Dizel aracımda kızdırma bujisi sorunu

valla müdür sen o sensörün data ucuna kaç volt gönderdiğini bulabilirsen,
mesela bir çok sensör data ucuna 1 veya 2 volt gibi bir sinyal gönderir ya
data sinyal kablosunu kesip araya uygun bir potansiyometre bağladığında bunu ecuya 2 volt değilde 1 volt yahut 0.5 volt gibi gösterecektir buda ecunun havanın soğuk olduğunu algılamasına neden olur,
tek yapman gereken sensörün bilgilerine ulaşmak, kaç kablolu ve + - data uçları hangisi data ucuna kaç volt gönderiyor bunu öğrenirsen 2. sırada 10 --20 - 50 k hangi potu deneyeceğin kalıyor geriye, buji kısmına bulaşmaktan 50 kat daha kolaydır ve kesin yoldur
+ ve - geliyor 2 pin 5v akım
Sorunun nerden kaynaklandığını tespit etmeden yapılacak müdahaleler başka sorunlara sebep olacaktır!
Keşke sorunu bulabilsek onca yere gittim bulamadılar
 
Daha önce bu konuda ya da başka bir sebeple müdahale edilmiş mi? Farklı sorunlar farklı farklı yerlerde başka sorun olarak karşınıza çıkabilir. Sensörde de arıza olabilir. Ustanızın elindeki bir sensörle değiştirip kontrol edilmeli.
 
Daha önce bu konuda ya da başka bir sebeple müdahale edilmiş mi? Farklı sorunlar farklı farklı yerlerde başka sorun olarak karşınıza çıkabilir. Sensörde de arıza olabilir. Ustanızın elindeki bir sensörle değiştirip kontrol edilmeli.
ısıtma rölesi bujiler ve yakıt ısı sensörü sıfır değişti.. daha önce böyle bir sorunum yoktu.. müdehale edecek başka bir arıza olmadı..
 
Kablajı kontrol ettiniz mi? sanki bir noktada aşınmış ve kısa devre yapıyor gibi?

Mümkünse sensörden ECU'ya harici bir kablo çekip bağlantıyı yapın ve birde öyle deneyin. Kabloyu ECU'ya aynı hattan değilse dışarıdan dolaştırın sonra test edin.

Sensör Analog mu dijital mi bilmiyorum ama özellikle analog sensörse kablo üzerinden alacağı bir kısa devre ECU'nun okuyacağı değerlerde çok büyük sapmalar meydana getirir.
 
Kablajı kontrol ettiniz mi? sanki bir noktada aşınmış ve kısa devre yapıyor gibi?

Mümkünse sensörden ECU'ya harici bir kablo çekip bağlantıyı yapın ve birde öyle deneyin. Kabloyu ECU'ya aynı hattan değilse dışarıdan dolaştırın sonra test edin.

Sensör Analog mu dijital mi bilmiyorum ama özellikle analog sensörse kablo üzerinden alacağı bir kısa devre ECU'nun okuyacağı değerlerde çok büyük sapmalar meydana getirir.
denemek lazım oraya 5v sabit geliyor kantagı acınca....Yani beyin sadece yakıt ısı sensörünü mü kaale alıyor acaba orasıda ayrı muamma.. aşağıda ısıtma bujisi kontrol modlü ile beyin arasındakı devre bu şekilde..
Demek ki bu işin musebbibi ya o işlemleri yapan ya da değiştirilen elemanlardan biri. Ya da @Ar-kur-Tek ustanın dediği gibi kablolarda.
değişen parçalar dan önce başladı sorun sırasıyla yeniledim ama düzelmedi parcalar sağlammış demekki..
 

Ekli dosyalar

  • 20220615_234922.jpg
    20220615_234922.jpg
    100.8 KB · Görüntüleme: 3
denemek lazım oraya 5v sabit geliyor kantagı acınca....Yani beyin sadece yakıt ısı sensörünü mü kaale alıyor acaba orasıda ayrı muamma.. aşağıda ısıtma bujisi kontrol modlü ile beyin arasındakı devre bu şekilde..

değişen parçalar dan önce başladı sorun sırasıyla yeniledim ama düzelmedi parcalar sağlammış demekki..
Araçlardaki sensörler çalışma şekilleri bakımından 4-5 çeşittir. Kimi anahtar gibi aç kapa çalışır, kimi dijital sinyal üretir (0-1 veya var yok ) kimi analog sinyal...

Dolayısı ile 5v ölçmeniz sistemin sağlam olduğunu göstermez.Hatta bazı sensörler normalde 5v verirken çalışırken 0 volt verir.

Netice itibarı ile sensörü taktığınızda sistem sapıtıyorsa ya sensör ya kablaj bozuk.ECU'da bir anormallik olması zor. Yazılım hatası hepten zor.
 
Pompa veya enjektörde sorunda olabilir. Kompresörede baktırın. Emcüklemeyi iyi yapmıyor olabilir. Pompa basmıyor olabilir. Enjektör işiyor olabilir. Mazot filtresi tıkalı olabilir.. 1.9 cango kullanmanın avantajları :)
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,133
Mesajlar
915,308
Kullanıcılar
449,850
Son üye
umutbaysal9

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst