Hem Expansion valf hemde kılcal aynı anda kullanılmış

Yag sürme bir kaç nedeni olabilir.

Gaz eksik ise olur. Likit geliyorsa olur.

Gaz tipi emis basma basinclari nedir? Yag kaldırma çok sık yaşanıyor ise basma hattına yag seperatoru koymanizi öneririm.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Yag sürme bir kaç nedeni olabilir.

Gaz eksik ise olur. Likit geliyorsa olur.

Gaz tipi emis basma basinclari nedir? Yag kaldırma çok sık yaşanıyor ise basma hattına yag seperatoru koymanizi öneririm.
Gaz tipi r134 emme ve basınç degerlini ölçmedim daha önce, şuan tadilat var evap sökülü halde haftaya bağlamayi planlıyoruz yağ sürmeyi sürekli yapiyor
 
Gaz tipi r134 emme ve basınç degerlini ölçmedim daha önce, şuan tadilat var evap sökülü halde haftaya bağlamayi planlıyoruz yağ sürmeyi sürekli yapiyor

Değerleri bilmeden yorumlamak zor. Kompresor ve yag sekmanlari aşınmış olabilir. Kondenser basıncı düşük kalmış olabilir yanlış txv seçimi olabilir. Txv ayari hatalı olabilir. Ic ile dis unite arasinda kot farki varsa yag kaldirir. Emis hatti cok kalin boru cekildiyse yagi geri suruklemiyor evapa yigiliyor olabilir. Kompresore likit geliyor olabilir. Cok etken var.

Bence sistem sökülü ise yapilacak en güzel çözüm ilk basta basma hattına yag seperatoru koymak olur. Diğer kalemler çalışırken test edilecek konular.

Üniversitede mi çalışıyorsunuz?
 
Kompresör grubu r404a ile çalışıyordu kompresör arizalaninca (çin malı) kalkış yapmadı bizde r134 a kullanan aynı güçte motor bağladık ama üstündeki txv yi degistirmedik siz söyleyince fark ettim.
Evap kompresör arası kot farkı 1 metre civarında, emme borusu çapı 15 mm
İlk iş yağ seperatoru bağlamak sanırım
makine mühendisi sayılırım mezun olmak uzeriyim
 
R404a gazı R134a gazına nazaran yüksek basinclidir. Txv etiketine bakın. Muhtemelen txv de uygun değil. Değişmesi gerekir.
 
R404a gazı R134a gazına nazaran yüksek basinclidir. Txv etiketine bakın. Muhtemelen txv de uygun değil. Değişmesi gerekir.
Txv etiketi dediğiniz gibi r404a ve r502 gaz için uygun r134 e uygun değil şuan üstündeki valf iç dengeli ama evap distribütör lü olunca dış dengeli bir tgv kullanmak gerekmez mi
 
Txv etiketi dediğiniz gibi r404a ve r502 gaz için uygun r134 e uygun değil şuan üstündeki valf iç dengeli ama evap distribütör lü olunca dış dengeli bir tgv kullanmak gerekmez mi

Emin degilim belki daha iyi bilen bir arkadaşımız cevaplayabilir.

Aklimda kalan bilgi belli bir kapasite üzerinde evaporatorlerde dıştan devgelemeli valf kullanılır.

Sizin evaporator küçükse gerek olmayabilir.
 
Txv etiketi dediğiniz gibi r404a ve r502 gaz için uygun r134 e uygun değil şuan üstündeki valf iç dengeli ama evap distribütör lü olunca dış dengeli bir tgv kullanmak gerekmez mi
Selam,
Dış dengeli takmak sistemin bir kademe daha kararlı çalışmasını sağlar. Yalnız öncelikle sistemi ihtiyacınıza yada imkanlara uygun kombinasyonu sağlamalısınız. Serkan bey sık karşılaşılan olası sorunları belirtmiş. R134 gazı kullanarak sistem verimini düşürmüşsünüz. Sistemin kurulumunu yapmadan önce kompresör deki yağı değiştirin(değiştirmesenizde olur) Gazın tamamını boşaltın, borulamayı tekrar gözden geçirin derim. Boru hattında evap giriş ve çıkışına siboplu servis borusu ekle. Boru hattında evap çıkışında mutlaka evapın en üst seviyesine kadar dikey yükselme olmalı hemen önüne TXV kuyruğunu sabitle. Dış ünite yukarıda ise deve boynu yapmalısın. Yağ dönüşü için. Likit hattındaki yağ her türlü ilerler. Evap alt kısımlarında biriken yağ kapasiteyi düşürür. Sistem büyük değilse seperatör yerine borulamaya dikkat ederek yağ sorunu çözülebilir. R134a yada R404a gazı r22 gibi yağ taşıyamaz, yağ dönüşünü desteklemelisiniz. Sistem çok büyük değilse dış denge TXV bencede gerek yok. Boru hattında değişiklik yaparsanız önce Kloroform yada tineri borunun içine dökün (yalnızca boru hattına önemli, kompresöre giderse birkaç aya kalmaz hatta start aldığı anda kaçak akımla karşılaşırsın) sonra azotla süpürün. Birkaç saat vakum yapın. Vakum pompanız soğuduktan sonra tekrar yarım saat vakum yapın. (ısınan vakum pompası soğuk pompanın yaptığı vakumu yapamaz) sonra gaz şarjı ve TXV ayarı yapabilirsin. Bunlar sistem kurulumunda uygulanırsa mutlaka faydasını göreceğin sistemdeki olası hataları düzeltebileceğin detaylar. Hiçbirini yapmasan bile r134 gazıyla sistemi çalıştırma. 1 yıla kalmaz enerji masrafı kompresör masrafını geçer. Anladığım kadarı ile senin sorunun tamamen r134 gazını kullanmış olman.
 
