Eski dikiş makinası motoru çalışmıyor

yenice

Üye
Katılım
12 May 2012
Mesajlar
34
Puanları
3
Motor ile bilgiler ve iç yapısı aşağıdaki videoda ayrıntıları ile görülebilir:

Motordan herhangibir yanık kokusu almadım,
Sargılarda yanık görüntüsü yok,
Grafit fırçalar bitmiş değil,
Herhangi bir iç kabloda kopukluk görünmüyor.

Kondansatörden 4 kablo çıkışı var. Düzgün görünüyor ve bparçanın üzerindeki bilgiler şunlar:

ERO
0,06 uF yeşil
+2x2000 pF yeşil/sarı
+0,02 uF yeşil/kırmızı
Ortak uç siyah
250V~ f0=2,3 MHz
-25 / + 85 derece C HPG
F1619 10A

560-2-7
A
S E

Motor elektriğe bağlı iken elle dönme versem de dönmüyor, hiç bir tork yok.

Kontrol etmek için ne yapmalıyım, kondansatörün benzerini bulup değiştirsem işe yarar mı, İstanbul'da veya internette nereden bulurum?

1552996481107.jpeg

1552996547102.jpeg
 

Ekli dosyalar

kral kobra

Profesyonel Üye
Katılım
15 Mar 2019
Mesajlar
1,490
Puanları
1,008
Konum
Kocaeli
Kondansatörleri ölçerek işe başlayabilirsiniz.
 

binbaşı

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
1 Eyl 2011
Mesajlar
5,237
Puanları
2,508
Konum
BURSA
Daimi kondansatörlü yardımcı sargılı bir asenkron motorda, elle manuel ilk hareket verildiğinde, ana sargılarda elektrik mevcut olduğunda motor milinin yol alması (Dönmesi) gerekirdi. Bu durum ilk olarak akla motor ana sargılarındaki iç sıkıntıyı, elektriğin ana sargıya girerken olası bir temassızlığını ve son olarak da kondansatörün içten sıkıntılı (mevcut sığası açısından) olabileceğini getiriyor. Bu kondansatörün sağlamlığını, kondansatörün iç sığa kapasitesini ölçen bir kapasitemetre ile, LCR metre ile, C yani kapasite ölçümü fonksiyonel olarak içinde bulunan avometrelerle bunu ölçüp tam anlayabillirsiniz. Kolay gelsin.
 

zeybek

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
8 Şub 2007
Mesajlar
3,586
Puanları
2,259
Yaş
70
Konum
İZMİR
Ayak pedalını kontrol ediniz. Pedal cıksındakı klemensınde 200 volt görünüz. Bır lamba baglıyarak veya ölçü aleti ile kontrol edebilirsin.
 
Konu Sah
Y

yenice

Üye
Katılım
12 May 2012
Mesajlar
34
Puanları
3
Ayak pedalında sorun yok, ölçtüm.

0,06 uF yeşil -> 0,058 uF ölçtüm
+2x2000 pF yeşil/sarı -> 5400 pF ölçtüm
+0,02 uF yeşil/kırmızı -> 0,0207 uF ölçtüm

Bu ölçümleri kabloların uçlarını sökmeden kondansatörü ayırmadan yaptım.

Daha ayrıntılı bir incelemeyi yapabilmek için motor milinden bakalit kasnağı sökmem gerekiyor, ancak üzerinde vida filan yok, çekerek de çıkmadı. Sıcak hava üfleyen entegre sökme aleti ile ısıtsam mı diye düşünüyorum, plastik olsa idi yumuşatır çıkartırdım ama bu kasnak bakalit, çatlar diye endişe ediyorum. Onu çıkartmadan da metal olan motor milini sökemiyorum ve bütün kablo uçlarını göremiyorum. Bir önerisi olan var mı acaba?

1553024337155.png
 

Ekli dosyalar

Konu Sah
Y

yenice

Üye
Katılım
12 May 2012
Mesajlar
34
Puanları
3
Sonunda motoru calistirdim, ancak cok isiniyor.

Uzerindeki anahtar min konumunda iken titreyip ses yapiyor ancak hiz versem de donmuyor.

Anahtari max konumuna aldigimda kendi donuyor.

Hem min ve hem de max konumunda da bir dakika calistirsam bile cok isiniyor ve koku cikartiyor.

Yardimci olabilirseniz sevinirim.
 
Son düzenleme:

sparkk

Üye
Katılım
11 Tem 2012
Mesajlar
529
Puanları
33
Sonunda motoru calistirdim, ancak cok isiniyor.

Uzerindeki anahtar min konumunda iken titreyip ses yapiyor ancak hiz versem de donmuyor.

Anahtari max konumuna aldigimda kendi donuyor.

Hem min ve hem de max konumunda da bir dakika calistirsam bile cok isiniyor ve koku cikartiyor.

Yardimci olabilirseniz sevinirim.
Ne yapınca çalıştı?
 
Konu Sah
Y

yenice

Üye
Katılım
12 May 2012
Mesajlar
34
Puanları
3
Sadece ayak pedalindan motora gelen 3 ucun baglanti seklini degistirdim. Yine de dogru bagladigimdan supheliyim. Bu motora ait orijinal baglanti fisi elimde yok. Sorunsuz calisan baska bir dikis makinasi pedalinin fisi ile bu motorun soketlerini kablo ile birlestiriyorum. Elimde 3 cikis ve 3 giris var. Dogru olan kombinasyon nedir bilmiyorum.
 

Sponsor Bağlantı

Forum istatistikleri

Konular
105,970
Mesajlar
746,545
Kullanıcılar
393,836
Son üye
ahmet ongun

Yeni konular

Üst