Güç Trafosu

Katılım
21 Mar 2011
Mesajlar
367
Puanları
1
Yaş
44
güç trafolarıda ototrafo mantıgı ile dizayn edilseydi ne olurdu. Yani bildiginiz üzere ototrafolar tek sargılı olup cıkış gerilimi bu sargının belli bir noktasından alınarak sekonder cıkısı elde edilmektedir. Güç trafolarında da benzer durum yapılsa ne olurdu ?
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Başka devazantajları da vardır belki ama benim bildiğim en büyük risk, primer ve sekonderin izole olmayışı ve iki uç arası sargıda olası bir problemde primer gerilimin sekondere yansıma olasılığı.
 
güç trafolarıda ototrafo mantıgı ile dizayn edilseydi ne olurdu. Yani bildiginiz üzere ototrafolar tek sargılı olup cıkış gerilimi bu sargının belli bir noktasından alınarak sekonder cıkısı elde edilmektedir. Güç trafolarında da benzer durum yapılsa ne olurdu ?


güç trafolarının oto trafo olarak imal edilmediğini de nerden çıkardınız sn mühendis0606 TEİAŞ ın 3 fazlı ototrafoları var 250MVA 380 / 158 kV şeklinde. veya yurtdışında kullanılan 220/110 kV trafolar var.
 
trafolarda sadece gerilim dönüşümü düşünülürse oto trafo kullanılabilir. fakat gerilimi düşürürken çekilen akımı arttırmak için oto trafo kullanılamaz.
 
Sayın emir arkadasımız güç trafosu ile ototrafo ayrı kavramlardır kesinlikle karıstırılmamalıdır. Ototrafo tek sargılı trafolardır. O dedikleriniz zaten kullanılan ototrafolardır. Ayrıca eski sistemde ototrafolar tersiyer sargılarıda olup kullanılmaktaydı yani 380/154/15.8 ancak tersiyer sargılarda sık sık arızalanmalar meydana geldiginden dolayı tersiyer sargı yeni ototrafolarda iptal edilmiş ve tek üretim olarak 380/158kV üretim yapılmaktadır.
Benim merak ettigim diyelim ki 100MVA 154/34.5kV güç trafosunu ototrafo mantıgı ile tasarlansaydı sekonder sargılar olmayacaktı ve maliyet azalacaktı. Bu durumun ne gibi sakıncaları oalbilecegidir.
 
sekonder ile primer arasında oluşan izalasyon sağlanamaz , serkonder in beslediği baradan enerji alan fiderin en uç noktasında meydana gelen arıza doğrudan primer giriş noktasını etkiler ve işletmede daha çok sorunlar oluşur...
 
güç trafolarıda ototrafo mantıgı ile dizayn edilseydi ne olurdu. Yani bildiginiz üzere ototrafolar tek sargılı olup cıkış gerilimi bu sargının belli bir noktasından alınarak sekonder cıkısı elde edilmektedir. Güç trafolarında da benzer durum yapılsa ne olurdu ?

oto trafolarda primer ve sekonder sargılardan akım arasındaki fark çok fazla değildir yani gerilimin oarnı kadardır. örneğin siz 154/34.5 bir güç trafosunu oto trafo gibi tasarlamak isterseniz primer sargıları sekonder sargılarda aynı kesitte yapmanız gerekecektir. bu da ciddi bir maliyet ve daha büyük trafo hacimleri demektir.
 
Benim merak ettigim diyelim ki 100MVA 154/34.5kV güç trafosunu ototrafo mantıgı ile tasarlansaydı sekonder sargılar olmayacaktı ve maliyet azalacaktı. Bu durumun ne gibi sakıncaları oalbilecegidir.


Ototrafolara maliyet açısından bakılacak olursa ;
çevirme oranı 2 ye kadar olan ototrafolar iki sargılı trafolara göre cok ucuza mal olurken ,
çevirme oranı 10 a dogru yaklastıgında maliyet eşitlenmeye yaklasır.
Çevirme oranı 10 un üzerinde olan ototrafo iki sargılı trafodan daha pahalıya mal olur.

Ototrafo ile iki adet iletim şebekesinin ( yani 380 i 154 e - 380 i 220 e - 154 ü 132 e) birbirine bağlantılandırılmasında hiçbir mahsur yoktur.
Fakat iletim şebekesi voltajının dağıtım şebekesi voltajına ( yani 380 i 33,6 - 154 ü 33,6 ) ototrafo kullanılması mahsurludur.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,198
Mesajlar
915,773
Kullanıcılar
449,980
Son üye
shield325

Yeni konular

Geri
Üst