Jeneratörün yağ yakması

mtilki

Üye
Katılım
31 Tem 2014
Mesajlar
39
Puanları
1
Yaş
39
s.a değerli üstadlar

700kw gücünde yaklaşık 144 saatte çalışmış bir jeneratörümüz var
gövdesi rezistanslar sayesinde 40 -45 derece sıcaklıkta
ortalama yük kullanımımız 250 - 350 amper aralığında
eksozdan öyle aman aman bir duman görünmüyor fakat 20 saatte bir neredeyse 2 teneke yağ koyuyoruz
boşta çalıştırmıyoruz fakat bazen günde 2 kere çalışıyor 10 dakika çalışıp duruyor bazen hiç çalışmıyor kırsal bir bölgedeyiz elektrik kesintimiz bazen hiç bazen sık oluyor uzun süreli çalışmada daha az yağ yakıyor kısa süreli çalışmlarda daha fazla yağ yaktığını düşünüyorum firma durumun normal olduğunu söylüyor fakat dediğim gibi 20 -30 saatte bir neredeyse yağını en alt yağ cizgisine kadar indiriyor sizce normalmi
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
karter rezitansı çok fazla bence, 30- 35 dereceden fazla olmamalı. 40 45 derece kaynama noktasının nerdeyse yarısı, yağ durduk yerde pişiyor. motor blok ısısı elini koyduğunda yakmayacak kadar olmalı.ama sıcaklığı hissetmelisiniz. elinizin yanıp çekilmemesi lazım.
 
Hiç normal değil. Yağ bu kadar sürede bu kadar eksilmez. Çeşitli yerlerden yağ kaçaklarıda olabilir. Dişarıdan gözlem yapınca yağ sızıntısı var mı. Eğer dış kontrollerde sızıntı yok ise, içerisinden de sızıntılar olabilir. Örneğin conta arızası. Bunu işinde iyi bir dizel tamircisi çözebilir.
 
karter rezitansı çok fazla bence, 30- 35 dereceden fazla olmamalı. 40 45 derece kaynama noktasının nerdeyse yarısı, yağ durduk yerde pişiyor. motor blok ısısı elini koyduğunda yakmayacak kadar olmalı.ama sıcaklığı hissetmelisiniz. elinizin yanıp çekilmemesi lazım.
elimi koyduğumda yanmıyor bu termostat ısısı ılık gibi gövde
Hiç normal değil. Yağ bu kadar sürede bu kadar eksilmez. Çeşitli yerlerden yağ kaçaklarıda olabilir. Dişarıdan gözlem yapınca yağ sızıntısı var mı. Eğer dış kontrollerde sızıntı yok ise, içerisinden de sızıntılar olabilir. Örneğin conta arızası. Bunu işinde iyi bir dizel tamircisi çözebilir.
dışarıya çok az sağında solunda ufak tefek damlalar var kaçak bile denmez yardımınız için sağolun
 
yine e benim için yüksek bir ısı değeri, bizim kullandığımız jeneratör orijinal motordu. rezitans direkt karter içindeydi. yeni jeneratörlerde ısıtma ünitesi hep dışarıda yağ direkt ısıtılmıyor. bazen 3 ay elektrik kesilmezdi. sadece çalışabiliyor olduğunu test etmek için ayda bir ana şalteri kapatıp yarım saat çalıştırırdım.
 
su hattı var rezistanslar suyu ısıtıyor su geziyor firma kendi ayarladı bu sıcaklığı 30 derece kışın makina çalışamadı bu sıcaklığa getirdiler
yine e benim için yüksek bir ısı değeri, bizim kullandığımız jeneratör orijinal motordu. rezitans direkt karter içindeydi. yeni jeneratörlerde ısıtma ünitesi hep dışarıda yağ direkt ısıtılmıyor. bazen 3 ay elektrik kesilmezdi. sadece çalışabiliyor olduğunu test etmek için ayda bir ana şalteri kapatıp yarım saat çalıştırırdım.
su hattı var rezistanslar suyu ısıtıyor su geziyor firma kendi ayarladı bu sıcaklığı 30 derece kışın makina çalışamadı bu sıcaklığa getirdiler ayrıca bana boşta en fazla 2 dakika çalıştırabilirsin dediler örneğin kışın biz hafta da 1 15 dakika çalıştırırdık eski jeneratörü bunu sıfır aldık anlamadım ne yapacağımıda bilemiyorum firma motor saat gibi tam yükte çalışırsa yağ yakmaz felan diyor
ilk çalıştığında siyah sonra normal 30 snde yüke geçtiğinde siyah sonra tek eksoz ağırlıklı beyaz duman 2 eksoz var 1 inden daha fazla geliyor ama çok dikkatli bakınca duman görünüyor
Egzoz dumanı ne renk?
 
Son düzenleme:
bak şimdi arkadaşım, yağ eksiltme ayrı, yağ yakıp eksiltme ayrı iki olaydır.
1- motor sağlam ve yeni==> yağ eksiltiyorsa mutlaka bir yerlerde kaçak vardır. filtreden kaçırır, conta patlaktır kaçırır. çözüm = mekanik olarak dikkatlice gözden geçirilip kontrol edilmeli.
2- motor yağ yakıp eksiltiyor ise ==> silindir gömleği aşınmıştır, segmanlar görevlerini tam yapamadığı için ısınan yağ buhar olur, ekzosdan uçar gider. genelde koyu renk duman yapar. yağın eksilmesinden dolayı aşırı ısınan makine yağı kullanım süresinden önce yakar.
150 saat çalışmış bir motor daha rodajdadır. yani çok yenidir. ama 2 teneke yağ eksiltme normal bir durum değil.
burada yapmanız gereken yağ kaçağı olabilecek yerleri dikkatlice gözden geçirmeniz ve yağ kalitesini kontrol etmektir. olmaz demeyin bir yerlerde su kaçağı vardır yağa karışıyor bile olabilir. daha sayılabilecek bir yığın olasılık var. mekanik olarak sizin yada bilen bir kişinin tam bir kontrol yapmasıdır.
mekanik arıza yok ise jeneratörün yetkili servisinin gelip gerekli kontrolleri yapmasıdır.
benim aklıma gelen olası arızalar bunlar. çözüm sizde kontrol sizde. buradan yazarak şurası kaçırıyor demek olmaz.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,950
Mesajlar
913,863
Kullanıcılar
449,598
Son üye
kadir12366

Yeni konular

Geri
Üst