Elektrikli Bisiklet Akü Voltaj Değişimi

maerhan

Üye
Katılım
8 Şub 2011
Mesajlar
2
Puanları
1
Herkese merhaba

Bizim elektrikli bisiklette 5 adet 12V 22Ah akü seri bağlı vaziyette. Bu aküler uzun süre dayanmıyor. Bunun yerine solar sistemlerde kullanılan tip 12V 100Ah - 150Ah akü takmak istiyorum.

Bizimkisi 3 tekerli, akü boyut olarak bagaja girebiliyor.

Elektrik olarak sizce bu mümkün müdür? Bisikletin beyin parçasının etiketindeki yazıları okuyamıyorum. Normalde 60V akımı 12V a düşürüp kullanıyor zaten diye tahmin ediyorum. Bisikletin farları sinyalleri 12V.

Bu işlemi yapmak güvenli olur mu, deneyen arkadaşlar bilgi verebilirseniz çok sevinirim.

Bisikletin üstündeki aküler: IMG_6969.JPG

Almayı düşündüğüm akü: https://mundasolar.com/urun/ritar-100-ah-jel-aku/
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Voltaj sabit kalarak akü gücünü arttırabilirsiniz.

Teorik olarak mümkün. Deneyen var mı bilmiyorum.

5 adet 12 volt 22 amperlik akü yerine yine 5 adet olmak şartı ile daha yüksek akım kapasitesine sahip büyük akü takabilirsiniz. tabi bu durumda arkasında akü şarj etme sorununu getirebilir.
 
Motoru çalıştırmak için 60 voltu bulmalısınız.5 tane 100 amper akü takmak fazla ağırlık yapar.
 
beyin çıkışı motor girişi olan yere 100 volt 10000 uF kapasitör tak daha uzun süre kullanırsın akülerini, daha uzun yol kat edersin.
 
Voltaj sabit kalarak akü gücünü arttırabilirsiniz.

Teorik olarak mümkün. Deneyen var mı bilmiyorum.

5 adet 12 volt 22 amperlik akü yerine yine 5 adet olmak şartı ile daha yüksek akım kapasitesine sahip büyük akü takabilirsiniz. tabi bu durumda arkasında akü şarj etme sorununu getirebilir.
Motoru çalıştırmak için 60 voltu bulmalısınız.5 tane 100 amper akü takmak fazla ağırlık yapar.

Cevaplarınız için teşekkür ederim. Anladığım kadarıyla motor kısmında 60V, diğer kısımlarda 12V ile çalışıyor.

Peki ben yine 1 adet 12V 100Ah akü koysam, akü çıkışına da 12V gerilimi 60V a yükselten bir konvertör taksam ve bisiklete oradan çıkış alıp bağlasam, bu bisiklette kullanılacak tip güvenilir bir cihaz tavsiye edebilir misiniz?

Akünün şarjını 14,4 voltluk yeni bir adaptörle yaparım, sadece bisiklete çıkışı 60V olur, kapasite 20Ah gibi olacak belki biraz menzili düşecek ama daha uzun ömürlü kullanırım diye tahmin ediyorum.
beyin çıkışı motor girişi olan yere 100 volt 10000 uF kapasitör tak daha uzun süre kullanırsın akülerini, daha uzun yol kat edersin.
Hocam biraz açıklar mısın, bu kapasitör yokuş aşağı giderken elektrik üretimini mi depoluyor? Arada tampon görevi mi yapıyor? Merak ettiğimden soruyorum.
 
yokuş aşağı yukarı farketmez tampon görevi görür akülerden ani voltaj çekimini ve amper çekmesini önler
 
Eski akülerinizle 60 volt x 22 amper = 1320 watt

12 volt tek akü ile düşündüğünüz fikre göre

12 volt x 100 amper = 1200 watt.

Siz birde 12 voltu 60 volta yükseltmek için verim kaybınız var bu gücü tekerlerden alamazsınız. Şu anki 5 akü ile gittiğiniz yoldan daha az mesafe gidersiniz.

Yani bu iş bir akü ile olmuyor.
 
Aküler 10 volt altına düştüğünde bitmiş demektir. Ama hala sürmeye devam ederseniz akü geberir. Her aküye ayrı ayrı indikatör LED takılmasını tavsiye ederim. TL431 ile yapılabilir. Hatta bu şekilde erken biten akü varsa tespit edilebilir ve gerekiyorsa değiştirilir. Tabi daha iyisi her akü voltajını ekranda ayrı ayrı gösteren arduino lu bir devre yapmak
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
127,964
Mesajlar
913,942
Kullanıcılar
449,610
Son üye
cagriaytmz

Yeni konular

Geri
Üst