Emin degilim belki daha iyi bilen bir arkadaşımız cevaplayabilir.

Aklimda kalan bilgi belli bir kapasite üzerinde evaporatorlerde dıştan devgelemeli valf kullanılır.

Sizin evaporator küçükse gerek olmayabi

Selam,
Dış dengeli takmak sistemin bir kademe daha kararlı çalışmasını sağlar. Yalnız öncelikle sistemi ihtiyacınıza yada imkanlara uygun kombinasyonu sağlamalısınız. Serkan bey sık karşılaşılan olası sorunları belirtmiş. R134 gazı kullanarak sistem verimini düşürmüşsünüz. Sistemin kurulumunu yapmadan önce kompresör deki yağı değiştirin(değiştirmesenizde olur) Gazın tamamını boşaltın, borulamayı tekrar gözden geçirin derim. Boru hattında evap giriş ve çıkışına siboplu servis borusu ekle. Boru hattında evap çıkışında mutlaka evapın en üst seviyesine kadar dikey yükselme olmalı hemen önüne TXV kuyruğunu sabitle. Dış ünite yukarıda ise deve boynu yapmalısın. Yağ dönüşü için. Likit hattındaki yağ her türlü ilerler. Evap alt kısımlarında biriken yağ kapasiteyi düşürür. Sistem büyük değilse seperatör yerine borulamaya dikkat ederek yağ sorunu çözülebilir. R134a yada R404a gazı r22 gibi yağ taşıyamaz, yağ dönüşünü desteklemelisiniz. Sistem çok büyük değilse dış denge TXV bencede gerek yok. Boru hattında değişiklik yaparsanız önce Kloroform yada tineri borunun içine dökün (yalnızca boru hattına önemli, kompresöre giderse birkaç aya kalmaz hatta start aldığı anda kaçak akımla karşılaşırsın) sonra azotla süpürün. Birkaç saat vakum yapın. Vakum pompanız soğuduktan sonra tekrar yarım saat vakum yapın. (ısınan vakum pompası soğuk pompanın yaptığı vakumu yapamaz) sonra gaz şarjı ve TXV ayarı yapabilirsin. Bunlar sistem kurulumunda uygulanırsa mutlaka faydasını göreceğin sistemdeki olası hataları düzeltebileceğin detaylar. Hiçbirini yapmasan bile r134 gazıyla sistemi çalıştırma. 1 yıla kalmaz enerji masrafı kompresör masrafını geçer. Anladığım kadarı ile senin sorunun tamamen r134 gazını kullanmış olman.
Hocam cevabınız için teşekkürler elinizde halihazirda Bristol H23A383ABKA kodlu kompresör de mevcut, mevcut kompresörün yerine koysak herhangi bir sorun teşkil eder mi kapasiteleri uygun fakat kompresör r22 gaz ile çalışıyor yasaklanmis r22 yerine hangi gaz kullanılmalı dahilinde yağ, dryer ve tgv değişiminde yapilmali sanırım tekrar teşekkürler
 
Hocam cevabınız için teşekkürler elinizde halihazirda Bristol H23A383ABKA kodlu kompresör de mevcut, mevcut kompresörün yerine koysak herhangi bir sorun teşkil eder mi kapasiteleri uygun fakat kompresör r22 gaz ile çalışıyor yasaklanmis r22 yerine hangi gaz kullanılmalı dahilinde yağ, dryer ve tgv değişiminde yapilmali sanırım tekrar teşekkürler
Yağını değiştirseniz, çalışma rejimi ve kapasitesi uygunsa olur. Boru hattınıda da mutlaka temizleyin. Elinizdeki kompresörü değerlendirmek gibi bir derdiniz olmasa hiç uğraşmayın derdim.

Soğutma sistemlerinde kullanılması gereken yağ seçimi önemli. Konu hakkında internetten bolca döküman var. Bi inceleyin derim. Hfc grubundaki gazlardan kullanılan poe yağ atmosferdeki oksijenle ve hcfc grubundaki gazlarla (r22 gibi) çok hızlı tepkimeye girer. R22 adete yağın içine karışır. Hcfc ile çalışan bir sistemin kompresörün deki yağı aldığınızda yağ köpürmeye başlar. Hfc (r404a gibi) grubunda ise gaz ve yağ neredeyse hiç reaksiyon göstermez. Bu yüzden yağı sistemde taşıyamaz. Poe yağların ambalajı açıldıktan sonra çok hızlı bir şekilde sisteme dahil etmelisiniz. Poe yağ hfc ve hcfc grubundaki tüm gazlarla kullanılabilir. Tabi daha önce hcfc grubundaki bir gazla yada oksijenle tepkimeye girmemişse. Aksi durumlarda 6 aya kalmaz kompresörün sübapları ve yağ segmanları simsiyah kurumla kaplanır.
En çok karşılaşılaştığım konu r22 ile çalışan bir sisteme r407 gibi gaz eklemesi yapılıyor. Ayrı gruptaki gazlar yağı bozar.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,190
Mesajlar
915,724
Kullanıcılar
449,960
Son üye
katzeimar

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst