normal olarak sağlıklı bir sarj için 10 da biri denir. ama fazla akımlada sarj edilebilir. aküyü çok ısındırmadan, kısa süreli, veya akü ömrünü azaltma pahasına, akünün içindeki kimyasalı bozma pahasına gibi yuksek akımlarla sarj edilebilir. güvenli ve akü ömrü açısından tavsiye edilen 10 da 1.
olay tamamen ihtiyac olunan enerjiyle alakalı. paneliniz büyük akünüz küçük size cok enerji lazım. o zaman panelden çok enerji çekip yüksek amperle sarj ediyorsunuz.
bütün hesapları ihtiyacınız olan enerji , bu enerjiyi karşılayabilecek panel, ve karşılanan bu enerjiyi gerekli sürede depolayabilecek akü şeklinde hesap yapın.
dediğim gibi aküleri fazla akımla sarj edebilirsiniz. akü ömründen fedakarlık edersiniz. fazla akım verirseniz akünüz ısınır, kimyasalı bozulur, veya yanar, patlar gibi.
hızlı sarj yapıyorsanız sisteminizde akıllı bişeyler olmalı. ama şarjı , ısıyı .....falani filanı kontrol eden bir sistem, ama bu işi bizzat takip eden bir adam gibi.
akü ısınmıyorsa, içindeki malzeme zarar görmüyorsa, şarj sistemi akıllı ise, herşeyi kontrol ederek sarj yapıyor ise hızlı şarj, yüksek akımla sarj.... yapılabilir. arabalarda akü o şekilde sarj ediliyor olabilir. kontrollu bir şekilde yüksek akımla sarj yapılabilir yukarda da dediğim gibi.