bak şimdi arkadaşım, yağ eksiltme ayrı, yağ yakıp eksiltme ayrı iki olaydır.
1- motor sağlam ve yeni==> yağ eksiltiyorsa mutlaka bir yerlerde kaçak vardır. filtreden kaçırır, conta patlaktır kaçırır. çözüm = mekanik olarak dikkatlice gözden geçirilip kontrol edilmeli.
2- motor yağ yakıp eksiltiyor ise ==> silindir gömleği aşınmıştır, segmanlar görevlerini tam yapamadığı için ısınan yağ buhar olur, ekzosdan uçar gider. genelde koyu renk duman yapar. yağın eksilmesinden dolayı aşırı ısınan makine yağı kullanım süresinden önce yakar.
150 saat çalışmış bir motor daha rodajdadır. yani çok yenidir. ama 2 teneke yağ eksiltme normal bir durum değil.
burada yapmanız gereken yağ kaçağı olabilecek yerleri dikkatlice gözden geçirmeniz ve yağ kalitesini kontrol etmektir. olmaz demeyin bir yerlerde su kaçağı vardır yağa karışıyor bile olabilir. daha sayılabilecek bir yığın olasılık var. mekanik olarak sizin yada bilen bir kişinin tam bir kontrol yapmasıdır.
mekanik arıza yok ise jeneratörün yetkili servisinin gelip gerekli kontrolleri yapmasıdır.
benim aklıma gelen olası arızalar bunlar. çözüm sizde kontrol sizde. buradan yazarak şurası kaçırıyor demek olmaz.