Kızdırma Rölesini Güçlendirme veya Farklı Röle takmak (Yardım)

Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
41
Puanları
1
Merhaba değerler üstatlar:
Size bir konuda danışmak istiyorum. Eski nesil ECU yani beyin olmayan araçlardaki kızdırma rölesini değiştirmeyi düşünüyorum. Bu konuda şöyle bir sorun yaşadım. Orijinal röle bozulduğu için röleyi değiştim. Fabrikasyon röle ilk çalıştırmada kızdırma lambasını 6 sn boyunca yakıyor ve lamba sönünce aracı çalıştırabiliyorum. Sabah ilk çalıştırmadan sonra sistem 1 dakika boyunca devrede kalıyor. (emisyonları sağlayabilmek için)

Taktığım yan sanayi röle ise ilk çalıştırmada 10 sn boyunca kızdırma ışığını yakıyor ve 10 saniye sonunda marşa basınca araç çalışıyor. Araç çalıştıktan sonra ise 1 dakika boyunca devrede kalmıyor, 10-15 saniye kadar devrede kalıyor.

Şimdi sormak istediğim soru şu: Bu iki rölenin çektiği akım farklı mı? Zamanlamaları farklı diyeceğim ama yan sanayi röle ile orijinal röle gibi 6 saniye bekleyip marş yaptığımda araç nazlanarak çalışıyor. Bunun için 10 saniye beklemem gerekiyor.
Her iki röle de +25 dereceden sonra kızdırma lambasını yakmıyor, yani kızdırma gerekmiyor. Benim tahminime göre yan sanayi rölenin çektiği akım daha az.
Araç transporter T4 2.4 Dizel (1997)

Bu araçlara genellikle Peugeot J9 veya Partner'in rölesini takıyorlar. Bazıları da röleye ek olarak anadol marş motoru bağlıyor. Halk dilinde marş taş... Bu şekilde sabah ilk çalıştırmada en fazla 2 saniye beklemek yeterli oluyor, araç hemen çalışıyor.

Söylediklerine göre bu Peugeot J9 rölesine aküden kablo çekiyorlar, ayrıca kızdırma bujilerine de daha kalın bir kablo çekiyorlar. Acaba bu sayede mi kızdırma rölelerine daha fazla akım giderek kızdırma süresi kısamış oluyor.

Nasıl bir sistem önerirsiniz. Motor üzerinde bir sigorta hattı var. O hatta bir röle bağlasam nasıl olur? Yani çift röle olarak çalışabilir mi?

Kızdırma lambasının süresini kısaltmak için bir zaman rölesi kullanabilir miyim?

Özetle daha yüksek akımlı röle mi takmalıyım yoksa kablo kesitlerini mi değişmeliyim?
 
Merhaba değerler üstatlar:
Size bir konuda danışmak istiyorum. Eski nesil ECU yani beyin olmayan araçlardaki kızdırma rölesini değiştirmeyi düşünüyorum. Bu konuda şöyle bir sorun yaşadım. Orijinal röle bozulduğu için röleyi değiştim. Fabrikasyon röle ilk çalıştırmada kızdırma lambasını 6 sn boyunca yakıyor ve lamba sönünce aracı çalıştırabiliyorum. Sabah ilk çalıştırmadan sonra sistem 1 dakika boyunca devrede kalıyor. (emisyonları sağlayabilmek için)

Taktığım yan sanayi röle ise ilk çalıştırmada 10 sn boyunca kızdırma ışığını yakıyor ve 10 saniye sonunda marşa basınca araç çalışıyor. Araç çalıştıktan sonra ise 1 dakika boyunca devrede kalmıyor, 10-15 saniye kadar devrede kalıyor.

Şimdi sormak istediğim soru şu: Bu iki rölenin çektiği akım farklı mı? Zamanlamaları farklı diyeceğim ama yan sanayi röle ile orijinal röle gibi 6 saniye bekleyip marş yaptığımda araç nazlanarak çalışıyor. Bunun için 10 saniye beklemem gerekiyor.
Her iki röle de +25 dereceden sonra kızdırma lambasını yakmıyor, yani kızdırma gerekmiyor. Benim tahminime göre yan sanayi rölenin çektiği akım daha az.
Araç transporter T4 2.4 Dizel (1997)

Bu araçlara genellikle Peugeot J9 veya Partner'in rölesini takıyorlar. Bazıları da röleye ek olarak anadol marş motoru bağlıyor. Halk dilinde marş taş... Bu şekilde sabah ilk çalıştırmada en fazla 2 saniye beklemek yeterli oluyor, araç hemen çalışıyor.

Söylediklerine göre bu Peugeot J9 rölesine aküden kablo çekiyorlar, ayrıca kızdırma bujilerine de daha kalın bir kablo çekiyorlar. Acaba bu sayede mi kızdırma rölelerine daha fazla akım giderek kızdırma süresi kısamış oluyor.

Nasıl bir sistem önerirsiniz. Motor üzerinde bir sigorta hattı var. O hatta bir röle bağlasam nasıl olur? Yani çift röle olarak çalışabilir mi?

Kızdırma lambasının süresini kısaltmak için bir zaman rölesi kullanabilir miyim?

Özetle daha yüksek akımlı röle mi takmalıyım yoksa kablo kesitlerini mi değişmeliyim?
Hiç birşey yapmamakta seçenekler arasında olmalı. Soğuk havada marş basmadan önce 2 sefer kontak açıp kapatmak ta çözüm olabilirmi?
 
Sonra arabam niye yandı... Akü voltajniz da hızlı düşüyor olabilir. Bende de start stop var. Stop ediyor sonra bakıyor ki voltaj düşüyor hemen yine çalıştırıyor. Ben de start stopu devre dışı bırakarak kullanıyorum. Araç elektrigine müdahale etmeyin.
 
Arkadaşlar teşekkürler.. Sizden sadece çözüm istiyorum.. belirttiğiniz şeylerin farkındayım. Dün bir araştırma yaptım. Röle ısı müşürüne bağlı ve ısıya göre röle direnci değişiyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,134
Mesajlar
915,319
Kullanıcılar
449,852
Son üye
ddknght

Yeni konular

Geri
Üst