Elektrik motoru soğutma fanı ölçüleri

EEMCY

Üye
Katılım
12 Kas 2019
Mesajlar
25
Puanları
1
Yaş
30
Merhabalar ,

4 kutuplu 1500 rpm bir asenkron motorun soğutma fanının ( plastik pervane ) , 2 kutuplu 3000 rpm bir motorun soğutma fanına oranla daha büyük olduğunu görmekteyiz. Doğru orantı ile Kıyas yaparsak aynı vortexi elde edebilmek için 1400 rpm olan motorun soğutma fanının 3000 rpm motora göre daha büyüktür diyebiliriz. Fakat 3000 rpm motorun soğutma fanıni orijinali değil de daha büyük takarsak daha yüksek bir soğutma oranı elde etmiş olmazmıyız ?
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
evet pervane burada kilit kelime, kilit eleman. sorumuzun cevabı teoride, kağıt üzerinde evet, pratikte, uygulamada hayır olacaktır. çalışmaz değil ama verim??? büyük soru işareti. ne alaka diyeceksiniz? fan dediğimiz olay sadece pervane ve motordan oluşsa bile (devir ayarı, kademe falan filan geçiyorum) hepsinden ötesi bir mühendislik tasarımıdır. motorun gücü devri hesaplanmıştır (maksimum devir minimum enerji sarfiyatı) pervanenin çapı ve kanat sayısı, kanat açısı ve sayısı, kullanılacak malzeme hesaplanmıştır ( maksimum emiş minimum balans). sirkülasyon yapılacak varsayılan değerde ortam ve hava değerleri (toz ve istenmeyen gazlar, nem) şimdi bu kriterleri ele aldığımızda.1400 devirde bir motorumuz var hadi 10 kW diyelim ve saatte 10.000 m3 hava çeksin / üflesin. bir cinlik yapalım diyelim, dürttü bir şeyler beni. motoru 2800 devir ve 20 kW motorla değiştirdim. şimdi en az 2 kat daha fazla hava üfleyecek / çekecek. düz mantık. hani çalışır da, peki bu motorumuzun pervanesi bize aynı verimi verebilecek mi? 2800 devirde balansı ne olacak (plastik metal fark etmiyor) kanat açılarından dolayı oluşacak kayıplarımız ne kadar olacak? oluşan balans motorumuzun rulmanlarına miline ne kadar zarar verecek? 1400 devir makineyi satan firma bana motor ömrünü 100.000 saat demişti. 2800 devirde çalışan fanımızın motor ömrü ne kadar olacak?
düz mantıkta matematiksel olarak doğru orantıda evet ama pratik uygulamada dez avantajlar ve garantisi yok. sanırım yeterli bir cevap aldınız.
 
evet pervane burada kilit kelime, kilit eleman. sorumuzun cevabı teoride, kağıt üzerinde evet, pratikte, uygulamada hayır olacaktır. çalışmaz değil ama verim??? büyük soru işareti. ne alaka diyeceksiniz? fan dediğimiz olay sadece pervane ve motordan oluşsa bile (devir ayarı, kademe falan filan geçiyorum) hepsinden ötesi bir mühendislik tasarımıdır. motorun gücü devri hesaplanmıştır (maksimum devir minimum enerji sarfiyatı) pervanenin çapı ve kanat sayısı, kanat açısı ve sayısı, kullanılacak malzeme hesaplanmıştır ( maksimum emiş minimum balans). sirkülasyon yapılacak varsayılan değerde ortam ve hava değerleri (toz ve istenmeyen gazlar, nem) şimdi bu kriterleri ele aldığımızda.1400 devirde bir motorumuz var hadi 10 kW diyelim ve saatte 10.000 m3 hava çeksin / üflesin. bir cinlik yapalım diyelim, dürttü bir şeyler beni. motoru 2800 devir ve 20 kW motorla değiştirdim. şimdi en az 2 kat daha fazla hava üfleyecek / çekecek. düz mantık. hani çalışır da, peki bu motorumuzun pervanesi bize aynı verimi verebilecek mi? 2800 devirde balansı ne olacak (plastik metal fark etmiyor) kanat açılarından dolayı oluşacak kayıplarımız ne kadar olacak? oluşan balans motorumuzun rulmanlarına miline ne kadar zarar verecek? 1400 devir makineyi satan firma bana motor ömrünü 100.000 saat demişti. 2800 devirde çalışan fanımızın motor ömrü ne kadar olacak?
düz mantıkta matematiksel olarak doğru orantıda evet ama pratik uygulamada dez avantajlar ve garantisi yok. sanırım yeterli bir cevap aldınız.
Çok teşekkür ederim üstadım
 

Forum istatistikleri

Konular
127,952
Mesajlar
913,885
Kullanıcılar
449,600
Son üye
psychedelic

Yeni konular

Geri
Üst