Elektrikli egzantrik zincir gergisi sorunu

Katılım
25 Ağu 2018
Mesajlar
4
Puanları
1
Yaş
35
Merhaba arkadaşlar aracimda egzantrik zincir elektrikli gergisi bir zaman sonra kendini salıyor. Gergi zinciri germedigi için zincir sesi gelip egzantrik sentesi kaçıyor. Tamirciler bu sorunu cozemedi elektrikli gergiyi değiştiriyorlar bir zaman sonra gergi çalışmıyor. Bunların çalışma prensibi nasıldır. Gerginin soketini sokunce zincir sesi kesiliyor sanki zincir geriliyor gibi oluyor. Gergiye elektrik geldiginde daha gerilcegine kendini salıyor . Bu sorunu nasıl cozebilirim. Arabanın beyinle alakalı bir sorun mu , soketi avometre ile ölçüp bir sonuç elde edebilirmiyim yardımcı olursanız sevinirim.

20180723_215740.jpg

images (9).jpeg
 
Aracınızın marka modeline göre facebook grupları ve araç forumlarını araştırın kontrol kalemi forumunda bu konuda bilgisi olan yoktur diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
aracın marka,modeli ne ki? basit bir yaylı sistem uydurman daha mantıklı olur.
 
aracın marka,modeli ne ki? basit bir yaylı sistem uydurman daha mantıklı olur.

Kendisi kritik bir parçadır.Yerine başka bir şey takmak mümkün değil. ECU'ya bilgi veriyor çünkü.

Sağlamı takılıp denendi mi acaba?
 
araç ne marka,model ? bilelim de uzak duralım başka bişey uydurma eğilimimiz yüksek çünkü Testaş takografı ayarlarken tuşlu telefon kullanmıyoruz...
 
Arkadaşlar araç 99 model golf 4 1.8 AGN motor elektrikli gergi yenisi ile değişti . Gergiye 2 kablolu soket takiliyor. Kontak açıkken gergiye tek kabloda 6 volt elektrik geliyor. Motor çalışınca soketteki iki kablo da 6 volt oluyor. Avometre de şasi olduğu gösteriyor.
 
Gergiyi neden devamlı kontrol etme gereği duymuşlar ki?

Gerginin çalışma prensibini ogrendim soket takılan yerde çubuk var selenoid tarzı bişey 5 mm çubuğun karşısında pistona benzer mil var ittirip geri çekiyor beyinden aldığı bilgiye göre çubuğun ucunda piston var yağ kanalını açıp kapatıyor sanırım .
agn vvt.jpg
 
Motorun devrine göre süpap açma kapatma zamanlarını hafifce değiştiriyor. Düşük devirlerde eksoz geç açılıyor. Böylece düşük devirlerde daha fazla iş süresi sağlandığından verimlilik ve tork artıyor.
 
Gergiyi neden devamlı kontrol etme gereği duymuşlar ki?

Bunun sebebi supap zamanlamasını kontrol etmek.Devir değiştikçe supapların açılıp kapanma zamanlamasının değişmesi gerekiyor verimli bir motor için.Honda'nın V-Tech Toyota'nın VVTİ v.s dediği ama aslında tüm modern motorlarda olan değişken zamanlamalı supap mekanizmasının bir parçası anladığım kadarı ile.

Bunun nasıl yapıyor derseniz ECU durum göre az veya çok gergiyi kontrol ederek dişliler arasında boşluk oluşup oluşmamasını sağlıyor.O boşlukta bir kaç derecelik gecikmeye yol açıyor yada gergi gerilerek boşluk olmadan supapların kontrolu sağlanıyor.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,190
Mesajlar
915,724
Kullanıcılar
449,960
Son üye
katzeimar

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst