Fazla Isınan Jeneratör Çıkış Kabloları - Önemli

Katılım
28 Ağu 2017
Mesajlar
154
Puanları
1
Bir türlü çözüm bulamadığımız bir konu için değerli fikirlerinize ihtiyacım var. 1900 kva jeneratör için hemen alternatör önündeki çıkış şalterine giriş yapıldı. Her bir faz için 7 tane 1x240 mm2 NYAF kablo kullandık. Yük bankası ile test yapıyoruz. Ve bazı kablolar çok fazla ısınırken bazıları soğuk kalıyor. Ölçü aleti ile ölçtüğümüzde faz kabloları arasında epey fark çıkıyor. Örneğin bir faza ait bir kabloda 520 A ölçülürken başka faza ait bir kabloda 380 A ölçülüyor. Yük bankasının kalibrasyonu sorunsuz. Manyetik alanı sıfırlamak için faz kablolarını çapraz şekilde düzenleyerek de denedik ama sonuç alamadık. Ufak farklar olsa da akım değerlerinin birbirine yakın çıkması gerekmez mi? Burada sorun sizce neden kaynaklanıyor olabilir. Teşekkür ederim.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Kabloları, R S T; R S T; R S T , seklındemı duzenledınız, sıraladınız yoksa, RRRR; SSSS; TTTT gibimi.
 
Fikirleriniz önemlidir, beyin fırtınası yardımcı olabilir.
 
Yük ile jeneratör arasındaki kablo mesafesi kaç metre?
Her kablonun metrajı aynı mı?
Kablo diziliminiz şu adresteki şekillerden hangisine göre yapılmış durumda?

https://tr.prysmiangroup.com/en/phase-sequence-and-cable-arrangement-configurations
Jeneratör çıkış şalteri ile yük bankası arasındaki toplam kablo mesafesi 80 metre. 50 metresi kablo, 30 metresi busbar.
Kablo metrajları aynı. Yalnızca alternatör ile jeneratör çıkış şalteri arasındaki kablolar arasında 30 cm civarı fark var. (Alternatör baraları aynı hizada olmadığından)
9. şekildeki gibi dizdik kabloları.
 
9. şekildeki gibi dizdik kabloları.
kablo-dizilim-2-en.jpg


9. şekilde belirtilen D, >2D mesafelerine uyabildiniz mi?
 
Evet tam olarak onu uyguladık.
 
Evet tam olarak onu uyguladık.
Kablolarda işaretlemeyle ilgili de bir hata yapılmadıysa o zaman kablo diziliminden başka bir şeye yönelmek gerekir. Aklıma gelenler şunlar;

- Jeneratör faz çıkış gerilimindeki farklılık? (Yük devrede iken jeneratörün hemen çıkışında her faz aynı gerilimde mi?
- Yük ile jeneratör arasındaki şalterlerin tam kapanmaması nedeniyle geçiş direnci? (Şalterlerin giriş gerilimleriyle çıkış gerilimleri aynı mı?)
- Bazı kablolarda kırılma/yada kopma nedeniyle, kablolar arasındaki direnç farkı? (Bu nasıl ölçülür bilemedim)
- Kullanılan bus-bardan kaynaklı bir sorun?
 
Kablolarda işaretlemeyle ilgili de bir hata yapılmadıysa o zaman kablo diziliminden başka bir şeye yönelmek gerekir. Aklıma gelenler şunlar;

- Jeneratör faz çıkış gerilimindeki farklılık? (Yük devrede iken jeneratörün hemen çıkışında her faz aynı gerilimde mi?
- Yük ile jeneratör arasındaki şalterlerin tam kapanmaması nedeniyle geçiş direnci? (Şalterlerin giriş gerilimleriyle çıkış gerilimleri aynı mı?)
- Bazı kablolarda kırılma/yada kopma nedeniyle, kablolar arasındaki direnç farkı? (Bu nasıl ölçülür bilemedim)
- Kullanılan bus-bardan kaynaklı bir sorun?
- Gerilimler uygun, çıkış şalterinde analizör ile ölçümler yapıldı.
- Şalterlerin tam kapamama durumu olduğunu zannetmiyoruz. Şalterler sorunsuz kurup, kapatıyor.
- Farklı kablolar ve dizilişler de denendi, sonuç değişmedi.
- Busbar ile ilgili kontrol yapılamadı, bu ihtimali değerlendirebiliriz.

Uzun süredir çok fazla ihtimal değerlendirildi ama sonuç alamadık. Yaratıcı fikirleri bekliyorum :)

Aynı baraya bağlı faz kabloları arasında nasıl bu kadar yüksek akım farklılıkları olabilir? Teşekkürler.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,956
Mesajlar
913,898
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst