volt DC aralığında bu çok oynak voltajlarda bunu düzenleyecek reg. ve depolanması için aküde biriktirebilmeniz çok güç olacaktır.

Daha daha küçük ölçekte size bir örnek veririsem eğer, örneğin bir bisiklet dinamosunun 6 volt (3 W, 0.5 A) etiket voltajıyla çıkışında sağlanan voltaj stabilizasyonu ile, ayni teknik değerlerdeki fırçalı bir DC motorun voltaj çıkışındaki stabizasyon değerleri hiçbir zaman ayni olamaz veya bu çok kolay sağlanamaz.

Devir stabilizasyonunun rüzgar hızıyla (veya onun tam sabitlenebilmiş olabilmesiyle) doğrudan ilgisi bulunmayıp seçilen motorun o amaç için seçilip seçilmediğiyle (araç şarj dinamoları gibi düşük devirlerde de yüksek devirlerde de çıkış voltajı fazla değişmeden amperi değişen devirlerle çok değişerek uygun akü şarj akımlarını sağlayabilmesi gibi) direk ilgili olan bir konudur. Bu nedenle çok daha uygun AC motor tiplerini, 2. el, hurda, vb. ne olursa olsun seçebilmeniz, üzerinde gerekli modifikasyonları sonradan kendinizce yapabilmeniz, rüzgar türbiniyle elektrik üretiminde sağlanan voltajın stabilizasyonu (çok oynak olamayıp reg.lerle regülasyonu) açısından çok önemlidir. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Su an kisitli imkanlarla yaziyorum.

Modifiyeden kastim ,

Motor sökülür sarim semasi cikartilir. Mesela bir sarimda 60 sipir 0.50 mm lik iletken kullanildi ise , siz 30 sipir 1.0 mm lik iletkenle sarmalisiniz. Amac sipir sayisini dusurerek urettigi voltaji dusurmek iletken kalinligini arttirarak elde edeceginiz akimi arttirmis oluyorsunuz.

Converter ile ilgili ise ,

Gerilimi dusuruyor ama aku sarji icin 12 volt degil 14.4 volt gerekir. Bu converter ile bu pek mumkun degil gibi. Cikis voltaji ayarlanamiyor galiba.
Serkan bey, sade bir şekilde işin mantığını anlatmışsınız çok sağolun.
Converter dediğiniz gibi bence de uygun değil ama çaresizlikten denemeyi düşünmüştüm. Bilgi ve tecrübelerinizle aydınlattığınız için teşekkür ediyorum.
Merhaba. En başta şunu belirtmeliyim; rüzgar türbinlerinin üreteçleri açısından hangi çıkış voltajını verebilseler bile fırçalı DC motorlar bu işlemler için çok uygun değillerdir. Bunun nedeni ise; fırçalı DC motorların devir değişimiyle voltajlarının çok değişken olabilmesidir açıklıkça belirttiğiniz gibi. Sizin seçtiğiniz motorun ev koşu bandı kullanımı için seçilmiş DC fırçalı (kömürlü) bir motor olduğunu netten görebildim. Küçük, orta ölçekli üretimlerde sıklıkla kullanılan senkron jeneratörler, sabit mıknatıs rotorlu, sarım yapısı, statorunda yeniden modifiye edilmiş alternatörler, step (adım) motorları, büyük güçteki fırçasız 3 fazlı DC motorlar (BLDC hub motorlar) stabil voltajlı DC elektrik üretimi için çok daha uygundurlar. Bunların 3 fazlı stator sarımlarında üretilen AC'nin redresörlerle 3 fazlı köprü diyotlarla, elektrolitik kondansatörlerle doğrultulmasıyla elde edilen DC akü şarj akımında rüzgar hızı/motor mili devri çok değişse bile voltaj oynamaları çok daha az olacaktır. Ancak fırçalı DC motorlara kayış/kasnak veya dişiller yardımıyla devir artırımını yapabilseniz bile, 0-180 volt DC aralığında bu çok oynak voltajlarda bunu düzenleyecek reg. ve depolanması için aküde biriktirebilmeniz çok güç olacaktır.

Daha daha küçük ölçekte size bir örnek veririsem eğer, örneğin bir bisiklet dinamosunun 6 volt (3 W, 0.5 A) etiket voltajıyla çıkışında sağlanan voltaj stabilizasyonu ile, ayni teknik değerlerdeki fırçalı bir DC motorun voltaj çıkışındaki stabizasyon değerleri hiçbir zaman ayni olamaz veya bu çok kolay sağlanamaz.

Devir stabilizasyonunun rüzgar hızıyla (veya onun tam sabitlenebilmiş olabilmesiyle) doğrudan ilgisi bulunmayıp seçilen motorun o amaç için seçilip seçilmediğiyle (araç şarj dinamoları gibi düşük devirlerde de yüksek devirlerde de çıkış voltajı fazla değişmeden amperi değişen devirlerle çok değişerek uygun akü şarj akımlarını sağlayabilmesi gibi) direk ilgili olan bir konudur. Bu nedenle çok daha uygun AC motor tiplerini, 2. el, hurda, vb. ne olursa olsun seçebilmeniz, üzerinde gerekli modifikasyonları sonradan kendinizce yapabilmeniz, rüzgar türbiniyle elektrik üretiminde sağlanan voltajın stabilizasyonu (çok oynak olamayıp reg.lerle regülasyonu) açısından çok önemlidir. Kolay gelsin.
Binbaşı verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,151
Mesajlar
915,483
Kullanıcılar
449,895
Son üye
HalilKonec

Yeni konular

Geri
Üst