Fiat Albea 2011 kalorifer fan motoru çalışmıyor ?

Katılım
27 Haz 2018
Mesajlar
62
Puanları
1
Yaş
24
Arkadaşlar iyi geceler bir konuda yardımcı olabilir misiniz geçen kış kalorifer açık iken kalorifer fanı durdu bir daha çalışmadı bu olaydan iki gün sonra araçta telefonumu şarj etmek için Çakmaklığa şarj aleti bağladım ama çakmaklıktaki elektrik kesilmiş kalorifer fanını son kademeye getirdiğimde bir röle çekme sesi var ama fan çalışmıyor bu gün sigorta panosunu söktüm çakmak sigortasının sembolünü buldum baktım çakmak sigortası atmış sağa sola baktım fan motoru gibi bi sembol bulamadım çakmak sigortası 25 amperdi acaba dedim fan motoru ile çakmak elektriği aynı sigortadan mı geçiyor çözemedim ama dördüncü kademede ise röle çekiyor çözemedim motor mu bozuk acaba inşallah bozuk değildir yorumlarınızı alabilir miyim ?
 
motoru söküp sokete elektrik geliyormu kontrol edin, motorda sıkışma gibi bir durum olabilir.
 
Anladım hocam yarın bakacağım o sokete bayağı da sıkıntılı bir yerdeymiş o sokete bir şekilde halledeceğim artık
 
Çakmaklık sigortasını değiştirdiniz mi?
 
Hayır usta bu gün alacağım uygun amperde mesela 10 amper bi sigorta alıp deneyeceğim
 
Araçların kalorifer motorları, motor statorundaki değişik sarımlarla mutfakta ocak üstü aspiratörünün kademeli motoru gibi değişik kademelerdeki sarımlara geçişlerle seçici (komütatör) anahtarlarla genellikle devir kontrolü yapılır. Son kademede motor düzgün çalışıp diğer kademelerde hiç çalışmadığına göre röleden motora çıkış bağlantılarında (röleden ses geldiği halde) veya rölelerin kendisinde (iç kontaklarında) sıkıntı olabilir. Ama öncelikli olarak çakmaklık sigortasını değiştirerek akımın çakmaklık ile ortak olma ihtimalini elimine edelim, sonrasında kalorifer motoru giriş bağlantıları, röle kontak çıkış bağlantıları, vb. üzerinde durabilmek gerekecektir.

Motor milinde sıkışma olması da muhtemeldir, çünkü 3 kademeli ayaklı vantilatörlerin ilk kademesi aşırı bakımsızlıkla milleri sıkışınca ilk kademede dönemiyor, 2. ve 3. kademelerde dönebiliyor, örneğin. Kalorifer motoru ilk kademelerinde rahat dönemediği, aşırı akımlar motor sargılarıyla çekildiğinden panodaki sigortası bu yüzden atabilmiş olabilir, sn. Murat'ın da belirtebildiği gibi. Ancak son kademede çalıştığı için sigortayla değil röle, motor bağlantılarıyla ilgili görünüyor. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Araçlarda kullanılan kalorifer motorları iki tip biri dirençli 12 voltu kademeye göre dusuruyor.Diger tip ise mosfetli sargilara bağlı 4 adet mosfet var hız ayarını mosfet yapıyor Öncelikle arizanizi çözmek için motorda mekanik sıkışma varmı sonra sokete elektrik geliyormu soketten önce röle ve sigorta oluyor kolay gelsin
 
Arkadaşlar uzun süre sonra geldim yardımlarınız için teşekkürler internetten bir video izledim Fiat Albea sole 2011 model araçlarda kilometre kadran'nını sökünce hemen sağ altta kalorifer fan'ının soketi var ona baktım erimiş yerinden çıkmış nasıl olduysa o soketi iptal edip faston terminal taktım sorun çözüldü teşekkürler tekrardan konu kilit.
 
Arkadaşlar uzun süre sonra geldim yardımlarınız için teşekkürler internetten bir video izledim Fiat Albea sole 2011 model araçlarda kilometre kadran'nını sökünce hemen sağ altta kalorifer fan'ının soketi var ona baktım erimiş yerinden çıkmış nasıl olduysa o soketi iptal edip faston terminal taktım sorun çözüldü teşekkürler tekrardan konu kilit.
ayağına taş değmesin evlat, az daha sana kızacaktım 2 aydır uyuyan konuya yazıp hortlatıyorsun diye; baktım çözümle beraber konuyu kapatmışsın. keşke herkes senin gibi olsa...
 

Forum istatistikleri

Konular
128,165
Mesajlar
915,611
Kullanıcılar
449,931
Son üye
mecuxell

Yeni konular

Geri
Üst