Elektrik kesintileri ve elektrikli araba

zodehala

Üye
Katılım
17 Eyl 2007
Mesajlar
163
Puanları
1
Yaş
39
konuyu doğru yeremi açtım onuda bilmiyorum değilse özür

eletkrikli araçlar için nerdeyse mucize gözü ile bakıyolar karbon vergisi hava kirleniyo ayağına herkesi elektrikli araçlara yönlendiriyolar buraya kadar güzel

ama başka bir güç ve ya guruh elektrik kesilecek elektriksiz bir dünyaya hazır olun diyor
ne saçma sapana bi dünya bu ya sizce amaç ne olabilir
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
güzel insan, komplo teorileri asla bitmez. kapital sistem seni çarkın parçası olarak sisteme köle/bağımlı yapar. benim çocukluğumda elektrik doğru düzgün yoktu. çeşmelerimizden su akmazdı. radyo en büyük lüksümüzdü. bu güne bakıyorum her şey elektrik ve internet. güne ayak uydurup yaşamak en güzeli. belki anamdan kalma, yokluklardan kalma evimde en az bir ay yetecek kuru gıda depom var. elektrik mi? giderse gitsin. umurumda değil. yollar yürümekle aşınmaz değil mi? eğer sen geleceğini göremiyorsan ve önlem almıyorsan sorun burada başlıyor. hani o eski zamanlarda kullandığımız el aletlerini filan saymıyorum. ama çağa ayak uydurdum, artık her şeyim elektronik. ha bu arada elektrikler giderse benim için çok fark etmez.
 
konuyu doğru yeremi açtım onuda bilmiyorum değilse özür

eletkrikli araçlar için nerdeyse mucize gözü ile bakıyolar karbon vergisi hava kirleniyo ayağına herkesi elektrikli araçlara yönlendiriyolar buraya kadar güzel

ama başka bir güç ve ya guruh elektrik kesilecek elektriksiz bir dünyaya hazır olun diyor
ne saçma sapana bi dünya bu ya sizce amaç ne olabilir

lityum bataryası üretmek için ne kadar enerji harcanıyor?​


Lityum pil üretiminde harcanan enerji miktarı, pilin türüne, üretim yöntemine ve kullanılan malzemelere bağlı olarak değişir. Ancak genel olarak, lityum pil üretiminin oldukça enerji yoğun bir süreç olduğunu söyleyebiliriz.
Ortalama olarak, 1 kWh lityum pil üretmek için 20 ila 60 kWh enerjiye ihtiyaç duyulur. Bu, bir pilin üretiminin bir elektrikli arabanın 100 km yol kat etmesi için gereken enerjiye eşit veya daha fazla olabileceği anlamına gelir.
Lityum pil üretiminde kullanılan en fazla enerji, hammaddelerin çıkarılması ve işlenmesinden gelir. Lityum, kobalt ve nikel gibi pil üretiminde kullanılan bazı metallerin madenciliği ve rafinasyonu oldukça enerji yoğun süreçlerdir.
Ayrıca, pil hücrelerinin üretimi ve paketlenmesi de önemli miktarda enerji gerektirir. Bu aşamada, elektrotlar üretilir, elektrolit çözeltisi hazırlanır ve hücreler birleştirilir.
Lityum pil üretiminde kullanılan enerjinin büyük bir kısmı fosil yakıtlardan gelir. Bu durum, lityum pillerin karbon ayak izini önemli ölçüde artırır.
Ancak, lityum pil üretiminde kullanılan enerji miktarını azaltmak için çalışmalar devam etmektedir. Yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanılması, üretim süreçlerinin optimize edilmesi ve daha az enerji yoğun malzemelerin geliştirilmesi gibi çalışmalar, lityum pillerin sürdürülebilirliğini artırmaya yardımcı olacaktır.
Bazı kaynaklara göre:
  • 1 kWh lityum iyon pil üretmek için ortalama 25 kWh enerjiye ihtiyaç duyulur.
  • Bir elektrikli arabanın bataryasını üretmek için 10.000 ila 20.000 kWh enerji harcanabilir.
  • Lityum pil üretiminin küresel enerji tüketiminin %1'ini oluşturduğu tahmin edilmektedir.
Lityum pil üretiminde kullanılan enerjinin azaltılması, elektrikli araçların ve diğer yenilenebilir enerji depolama sistemlerinin daha sürdürülebilir hale gelmesi için önemlidir.
Lityum pil üretiminde kullanılan enerjiyi azaltmak için:
  • Yenilenebilir enerji kaynakları kullanılmalıdır.
  • Üretim süreçleri optimize edilmelidir.
  • Daha az enerji yoğun malzemeler geliştirilmelidir.
  • Pil geri dönüşümü teşvik edilmelidir.
Lityum pillerin karbon ayak izini azaltmak için:
  • Lityum pillerin ömrü uzatılmalıdır.
  • Daha verimli pil kimyaları geliştirilmelidir.
  • Pil üretiminden kaynaklanan atıklar geri dönüştürülmelidir.
Lityum pillerin sürdürülebilirliği, gelecekteki enerji sistemleri için önemli bir konudur. Lityum pil üretiminde kullanılan enerjiyi azaltmak ve lityum pillerin karbon ayak izini düşürmek için çalışmalar devam etmektedir.
=======================


Yapay zekaya sordum böyle cevap verdi. :)

Yaklaşık 1000 sefer şarj deşarj döngüsünde yüklenen enerji kadar harcanıyor.
 
