Elektrikli Araba

s3int

Üye
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
11
Puanları
1
Yaş
39
Arkadaslar Merhaba.Konulara baktigimda bu sekilde goremedim.
Ben bir elektrikli araba yapmak istiyorum.bunada yeterli kadar butce ayirmayi dusunuyorum.
Bu konuda elektronike hakim.motor secimi [DC dusunyorum] ve driver i yapabilecek(regeneratif gaz dahil.).Bu ise maddi cikardan ote arge ve basarbilmeyi hedefleyen bilgili arkadaslarla konusmak isterim.(Emegi bosa cikmayacaktir.konusulurak anlasilabilinir).Bilgisayar muhendisiyim.Isinde ehil bir elektronik muhendisi.(yada yeterlilikte) arkadaslardan fikirlerini ve iletisimini bekliyorum.
Google Search : Yerli Elektrikli Otomobil EVT S1
benzerini yapmak isityorum.


Diger yorumlariniza acik konular;
-yuk ve kuvvet hesaplanmasi.
-Batarya motor secimi
-Motorun surulmesi
Sase - uretim yada hazir (hazirsa agarlik kayip maliyeti?)
Ruhsatlama - LPG li arac donusturme gibi yasal trafige cikabilmeli.

Cevaplariniz icin simdiden tesekkurler.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Kötü haberi vereyim (bildiğim kadarı ile) Aracı yapsanız bile tescil edilmiyor maalesef.Tescil olmayınca da trafikte yakalanırsanız aracı bağlıyorlar.
Mevzuat hazretleri insanları bu tür şeylere teşvik etmeye değil tam tersi elini kolunu bağlamaya yönelik.

İllaki yapacağım diyorsanız da başlamanız gereken yer tasarım.isterlerinize göre kafanızda bir kalıp oluşturup bunu CAD ile tasarıma dökmelisiniz.Daha sonra tasarımınızı yine CAD yazılımı ile simüle ederek mekanik dayanımını,yerleşim,ağırlık noktası, montaj v.s gibi alanlarda test etmelisiniz ki sonra imalata geçersiniz.Tabi bunu sıfırdan araç yapacağınızı varsayarak yazıyorum.

Eğer bir aracı modifiye edecekseniz (Fiat 126 Bis gibi) işin rengi tamamen değişir.Aracın ağırlık ve yerleşim değerleri göz önüne alınarak buna uygun bir modifiye yapılır ve sizi kaporta ve şasi imalatı gibi bir çok dertten kurtarabilir.

Bir mahsuru yoksa kafanızdaki yol haritasını paylaşırmısınız? Yani neyi ne sıra ile nasıl yapmak istediğinizi?
 
Kisaca Soyle ozetlemeye calisayim bu is uzerine uzun zamandir dusunuyorum.Eylemsiz olarak.
Aktif olarak bilgisayar muhendisiligi yapiyorum.yazilim dillerine hakimim.Populer microislemciler uzerinde de bir cok uygulamam oldu.Zaman zaman ara ara arastirmalarimda.
bir motor , bir motor surucu devre karti ve batarya bu ucunun tam verimli varliligi arabayi tamamliyor.
Cin mensei gibi bunlarin hazirlarini bulmak bile mumkun.Ancak ben yarida kalacak.performans saglayamacak urunlerler calismayi dusunmuyorum.Bilerek yapilan istiyorum. toplama malzemelerle yapilmis birsey degil.Benim elektronik bilgim biraz yetersiz.dusuk voltaj ile yuksek voltaj regule etme gibi gibi konularda.Dolayisyla o yetersizlik bir adim atamami engelliyor.burda elektronikte bu bilgilere hakim bir arkadas bulup tartistiktan sonra.ordaki sikintilari cozebilirsem.Motor-devre-aku tarafini tamamlarsam istedigim gibi.Resmi paylasiyorum bu tarz bir kasa uzerinden cikmak istiyorum.
Ozel imalat bir urunun, ekipmanlarin yeniden tedariginde zor gozukuyor,sabit bir araba markasinin agini kullanmak daha mantikli geliyor.kaporta ve dis ekipmanlar (ayna kapi malzemeleri vs vs ...),balata suspansiyon ve teker sistemi.Bu tip bakimlari yaptirmak normal bir araba kadar kolaylasiyor.

araca ekleyecegim gelismis sensorle konforu da on planda tutamaya calisacagim.Yazilimin gerekli yerlerini gogusleyecegim.




