Delta B2 Serisi Ac Servo Sürücü Yandı

Katılım
28 Ocak 2013
Mesajlar
199
Puanları
1
Yaş
44
Arkadaşlar Merhaba;

Yapılan bağlantıdaki bi hatadan dolayı monofaze Asd-B2 750 watt sürücü yandı. Sürücüye sadece güç bağlanmıştı henüz ve nötr yerine de faz geldi yanlış bağlantı sebebiyle. Manzarayı size şöyle anlatıyım; gücü verir vermez sürücüden trafoya güç verirken yavaşça yükselen uğultulu ses geldi ilk önce ardından ciddi anlamda büyük bi beyaz duman kümesi ve çatırtı yanlış hatırlamıyorsam. Beyaz duman çok fazlaydı gaz bombası kadar vardı. Ve sürücüleri panodan sökerken panoya sıçramış ve akmış yağ gibi bi sıvı vardı.

Daha sonra sürücüyü parçaladım. Üstte bir kontrol kartı var altta da bir güç kartı var. Güç kartı servonun güç bağlantıları, ana güç girişi, kondansatörler gibi bileşenler, kontrol kartı ise mcular, işlemciler encoder girişi harici pozisyonlama ve diğer io ların pinleri içeriyor. Bu iki kat birbirine eski harddisklerin ide bağlantısı gibi bir bağlantıyla bağlı.

Ben eğer kontrol kartında sorun yoksa sürücüleri kurtarabileceğimizi düşünüyorum. Service manual falan inceleme şansım olmadı henüz. Eğer daha önce başına gelen veya bilgisi olan arkadaşların paylaşımlarını bekliyorum. Arızanın aranacağı yer hakıında fikriniz var mı?

Faydalı bi konu olacağını düşünüyorum her açıdan.. İyi forumlar, yardımlar için şimdiden teşekkürler...




KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
Arıza tespiti ve çözümü için önerisi olan yok mu?


KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
Merhaba,

Anlaşılan cihazınızın girişine yüksek voltaj verilip patlatılmış.

Cihazın teknik servisi ile irtibata geçiniz.
İLETİŞİM

İyi çalışmalar.
 
Sayın furkan ,

geçmiş olsun sürücünüzü açıp resimlerseniz yardımcı olmaya çalışırız ama umarım içindeki parçalar piyasada bulunabilir ürünlerdir. Kendine özel parça yoksa sorunun çözüleceğini sanıyorum. Cihazda mutlaka yüksek voltaj koruma özelliği olmalı diye düşünüyorum. VDR patlamış olmalı ama yağ gibi olan şey sanki kondansatör içindeki likit te olabilir. Öncelikle açıp hasarlı parça-ları resimlerseniz konu hakkında yorum yapabilirz.

geçmiş olsun.
 
Teknik servise göndermekte bi çözüm yolu tabiki, siz Fast da mı çalışıyorsunuz?

Cihazı zaten açtım ama hasarlı parça görünmüyor veya herhangi bi yanık yer, sararma vs. yok pcb de. Alt kısmında soğutucuya bağlı büyük bi komponent var. Bir de köprü diyot. Güç kartının üstünde bu ikisi. Fotoğraflarını da koyabilirim. Umarım Fast bu işten rahatsız olmaz. Onların ithal ettiği bi ürün hakkında detaylı bilgi ediniyoruz sadece gerçi rahatsız olacaklarını sanmam.
.
Aslında şuan en çok ihtiyacım olan şey service manual...


KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
Service manual olsa sorunun büyük kısmı ( bilgi açısından ) hallolmuş olur ama özel ürünlerde markalı ürünlerde dışarı verilmeyen bilgilerde mevcuttur.

Bahsettiğiniz ve benzeri ürünlerde aşırı voltaj koruma parçaları bulunur. Bunlar genelde içi kısa devre olarak sizin beslemenizin sigortalarını attırmakla görevlidir. bazen ince şekilde çatlayığ içindeki malzeme yanarak bahsettiğiniz gibi beyaz duman salar ama bu gazın çıktığı yer sararır. Sizde sanırım böyle bir durum yok. detaylı bir bakmak lazım.

pcb de alt kısımda soğutucuya bağlı olan büyük parca küçük kontrol kartının ürettiği sinyali yükselterek servoların gücüne çıkartan parçadır. İGBT adı ile adlandırılır. Bazı markalar kendi ürünlerini üretirler. umarım sorun oraya kadar ulaşmamıştır. Köprü diyotları gördüyseniz kanımca sorun bu diyotların öncesinde olmalı. Çünkü ilk voltajı alan parçalar orasıdır.

kolay gelsin
 
Serkan bey köprü diyotlardan önce pek bi sorun yok gibi zaten direkt onlara gidiyordu 220 Ac yanlış hatırlamıyorsam. Bu sürücülerin çalışma şekilleri hakkında falan da bilgi sahibiyim. Yani yazılımının algoritmalarından sürme tekniklerine.

Şuanki arıza durumunda bence ilk kontrol edilmesi gereken yer kontrol kartı olarak bahsettiğim mikroişlemcileri, mikrodenetleyicileri falan içeren kart. Bu kartın güç kartıyla arasındaki bağlantı konnektöründeki pinout larını bilmemiz getekiyor ki gerekli bağlantıları yapıp cihazın o kısmını test edelim. Eğer o kısıma kadar gittiyse zaten direkt çöp. Çünkü o karttaki mcu yu kurtarmak için tekrar sıfır komponent alıp programlamak gerekir. Yazılım da biz de olmadığı için, bunu yapmaya çalışmak Delta ya rakip olmaya çalışmak demektir. Sıfırdan sürücü yapmak demek yani.

Şimdi umarım Fast tan birileri bize teknik bilgi sunar. Biz de hem arızayı onları yormadan çözer hemde bilgi edinmiş oluruz. Ben mi yanlış anahtar kelime kullanıyorum da bulamıyorum yoksa Delta service manual yayınlamamış mı hiç bi yerde, herhangi bişey bulan birisi paylaşacaktır zaten.


Yardımlarınız için çok teşekkürler, iyi forumlar...


KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
Service manuallerini kullanıcılara açmazlar. Kullanıcılara user manual ulaştırılır. Burada verilen bilgilerde kısıtlı müdahale yada kullanım içindir.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,354
Mesajlar
916,963
Kullanıcılar
450,212
Son üye
salamakas

Yeni konular

Geri
Üst