T10X V1 RWD Standard Range modelinin batarya kapasitesi 52,4 kWh
https://www.togg.com.tr/order

Ülkemizde bir ev ortalama günde 8 kwh tüketiyor.
En düşük batarya kapasiteli togg bir şarjda 7 evin bir günde harcadığı kadar harcıyor.
Şimdilik az araç olduğu için göze batmıyor.
Ama ilerde araçların tümüyle elektrikli olursa büyük bir sorun olur.
 
Hesaplar doğru yorumlar hatalı! 1kwh için en fazla 60kwh enerji tüketiliyorsa, binlerce kez şarj-deşarj döngüsü düşünüldüğünde yine kardayız. Tahminen bataryanın ömrü boyunca kat be katını doldur-boşalt ile depolayabileceğiz.

TOGG T10X V1 RWD örneğinde batarya kapasitesi 52,4kwh. Günlük tüketim sizin kullanımınıza bağlı. Yani bu enerjiyle 300 küsür km yol gidebileceğiniz gibi, 24 saat içinde 2 defa daha tam şarj edip 900 km mesafe yol alabilirsiniz. Yani ev tüketimi ile kıyaslama doğru olmamış!

Borsacıların bir sözü var ya, bütün yumurtaları aynı sepete koymayın diye. Her şey elektriğe bağlı olunca tek sepete mahküm olduk maalesef!
 
Hesaplar doğru yorumlar hatalı! 1kwh için en fazla 60kwh enerji tüketiliyorsa, binlerce kez şarj-deşarj döngüsü düşünüldüğünde yine kardayız. Tahminen bataryanın ömrü boyunca kat be katını doldur-boşalt ile depolayabileceğiz.

TOGG T10X V1 RWD örneğinde batarya kapasitesi 52,4kwh. Günlük tüketim sizin kullanımınıza bağlı. Yani bu enerjiyle 300 küsür km yol gidebileceğiniz gibi, 24 saat içinde 2 defa daha tam şarj edip 900 km mesafe yol alabilirsiniz. Yani ev tüketimi ile kıyaslama doğru olmamış!

Borsacıların bir sözü var ya, bütün yumurtaları aynı sepete koymayın diye. Her şey elektriğe bağlı olunca tek sepete mahküm olduk maalesef!
Bir kg lityum batarya üretimi için harcanan enerji o.( yapay zeka işte) :)
Togg bataryası kaç kg?
  • 1 kWh lityum iyon pil üretmek için ortalama 25 kWh enerjiye ihtiyaç duyulur.
  • Bir elektrikli arabanın bataryasını üretmek için 10.000 ila 20.000 kWh enerji harcanabilir.
  • Lityum pil üretiminin küresel enerji tüketiminin %1'ini oluşturduğu tahmin edilmektedir.
Burada yazmış bir aracın bataryasını üretmek için harcanan enerjiyi. :)
Yağmalanan yakılan ormanları yeniden ağaçlandırırlarsa hava kirliliği düzelir.
Başka türlü havadaki karbondioksiti odun, kömür gibi az yer kaplayacak hale getiremezsin.
 
Son düzenleme:
Bir kg lityum batarya üretimi için harcanan enerji o.( yapay zeka işte) :)
Togg bataryası kaç kg?

Burada yazmış bir aracın bataryasını üretmek için harcanan enerjiyi. :)
Yağmalanan yakılan ormanları yeniden ağaçlandırırlarsa hava kirliliği düzelir.
Başka türlü havadaki karbondioksiti odun, kömür gibi az yer kaplayacak hale getiremezsin.
nerede okudum bilmiyorum, (yani kaynak gösteremem) elektrikli aracın bataryasının (kütle, kwh, kg) co2 emisyonunu sıfırlaması için 10 yıl verimli çalışması (doldur- boşalt) lazım ve sadece son 1,5-2 yıl sıfır emisyon şartlarını yerine getiriyormuş. yani sıfır emisyon denen şey yalan. bu verilere bataryanın üretimindeki enerji+su+co2 te dahilmiş. bu bilgiler doğrudur diye bir şey demem ama oldukça mantıklı.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,203
Mesajlar
915,800
Kullanıcılar
449,984
Son üye
riki35

Yeni konular

Geri
Üst