Elektrik motoru harici çalıştırmak

uraskuday

Üye
Katılım
26 Eki 2016
Mesajlar
7
Puanları
1
Yaş
46
Merhaba... öncelikle forumda çok araştırdım ancak çözüm bulamadığım için konu açmak zorunda kaldım. Hata ettiysem herkesten özür dilerim. Elimde klima sistemlerinden sökülme bir elektrik motoru var bunu haricen çalıştırmak istiyorum. Ancak motordan 6 kablo çıkıyor ve bunları nasıl bağlayarak sağlıklı şekilde çalıştırabilirim. Yardımlar için şimdiden teşekkür ederim.
 

Ekli dosyalar

  • 20190205_150801.jpg
    20190205_150801.jpg
    477.6 KB · Görüntüleme: 51
  • 20190205_150748.jpg
    20190205_150748.jpg
    406 KB · Görüntüleme: 51
  • 20190205_150741.jpg
    20190205_150741.jpg
    506.2 KB · Görüntüleme: 44
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
ilginize teşekkür ederim. Nereden nasıl temin edebilirim
 
Üzerinde bir etiket yokmu, var ise paylaşır misiniz?
malesef hiçbir etiket yazı vs. yok. Klima ünitesi içinde hurdalıkta duruyordu. söktüm ancak nasıl çalıştıracağımı bilemediğim için sormak istedim.
Üzerinde bir etiket yokmu, var ise paylaşır misiniz?
içini açsam fotoğraflarını paylaşsam herhangi bir fikir edinebilir misiniz? ilginize çok teşekkürler.
 
Şöyle söyleyeyim.

Bizim kullandığımız fan coil ünitelerinde 3 kademeli hız ayarlı çift milli motorlar var. Bu motor ona çok benziyor. Etiket olsaydı yardımcı olabilirdim yada motor önümde olsaydı ölçüm yapıp sargı omajlarından belki şema çıkartabilirdik.

Size şunu söyleyeyim bu motora sargı uçlarını belirlemeden enerji vermeyiniz. Yanlış verdiğinizde motor hasar alıp çalışmaz duruma gelebilir.

Aşağıdaki resimde bir örnek bağlantıdan bahsedeceğim. Motordan 6+1 kablo çıkmalı. Sizin motorunuzdaki gibi. 6 sargı ucu ve 1 adet topraklama.

Aşağıdaki resimde göründüğü gibi motorun içinde 4 sargı bulunmakta. Bunlardan biri yardımcı sargı. Bu yardımcı sargıya kondansatör bağlantısı yapılmalı. Aşağıdaki start kapasitörü. Diğer 3 sargıda kademe devir ayar sargıları.

Eğer bu motoru 4 sargı seri olarak düşünürseniz ölçü aleti ile bu sargıları tesbit edebiliriz düşüncesindeyim. Sadece yardımcı sargıyı tesbit etmek bizar zor olacak. Birde kalkış kondansatörü için ortalama bir kondansatör takmak gerekecek motor bilgileri olmadığı için.

Marka model belli olsaydı işimiz çok kolay olacaktı.


Motor-capacitor2-800.jpg
 
çok teşekkür ederim. hemen depoya inip bir inceleme yapayım. ayrıntılı bilgileri size yazarım ölçümleri vs.
 
Şöyle söyleyeyim.

Bizim kullandığımız fan coil ünitelerinde 3 kademeli hız ayarlı çift milli motorlar var. Bu motor ona çok benziyor. Etiket olsaydı yardımcı olabilirdim yada motor önümde olsaydı ölçüm yapıp sargı omajlarından belki şema çıkartabilirdik.

Size şunu söyleyeyim bu motora sargı uçlarını belirlemeden enerji vermeyiniz. Yanlış verdiğinizde motor hasar alıp çalışmaz duruma gelebilir.

Aşağıdaki resimde bir örnek bağlantıdan bahsedeceğim. Motordan 6+1 kablo çıkmalı. Sizin motorunuzdaki gibi. 6 sargı ucu ve 1 adet topraklama.

Aşağıdaki resimde göründüğü gibi motorun içinde 4 sargı bulunmakta. Bunlardan biri yardımcı sargı. Bu yardımcı sargıya kondansatör bağlantısı yapılmalı. Aşağıdaki start kapasitörü. Diğer 3 sargıda kademe devir ayar sargıları.

Eğer bu motoru 4 sargı seri olarak düşünürseniz ölçü aleti ile bu sargıları tesbit edebiliriz düşüncesindeyim. Sadece yardımcı sargıyı tesbit etmek bizar zor olacak. Birde kalkış kondansatörü için ortalama bir kondansatör takmak gerekecek motor bilgileri olmadığı için.

Marka model belli olsaydı işimiz çok kolay olacaktı.


Motor-capacitor2-800.jpg

Arkadaşın motoru bilgisini verdiğiniz motor ile aynı bence hocam, çünkü resimde gövdeye bağlı yeşil renkli Ground kablosu da var ama kısa olduğu için farkedilmiyor, yani 6+1 bağlantı..
 
Arkadaşın motoru bilgisini verdiğiniz motor ile aynı bence hocam, çünkü resimde gövdeye bağlı yeşil renkli Ground kablosu da var ama kısa olduğu için farkedilmiyor, yani 6+1 bağlantı..

Bence de aynı ama yinede voltaj vermeden önce bir omaj kontrolü yapıp sonra enerjilendirmekte fayda var.
 
hız kontrolü için, ana sargı çıkartılan 1,2 ve 3 uçları ile bobin omajı mı ayarlanıyor hocam, yani kısa devre edilerek sargının o kısmı iptal mi edilyor, böylece sargı küçülmüş oluyor ve hız değişiyor falan..
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
127,965
Mesajlar
913,961
Kullanıcılar
449,612
Son üye
esperran

Yeni konular

Geri
Üst