Ben sehir ici kullanima uygun olsun isityorum.Ve bunu bizzat kendim kullanmak istiyorum.ticari bir amacim yok seri uretim vs vs. Dolayisyla tescil konusu olmassa olmaz bir sart gibi.
 
Sayın @s3int ;

Anladığım kadarı ile işin batarya-motor kısmını baya elektronik kısmını da yeterli derecede kafanızda bir yere oturtmuş ve bunlar üzerine düşünmüşsünüz.

Lakin işin mekanik ve şasi tarafından hiç söz etmediğinize göre bu hususu fazlasıyla göz ardı ettiğinizi düşünüyorum.Neticede elektrikle giden bir araba yapacaksınız bunun içinde belirli bir güç planı oluşturmanız gerek malum (kaç KWh batarya ve rejenetif fren hesabı gibi).Yalnız bunu yapmanız için elinizde aracın toplam ağırlığı ,rüzgar direnç katsayısı (bunu ihmal edebilirsiniz ama batarya ömrünü direkt etkiler) kesinlikle bilmeniz gerek.Aracın net ağırlığı elinizde olmadan gidebileceğiniz yolu hesaplamanız mümkün değil.

İkinci olarak araç rijit olmasını bekleriz doğal olarak ve belirli bir sürüş konforuna sahip olmasını.Bunları belirlemeden ağırlığı ,ağırlığı belirlemeden de ihtiyacınız olan batarya kapasitesini hesaplayamazsınız.Hatta ağırlık verisi olmadan fren mekanizması bile seçilemez.o yüzden bir CAD yazılımında önce tasarım yapılmalı ve önünüzü görmelisiniz diye yazmıştım.

Şöyle bir durum var.Resmini gönderdiğiniz araç yanlışım yoksa Smart Roadster.Bu aracın kendisini bulup elektrikliye çevirmek işe sıfırdan başlamaktan çok çok daha kolay.Buradaki problem aracın monoblok gövde tasarımına sahip olması.Yani bildiğimiz eki araçların düz ,üzerine her şeyin monte edildiği bir şasisi yok.Böyle bir aracı alıp motor ve aktarma organlarını söküp yerine batarya,batarya elektroniği ,kullanmayı düşünüyorsanız batarya ısıtma-soğutma sistemi,Elektrik motorları ve redüktör koymak mümkün ama o bile yerleşim belkide ağırlık merkezi problemi çıkaracaktır.

İşi yokuşa sürüyor gibi gözüküyorum ama sıfırdan yapacaksanız da hazır bir şasi-kaporta kullanacaksanız da mekanik-elektronik kısmı beraber tasarlanmalı.Şasi-kaporta kısmını hal etmeden direkt batarya ve elekroniğe geçerseniz inanın işin içinden çıkamazsınız...
 
tabiki dediklerinize katiliyorum.Acikcasi sase hazir bir yapi ile yapilmasini on goruyorum.Burda gosterdigim aracin emsalleri ile en uygun olani uzerinden gidilebilir.Burda dediklerinizi gercekten es gectim monoblock yapilari vs vs.Ancak dediginiz gibi teknik cizimleri uzerinden elektrik motorunun yerlesimi icin bile o cizime ihtiyac duyacagiz zaten.burda agirlik merkezi bataryalarin konumu hepsi en ergonimik olarak hesaplanmaya calisilacaktir.Dediginizin onemsemekten degil ancak burda driver olan elektronik devrenin tasarimina daha cok onem veriyorum.Teslanin patentlerinden ilham alarak ilerlemek maksadindayim.Sase kisminin yukunu hazir bir yapi kullanarak hafifletmeyi dusnuyorum.onun yerine harcanacak eforu motoru surerken ilk basta da dedigimiz gibi rejenetif akim yonlendirme olmak uzere akimin cekimi ve yonlendirmesine kismi bana engel oluyor oteki kisimlarin cozumu daha kolay gibi gorunuyor.
 
