Klima sistemlerinin Azotla temizlenmesi haqqinda bilgi

ELNUR

Paylaşımcı üye
Katılım
28 Nis 2011
Mesajlar
1,208
Puanları
131
Yaş
35
Konum
Zaqatala
Selamlar.
Abilerim klimalarin sistemlerini Azotla nasil temizleniyor.Isleme nasil baslamali ve nasil bitirmeli.Vakummu olunmali ?Yani kilcal veya 4 yol vana sistemde olmalimi yoksa sokmeliyizmi?.Yani islem ardicilligi nasil gidiyor.
R22 ve R410 sistemlerinde temizlenme aynimi yoksa farklimi?
 
Son düzenleme:
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Öncelikle Sisteme Gaz cinsi ve evaporatör test basıncına göre azot basılır.

sonra vakum yapılır...

aslında azot yöntemi daha çok tıkanıklıkları açma ve sisteme giren nemi alma kaçak kontrolü içindir...

Saygılarımla...
 
Azot sistemde ne kadar zaman kalmali?
Klimayi isletmek lazimmi yoksa sadece azot basilarak oyle koyulmalimi?

 
Azot sistemde ne kadar zaman kalmali?
Klimayi isletmek lazimmi yoksa sadece azot basilarak oyle koyulmalimi?


Kaçak Kontrolü İçin Manometre Gözlenmeli. Kaçak olmadığı anlaşıldıktan sonra azot atılmalı.

azot basma hattından verilip dönüşten geri alınmalı...

bu esnada klima kapalı olmalıdır...

Saygılarımla...
 
azotu temizlik için yani sistemi temizlemek istiyorsan süpürme yapmalısın.. ama bunu yaparken kompresör emiş basma hatlarını sökmen gerekir.. Kompresör azot gazını geçirmeyebilir bu sebeple dış üniteden azotu dolaştıramazsın.. etkili bir temizlik yapamazsın.. Şahsi fikrim iç ve dış üniteyi söküp ayrı ayrı basınçlandırarak temizlemek en mantıklısıdır.

Azot gazı basıldığında hiçbir sistemde kompresör çalıştırılmaz. Azot termodinamik bir gazdır ama sistemler bu gazı transfer için uygun değildir.

Azot basılan bir sistemi tekrar montajladığınızda yada kaçak tesbiti içinde olsa basınçlandırdığınızda azotu sistemden atıp yine uygun şekilde derin vakuma almak gereklidir. Şarj yaptığınız sistemde azot kalırsa yoğuşmayan gaz olarak geçer sistem basıncını arttırır ve verimini düşürür..

kolay gelsin iyi çalışmalar..
 
Cok sag olasiniz.
Split klimada kalin borunun karlanmasi nedeni ne ola bilir.IC ,dis serpantin temiz,ic unite fani temiz.
 
ilk aklıma gelen gaz eksik olması boru mesafesinin uzun yada çok kısa olması boruda kırık olması iç ünitede ısı transferinin azalması yada fazla gaz şarjıda likit gelmesi ve karlanmasına neden olur eğer burası bir sistem odası ise kış mevsiminde soğutma yapılıyorsa kondenzasyonun düşmeside aynı sıkıntıyı yaratır..
 
Cok sag olasiniz.
Split klimada kalin borunun karlanmasi nedeni ne ola bilir.IC ,dis serpantin temiz,ic unite fani temiz.

kalın borunun karlanması ilk olarak akla gaz kaçağını getirir.

tespit edilemeyen kaçak yeri olabilir boru kırılıp açılmıştır bir yerden çok az anca patlak vermiştir...
 
Bilgileriniz icin cok sag olasiniz.Oda Alis veris dukanidir.Boru 3m kadar sinma bukulme yok.3 yildir montaj edilen.Qaza bakmamisim.Bakib bilgi vericeyim.
qaz eksik oldugunda ince borunun karlandigini biliyordum.Amma kalin borunun yok.




ilk aklıma gelen gaz eksik olması boru mesafesinin uzun yada çok kısa olması boruda kırık olması iç ünitede ısı transferinin azalması yada fazla gaz şarjıda likit gelmesi ve karlanmasına neden olur eğer burası bir sistem odası ise kış mevsiminde soğutma yapılıyorsa kondenzasyonun düşmeside aynı sıkıntıyı yaratır..
kalın borunun karlanması ilk olarak akla gaz kaçağını getirir.

tespit edilemeyen kaçak yeri olabilir boru kırılıp açılmıştır bir yerden çok az anca patlak vermiştir...
 

Forum istatistikleri

Konular
128,237
Mesajlar
916,066
Kullanıcılar
450,036
Son üye
murki

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst