Dizel aracımda kızdırma bujisi sorunu

drows

Üye
Katılım
29 Mar 2021
Mesajlar
30
Puanları
1
Yaş
43
Herkese selam.. aracımda soğuk ilk marş da çalışmıyor .. bujilere akım gelmiyor.. harici sistem yapmak istiyorum..
nasıl bir devre kurabilirim.. her kontak açtığımda 3-5sn akım göndermeli ve durmalı..sonra tetik yani kontak ceyranı sürekli acık olacağı için sistem akım kesilip tekrar verilmeden devreye girmemeli..
tşkler..
 
Merhaba yapmaya çalıştığınız şey devreden çıkmadığında hattaki yakıtı kaynatabilir, bujileri bloğa kaynatabilir hatta aşırı akım çektiği için kabloları eritip yakabilir. Devresi basit ama aracınızı yakabilecek riske sahiptir. Böyle bir işe kalkışmadan önce iyi düşünün. İllaki ayrı bir hatla bujileri kontrol etmek istiyorsanız anahtarlamayı elle manuel olarak yapın kontrol sizde olsun, elektronik devrede değil.
 
Merhaba yapmaya çalıştığınız şey devreden çıkmadığında hattaki yakıtı kaynatabilir, bujileri bloğa kaynatabilir hatta aşırı akım çektiği için kabloları eritip yakabilir. Devresi basit ama aracınızı yakabilecek riske sahiptir. Böyle bir işe kalkışmadan önce iyi düşünün. İllaki ayrı bir hatla bujileri kontrol etmek istiyorsanız anahtarlamayı elle manuel olarak yapın kontrol sizde olsun, elektronik devrede değil.
O zamanda unutma ihtimali var .
 
Merhaba yapmaya çalıştığınız şey devreden çıkmadığında hattaki yakıtı kaynatabilir, bujileri bloğa kaynatabilir hatta aşırı akım çektiği için kabloları eritip yakabilir. Devresi basit ama aracınızı yakabilecek riske sahiptir. Böyle bir işe kalkışmadan önce iyi düşünün. İllaki ayrı bir hatla bujileri kontrol etmek istiyorsanız anahtarlamayı elle manuel olarak yapın kontrol sizde olsun, elektronik devrede değil.
içeri bi yere ışık ceksem aklif olduğu zamanda yansa?

Bu arada Aracın kendi sisteminde hıc bir şartta açmıyor.. yalnızca yakıt sıcaklık sensörünü sökersem her kontakta açıyor ısıtma ve arac calısıyor .. yanı bujıler röle ve sensör değiştim denemek için ama faydası olmadı
 
bujilere akım gelmemesi role ve sigorta yolunu takip etmekten geçer,
beni yanlış anlama macera kelimemden dolayı beceriksiz demiyorum ama bu aklındaki macera olur, o yapmaya çalıştığın şeyi ecu yapıyor zaten,
ben soğuklarda 2 kere kontağı açıp ışıkların sönmesini bekliyorum hemen alıyor
 
bujilere akım gelmemesi role ve sigorta yolunu takip etmekten geçer,
beni yanlış anlama macera kelimemden dolayı beceriksiz demiyorum ama bu aklındaki macera olur, o yapmaya çalıştığın şeyi ecu yapıyor zaten,
ben soğuklarda 2 kere kontağı açıp ışıkların sönmesini bekliyorum hemen alıyor
benım ecu yapmıyor o yüzden alternatif yol arıyorum.. yakıt sıcaklık sensörünü fişini çekince yapıyor çalışıyor bujiler kadranda ışık 5 sn yanıyor yani sistemde röle kablo vesaire bı sıkıntı olsaydı o zamanda yapmazdı
 
o zaman yakıt sıcaklık sensörüne ağırlık verecen bi şekilde ecuyu kandıracaksın,
ya sensör doğru veri göndermiyor ecuya, sen o sensörün bilgileriyle elektronik bölümünde konu aç bence orda işi bitirirsin, buji tarafına bulaşma en ufak bi sıkıntıda çok ağır masraf açarsın,
yakıt ısı sensörünün data ucuna potansiyometre yada uygun bir direnç türevi bişey bağlarsan çözülebilir, bitane kaliteli obd alırsın yakıt ısısını online görerek ayar çekersin
 
o zaman yakıt sıcaklık sensörüne ağırlık verecen bi şekilde ecuyu kandıracaksın,
ya sensör doğru veri göndermiyor ecuya, sen o sensörün bilgileriyle elektronik bölümünde konu aç bence orda işi bitirirsin, buji tarafına bulaşma en ufak bi sıkıntıda çok ağır masraf açarsın,
yakıt ısı sensörünün data ucuna potansiyometre yada uygun bir direnç türevi bişey bağlarsan çözülebilir, bitane kaliteli obd alırsın yakıt ısısını online görerek ayar çekersin
sensörü sıfırladım sorun gene aynı.. sensör fişini çekince vagcom da -40 okuyor sensör takılıyken yakıt, hava sıcaklığı, su sucaklığı hepsi mantıklı rakamlarda doğru gösteriyor ama bujilere akım yollamıyor.. hangi derecenin altında tetikliyor onu bulmam lazım tek tek deneyerek
 
valla müdür sen o sensörün data ucuna kaç volt gönderdiğini bulabilirsen,
mesela bir çok sensör data ucuna 1 veya 2 volt gibi bir sinyal gönderir ya
data sinyal kablosunu kesip araya uygun bir potansiyometre bağladığında bunu ecuya 2 volt değilde 1 volt yahut 0.5 volt gibi gösterecektir buda ecunun havanın soğuk olduğunu algılamasına neden olur,
tek yapman gereken sensörün bilgilerine ulaşmak, kaç kablolu ve + - data uçları hangisi data ucuna kaç volt gönderiyor bunu öğrenirsen 2. sırada 10 --20 - 50 k hangi potu deneyeceğin kalıyor geriye, buji kısmına bulaşmaktan 50 kat daha kolaydır ve kesin yoldur
 
Sorunun nerden kaynaklandığını tespit etmeden yapılacak müdahaleler başka sorunlara sebep olacaktır!
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
127,964
Mesajlar
913,940
Kullanıcılar
449,609
Son üye
cherrywine

Yeni konular

Geri
Üst