Eğer özellikle büyük şehirlerden birindeyseniz
çevrenizdeki üniversitelerden elektrikli araba yarışlarına katılan
ve bu yarışlarda belirli başarı sağlayan üniversitelere gidip,
hatta belki bu dalda ilgili hocalardan yüksek lisans alarak,
ekiplere katılmak bir yöntem olabilir.
Veya bu ekiplere maddi destek sağlayarakta dahil olunabilir.

Sadece 10-15kW bir motor sürücü
piyasada genellikle invertör olarak bilinen,
tasarımı ve prototipini yapabilmek bile
bir insanı milyoner yapmaya yaklaştırır,
ticari olarak başarılı adımlar atılırsa yaparda.
 
Eğer özellikle büyük şehirlerden birindeyseniz
çevrenizdeki üniversitelerden elektrikli araba yarışlarına katılan
ve bu yarışlarda belirli başarı sağlayan üniversitelere gidip,
hatta belki bu dalda ilgili hocalardan yüksek lisans alarak,
ekiplere katılmak bir yöntem olabilir.
Veya bu ekiplere maddi destek sağlayarakta dahil olunabilir.

Sadece 10-15kW bir motor sürücü
piyasada genellikle invertör olarak bilinen,
tasarımı ve prototipini yapabilmek bile
bir insanı milyoner yapmaya yaklaştırır,
ticari olarak başarılı adımlar atılırsa yaparda.

Yuksek lisans Okumayi tetitkletti biraz dediginiz gibi.Ales gunluk calisma hayatimda zaman ayirabilirmiyim buna bilemiyorum.
Hacettepe ornegindeki ozellilerde fakat hazir kasa bir model benim tam istedigimdir.
bunun maliyetini daha onceki aciklamarinda 100 bin tl oldugunu duymustum.simdi mantikli dusunursem 100 bin tl den daha fazla cikacak bir sermaye icin i3 secenegi geliyor.he bu sermayelerden daha az a mal olur tescilli.El yapimina da binebilirim.Icersindeki butun dokunmatik panelleri ve gerekli yazilimlari programlayada bilirim.burda motor - batarya - surucu (invertor) kismindaki butun konulara assagi yukariyeterli kadar hakim.Bu kisimin bana gerekliliklere uygun yapiyi kurabilecek hali hazirda bunun buyuk bir bolumunu yapmis arastirmaci arkadaslarin yardimi bekliyorum.
 
Önce tescil işini bir açıklığa kavuşturmak lazım.Eğer benim bildiğim gibi ise binmek için araç yapmanın mantığı yok zira binilemiyecek.

Bu işe kim bakıyor? Sanayi ve dış ticaret bakanlığı mı? Yoksa Emniyet mi? Bimere yazıp sormak lazım bu durumu Tescil oluyor mu olmuyor mu oluyorsa prosedür nasıl işliyor ve maliyeti nedir diye?
 
Önce tescil işini bir açıklığa kavuşturmak lazım.Eğer benim bildiğim gibi ise binmek için araç yapmanın mantığı yok zira binilemiyecek.

Bu işe kim bakıyor? Sanayi ve dış ticaret bakanlığı mı? Yoksa Emniyet mi? Bimere yazıp sormak lazım bu durumu Tescil oluyor mu olmuyor mu oluyorsa prosedür nasıl işliyor ve maliyeti nedir diye?
Evet en onemlisi tescil oluyor.Internette donusum firmalari gordum ama sanirim daha tam bir izin alinma soz konusu degil sanirim.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,969
Mesajlar
913,975
Kullanıcılar
449,614
Son üye
Canipk

Yeni konular

Geri
Üst