Elektrikli bisiklette motor/batarya sistem değişikliği

0M42

Katılımcı Üye
Katılım
11 Eyl 2009
Mesajlar
571
Puanları
56
Selamlar öncelikle müslüman abilerim, kardeşlerimin kadir gecesi mübarek olsun hayırlı geceler dilerim. Benim emektar bir elektrikli bisikletim var motoru arka tekere entegre 48 volt 250 watt hub dedikleri bldc motorlardan ;

HTB1llYObcfrK1RjSszcq6xGGFXaO.jpg


Zamanında bataryasının ömrünü bitirmesi nedeniyle kenara atmıştım öylece duruyordu. Bisikletimi yeniden revize ederek ve bir takım değişiklikler yaparak tekrar aktif hale getirmek istiyorum. Ancak bazı teknik konularda bilgilerinize ihtiyacım var. Üzerindeki motor çok ağır yaklaşık 15 kg. civarı (sadece motor) ve çalışma voltajı çok yüksek. Voltajın yüksek olması daha fazla sayıda batarya kullanmam demek ve buda yine ağırlık. (orjinal bataryası 48 volt 9 amper 4.2 kg.)

Ben bu hub motoru iptal etsem elektrikli kaykaylarda kullanılan 6384 model kodlu bldc motorlardan 2 adet kullansam sonuç ne olur? Bahsettiğim motor link;

https://tr.aliexpress.com/item/1005002582797952.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.681b2e0eCsxolA


Motorun açıklamasında çalışma voltajı olarak 24 ve 36 volt denmiş ve 4600 watt güç üretiyormuş. Bu motor dan iki adet alsam, aşağıdaki Li-Po bataryadan da 14 adet alıp 2 adet 7 li grup yapsam (grup başı 25.9 volt) sonra bu grupları kapasiteyi arttırmak için paralellesem 7200+7200 = 14.400 mAh. (toplamda 25,9 volt 14400 mAh.) olarak kullansam bir sorun yaşarmıyım?

Bu şekilde bataryaların toplam ağırlığı da 1372 gr. olacak.

Li-Po batarya;

https://urun.n11.com/diger/tnl-37v-7200mah-li-po-pil-P435556566

Bisiklet orjinal ekipmanı ile ortalama 30 km. menzile sahipti ancak toplam ağırlığı 27 kg. tekabül etmekteydi. Yapmak istediğim değişiklik sonucu ise kaba taslak olarak toplamda 20 kg. (+ / -) bir ağırlığa tekabül eder diye düşünüyorum. Beni en çok düşündüren kocaman motor 250 watt, ona nazaran küçücük motorun 4600 watt olması siz özellikle bu rakamlar hakkında ne düşünüyorsunuz sizce böyle bir değişimi yapmalımıyım yaparsam verim alırmıyım?

Değerli bilgilerinizi esirgemezseniz çok sevinirim.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
4600W bana biraz abartı geldi :)
 
Hız ve tork konularına bakmanız gerek, 5. Vitesle araç kalkmaz 1. Vitesle de kimse sollanamaz ;).
 
anlattıklarının hepsini denedim. Hub motor değişimi ve pil sayısını azaltarak ancak hedefe ulaşabiliyoruz.
 
Geç dönüş için kusura bakmayın fakat bu proje başlamadan bitti. Sistemi temin etmek için harcayağım bütçe ile yeni bir elektrikli bisiklet alabiliyormuşum o yüzden uğraşmaya zaman harcamaya değmeyecek. İlginizden dolayı sizlere teşekkür ederim.
 
ama motoru açıp sargıların kalın telle değiştirip gücünü arttırma şansın var.
 
Selamlar öncelikle müslüman abilerim, kardeşlerimin kadir gecesi mübarek olsun hayırlı geceler dilerim. Benim emektar bir elektrikli bisikletim var motoru arka tekere entegre 48 volt 250 watt hub dedikleri bldc motorlardan ;

Ekli dosyayı görüntüle 74165

Zamanında bataryasının ömrünü bitirmesi nedeniyle kenara atmıştım öylece duruyordu. Bisikletimi yeniden revize ederek ve bir takım değişiklikler yaparak tekrar aktif hale getirmek istiyorum. Ancak bazı teknik konularda bilgilerinize ihtiyacım var. Üzerindeki motor çok ağır yaklaşık 15 kg. civarı (sadece motor) ve çalışma voltajı çok yüksek. Voltajın yüksek olması daha fazla sayıda batarya kullanmam demek ve buda yine ağırlık. (orjinal bataryası 48 volt 9 amper 4.2 kg.)

Ben bu hub motoru iptal etsem elektrikli kaykaylarda kullanılan 6384 model kodlu bldc motorlardan 2 adet kullansam sonuç ne olur? Bahsettiğim motor link;

https://tr.aliexpress.com/item/1005002582797952.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.681b2e0eCsxolA


Motorun açıklamasında çalışma voltajı olarak 24 ve 36 volt denmiş ve 4600 watt güç üretiyormuş. Bu motor dan iki adet alsam, aşağıdaki Li-Po bataryadan da 14 adet alıp 2 adet 7 li grup yapsam (grup başı 25.9 volt) sonra bu grupları kapasiteyi arttırmak için paralellesem 7200+7200 = 14.400 mAh. (toplamda 25,9 volt 14400 mAh.) olarak kullansam bir sorun yaşarmıyım?

Bu şekilde bataryaların toplam ağırlığı da 1372 gr. olacak.

Li-Po batarya;

https://urun.n11.com/diger/tnl-37v-7200mah-li-po-pil-P435556566

Bisiklet orjinal ekipmanı ile ortalama 30 km. menzile sahipti ancak toplam ağırlığı 27 kg. tekabül etmekteydi. Yapmak istediğim değişiklik sonucu ise kaba taslak olarak toplamda 20 kg. (+ / -) bir ağırlığa tekabül eder diye düşünüyorum. Beni en çok düşündüren kocaman motor 250 watt, ona nazaran küçücük motorun 4600 watt olması siz özellikle bu rakamlar hakkında ne düşünüyorsunuz sizce böyle bir değişimi yapmalımıyım yaparsam verim alırmıyım?

Değerli bilgilerinizi esirgemezseniz çok sevinirim.
Ben elektrikli bisiklet almak düşünüyorum.Kaç yıl kullanılabilir ve nasıl model tavsiye edersiniz?...Teşekkür Ederim!
Not:Motor batarya aramışsın pahalı ise tamirci yerlerden bisiklet motor bataryadan ikinci el iyi rastlarsa ucuz olabilir.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,664
Kullanıcılar
449,944
Son üye
önder sem

Yeni konular

Geri
Üst