Fanuc Servo Hatası

savas59

Üye
Katılım
13 Ara 2018
Mesajlar
105
Puanları
1
Yaş
37
Merhabalar;

Tornos bechler fanuc bir otomat torna makinemizde bazı hatalar alıyoruz. Ancak bu hataları çözemedik veya bypass edemedik. Voltajlar normal haberleşme var makine çalışıyor. Üretim esnasında bir sorunu yok ancak son parçayı işlerken aşağıda resmini vereceğim hataları veriyor bu hataları ile ilgili araştırma yapıp inceleme de yaptık lakin çözemedik burada sanıyorum ki ihtiyacı olan veya karşılaşmış olan olabilir. Tüm sistem fanuc olarak yapılmış.

IMG-20230624-WA0000.jpg



Bu hataları sürücüden alıyor nasıl çözebilirim bilgisi olan arkadaşlardan yardım istiyorum varsa iyi olacak epeydir araştırıyor ama bir çözüm bulamıyorum.

Teşekkürler.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Durma esnasında, kısa zamanda duruyor, geri besleme oluyor, dusrma zamanı kısa yükseltin. Aşırı akım, yüklenme var, diyor,,
 
439 ve 440 Hataları:
fanuc__439_440_error.png

DC Link gerilimi çok yüksek olduğunda, inverter yavaşlama rampasını "Deceleration Ramp"dondurabilir.
Öte yandan, çıkış akımı çok yüksek olduğunda, inverter bu akımı azaltmak için hızlanma rampasını yavaşlatabilir veya dondurabilir.
Bu önlemler sırasıyla F022 ve F070 hatalarının meydana gelmesini engeller.
Her iki koruma normalde inverter işlemi sırasında farklı zamanlarda gerçekleşir, ancak aynı anda meydana gelmesi durumunda, DC Link sınırlaması daha önemlidir.
Frenleme sırasında DC Link gerilimi sınırlaması, frenleme gücünü ve torkunu sınırlayarak inverterin aşırı gerilim nedeniyle kapanmasını önler (F022).
Bu durum genellikle yüksek momenti (ağır) olan bir yükün yavaşladığı veya kısa bir Deceleration süresinin programlandığı durumlarda meydana gelir.

F022 DC Link Aşırı Gerilim
Ara devre üzerinde aşırı gerilim hatası.
Yanlış gerilim beslemesi; inverter etiketindeki verilerin güç kaynağı ve P296 parametresi ile uyumlu olup olmadığını kontrol edin.
Besleme gerilimi çok yüksek, DC Link maksimum değeri aşan bir gerilim oluşturuyor (Seviye F022), sayfa 10-3'teki 10.1 Tablosu'na göre.
Yük ataleti çok yüksek veya yavaşlama rampası çok hızlı.
P151 ayarı çok yüksek.

fanuc_F022_error.png


F070 Aşırı Akım/Kısa Devre
Çıkış, DC Link veya fren direncinde aşırı akım veya kısa devre.
İki motor fazı arasında kısa devre.
IGBT modülü kısa devre veya hasarlı.
Çok kısa bir Acceleration, hızlanma rampasıyla başlatma.
Flying Start işlevi olmadan motorun dönmeye başlaması.
 
439 ve 440 Hataları:
Ekli dosyayı görüntüle 99132
DC Link gerilimi çok yüksek olduğunda, inverter yavaşlama rampasını "Deceleration Ramp"dondurabilir.
Öte yandan, çıkış akımı çok yüksek olduğunda, inverter bu akımı azaltmak için hızlanma rampasını yavaşlatabilir veya dondurabilir.
Bu önlemler sırasıyla F022 ve F070 hatalarının meydana gelmesini engeller.
Her iki koruma normalde inverter işlemi sırasında farklı zamanlarda gerçekleşir, ancak aynı anda meydana gelmesi durumunda, DC Link sınırlaması daha önemlidir.
Frenleme sırasında DC Link gerilimi sınırlaması, frenleme gücünü ve torkunu sınırlayarak inverterin aşırı gerilim nedeniyle kapanmasını önler (F022).
Bu durum genellikle yüksek momenti (ağır) olan bir yükün yavaşladığı veya kısa bir Deceleration süresinin programlandığı durumlarda meydana gelir.

F022 DC Link Aşırı Gerilim
Ara devre üzerinde aşırı gerilim hatası.
Yanlış gerilim beslemesi; inverter etiketindeki verilerin güç kaynağı ve P296 parametresi ile uyumlu olup olmadığını kontrol edin.
Besleme gerilimi çok yüksek, DC Link maksimum değeri aşan bir gerilim oluşturuyor (Seviye F022), sayfa 10-3'teki 10.1 Tablosu'na göre.
Yük ataleti çok yüksek veya yavaşlama rampası çok hızlı.
P151 ayarı çok yüksek.

Ekli dosyayı görüntüle 99131

F070 Aşırı Akım/Kısa Devre
Çıkış, DC Link veya fren direncinde aşırı akım veya kısa devre.
İki motor fazı arasında kısa devre.
IGBT modülü kısa devre veya hasarlı.
Çok kısa bir Acceleration, hızlanma rampasıyla başlatma.
Flying Start işlevi olmadan motorun dönmeye başlaması.
Yani ne yapmak lazım? Bunları okudum zaten çözümünü bulamadım ölçüm ettim voltaj artışı yükselmesi vs göremedim.
Evet hocam bunları izledim ama nasıl çözeceğimi bulamadım. Nereye ne şekilde müdehale etmem gerek aşırı akım veya aşırı voltaj gibi bir sorun da gözlemleyemedim.
 
F022 ve F070 uyarılarının son satırlarına bakın akselerasyon ve özellike deselerasyon sürelerini arttırın. Yükünüz ağırmı?
 
F022 ve F070 uyarılarının son satırlarına bakın akselerasyon ve özellike deselerasyon sürelerini arttırın. Yükünüz ağırmı?
Kayar otomat bağlı bir ekseni taşıyor evet. Yük ağır ancak bugüne kadar bu şekilde çalışıyordu yeni kurulan bir sistem değil yanlış yük hesabı yapılmış olacağını sanmıyorum. Bu parametreleri direk sürücüden mi ayarlıyoruz.
 
Kayar otomat bağlı bir ekseni taşıyor evet. Yük ağır ancak bugüne kadar bu şekilde çalışıyordu yeni kurulan bir sistem değil yanlış yük hesabı yapılmış olacağını sanmıyorum. Bu parametreleri direk sürücüden mi ayarlıyoruz.

motorda elektromanyetik fren var mı?
 
Firen direnci bağlı olduğunu görmedim sisteme. Motorun kendisi frenli servo diye biliyorum.
evet, motorun arkasındaki fiziki frenden bahsediyorum. bu frenin doğru çalıştığından ve motorun milinde sıkışma olup olmadığından emin olun. böyle bi durum varsa boşta çalıştığında bile farklı bi ses duyabilirsiniz.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,191
Mesajlar
915,727
Kullanıcılar
449,964
Son üye
lelaxi

Yeni konular

Geri
Üst