Klima arizasi -sistem problemi

ELNUR

Paylaşımcı üye
Katılım
28 Nis 2011
Mesajlar
1,208
Puanları
131
Yaş
35
Konum
Zaqatala
Selamlar Abilerim.
12000 lik klimada kontrol yapdigimda sistemde 10psibar qaz vardi .dedim qaz kacagi olar deye sistemi aradim hic bir sey bulamadim.sonra sistemi vakum yapip yeniden etiket olculerine gore qaz sarj yapdim.calisdirdigimda sistem sanki vakuma gidiyor yani qaz yine 10-20 psibar oluyor.Bu ariza kilcaldan kaynaklana bilirmi yoksa nasil yardimlarinizi bekliyorum.ne yapmam gerekli?
NOT-klima qazi R22.klima montaj olunan nerdese 1 yil.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
montaj borularında kırılma varmı yokmu kontrol ettinizmi.. bazen montaj esnasında boru kıvrılma noktasından çok kıvrılarak gaz geçişine engel olabiliyor..

yoksa sorun kılcal gibi görünüyor..
 
kılcal gıbı gorunuyor ama gazı atmısken kompresoru bi bosta deneseydın manometre baglayarak motor kapasıteden de dusmus olabır.
 
Kılcal Boruda sorun var gibi.. arkadaşlara katılıyorum...

borulara eğim verirken boru fazla bükülmüş olabilir..
 
Cok sag olasiniz Arkadaslar.Borularda kirilma bukulme yok.Kilcali deyisib bilgi vericeyim
 
Abilerim.klimada kalin borunun karlanmasi qaz eksikliyinden basqa nelerden kaynaklana bilir.?
 
Abilerim.klimada kalin borunun karlanmasi qaz eksikliyinden basqa nelerden kaynaklana bilir.?

Selamlar...

Eğer sistemi soğutmada çalıştırıyorsan iç ünite serpantini yada filtresi kirli olabilir..
İç ünite fanı çalışmıyor olabilir..
Fazla gaz şarjı,,
Yada cihaz sensörü arızalı cihaz durmuyor ve iç ortam haddinden fazla soğumuş demektir..

Aslında olaya şu şekilde yaklaşmak lazım.

1- Boruda karlanma var. Karlanmanın iç nedeni var biri gaz eksik olduğu için basınç düşük kalır buda gazın termodinamik olarak basıncının düşmesi sıcaklığın düşmesi demektir. bu karlanmaya neden olur. ( sıcaklık suyun donma sıcaklığının altına inmesinden dolayı )

2- Boruda karlanma var. İkinci nedeni ise iç ünitede ısı transferi yok. İç ünite ısı alamaz ise içerdeki likiti buharlaştıramaz. Buda likit fazındaki gazın dış üniteye gelmesi demektir. Buda dış hava ile ilk temas ettiği noktada ısı alarak yoğuşma ve karlanmaya neden olur. En sık karşılaşılan nedeni evaporatör kirli hava debisi düşük iç fan çalışmıyor.

3- Boruda karlanma var. Fazla gaz sarjı nedeni ile iç ünitenin alacağından daha fazla gaz verilmesi likitin evaporatör tarafından buharlaştırılamaması nedeniyle dış üniteye yürümesi sonucu oluşur.

Malum cihazlarımız termostatik genleşme valfi bulunmadığı için dönüş gazına göre çalışmaz. Kılcalların en büyük kötü yanı budur. Gaz şarjının doğru yapılmaması durumunda sıkıntı çıkartır.

kolay gelsin iyi çalışmalar..
 
sayın elnur kalın borunun karlanması gaz eksikliginden kaynaklanmaz gaz eksikliginden ince boru karlanır....kalın boru karlanıyorsa cihazın evapı kirlidir yada hava geçişini engelleyen başka bir şey vardır filtre kirli olabilir iç fan devirsiz dönüyor olabilir ... bazı klimalarda iç ünite fanının bulundugu kısımda bezden bir bant vardır zamanla ucu kalkıp havanın geçişini engelleye biliyor... kalın borunun herhangi bir yerinde kırık ezik olup olmadıgını kontrol edin özellikle iç ünite evap çıkışında boru yönü saga sola çevrilirken kırılma olabiliyor...aklıma gelenler bunlar kontrol etmenizde fayda var... iyi günler...
 
sayın elnur kalın borunun karlanması gaz eksikliginden kaynaklanmaz gaz eksikliginden ince boru karlanır....kalın boru karlanıyorsa cihazın evapı kirlidir yada hava geçişini engelleyen başka bir şey vardır filtre kirli olabilir iç fan devirsiz dönüyor olabilir ... bazı klimalarda iç ünite fanının bulundugu kısımda bezden bir bant vardır zamanla ucu kalkıp havanın geçişini engelleye biliyor... kalın borunun herhangi bir yerinde kırık ezik olup olmadıgını kontrol edin özellikle iç ünite evap çıkışında boru yönü saga sola çevrilirken kırılma olabiliyor...aklıma gelenler bunlar kontrol etmenizde fayda var... iyi günler...

Merhabalar...

Gaz eksildiğinde basınç düşecektir ve aşırı soğutma olup dönüş hattında karlanma olacaktır...

Saygılar...
 
montaj borularında kırılma varmı yokmu kontrol ettinizmi.. bazen montaj esnasında boru kıvrılma noktasından çok kıvrılarak gaz geçişine engel olabiliyor..

yoksa sorun kılcal gibi görünüyor..
Cok sag olun yardimci olan arkadaslarim.Kilcal deyisdirdim ariza aradan kalkdi.
Saygilarla

- - - Updated - - -

kılcal gıbı gorunuyor ama gazı atmısken kompresoru bi bosta deneseydın manometre baglayarak motor kapasıteden de dusmus olabır.
Cok sag olun yardimci olan arkadaslarim.Kilcal deyisdirdim ariza aradan kalkdi.
Saygilarla

- - - Updated - - -

Kılcal Boruda sorun var gibi.. arkadaşlara katılıyorum...

borulara eğim verirken boru fazla bükülmüş olabilir..
Cok sag olun yardimci olan arkadaslarim.Kilcal deyisdirdim ariza aradan kalkdi.
Saygilarla
 

Forum istatistikleri

Konular
128,108
Mesajlar
915,042
Kullanıcılar
449,809
Son üye
yucelsenolgm

Yeni konular

Geri
Üst