dc sürücü ve motor bağlantı şeması

Katılım
11 Ocak 2008
Mesajlar
555
Puanları
1
bu projede merak ettğim konu motorların seri mi sont mu komputmu oldugu ıkı armatür 4tane fıeld ucu var motorda.üzerlerindeki dirençlerde sanırım frenleme direnci dogrumudur.kontaktorlerın ozellıgını çözmüs değilim ama dc kontaktorlerın ac kontaktorden farkı nedir

Yönetici Notu: Paylaşılan fotoğraf, fotoğraf paylaşım sitesinden silindiği için kaldırılmıştır.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Sevgili Sedat,
Şemalarını incelemeye calısdım, sıraile gidersek, altdakı şemadan başlangıc yapmak gerekiyor. AC/DC dönüşüm sürücün altda, üçgen/yıldız baglı trafondan cıkan gerilim,thrıstörlede doğrultulup kontaktör üzerınden gecirilip, 2549-2548 no.lu cızgılerle üstdekı şemaya gidiyor. Orda iki motorunuz var, onların armatür/kollektör uçlarına baglanıyor. .Inboard sarıcı mororuna baglı baglı bırde takometreniz var.(ordan cıkan 0-150 Dc volt, thyrıstörlerın altındakı scala(ölçme )ünitesıne gıdıyor.Motorların armatür uclarına paralel baglı 4.9 ve 1.4 ohm luk dırecler, dediğin gibi, frenleme dırencıdir. Motor stop ettıgnde devreye girecek.Bahsettiğini gibi, motorlarda ikişer field sargısı var, Sadece bir fieldede devır ayarlamak için, OUTBOARD motorunda direnc konmuş.
 
resimdeki dc kontaktörlerin alternatif akımda kullandığımız kontaktörlerden farkı yüksek akımlarda arklara karsı özel seçilmiş olmasımıdır bu kontaktör arızalandığında yenisini bulmakta sıkıntı
 
yukarıdaki elektrik şemasını verdiğim motorlar birbirlerine seri bağlanmış iki motor.Bu motorların seri bağlanmasının sebebi ne olabilir sizce?Motorlar önlü arkalı duruyor istenildiğinde tek motor çift motor seçeneği ile çaliştirilabiliyorlar.Anlamadığım konulardan biride burası iki motor bir kaprin ile birbirine bağlanmış tek motor geçiş esnasında kaprin ayrılıyor ve sadece öndeki motor calısıyor.Ama motorlar seri birinin calısırken diğerinin durma ihtimali yok :S
 
kontaktörler genelde hepsi aynı mantıkta çalışır...normal bir kontaktörden farkı olacağını sanmıyorum..
 
görünürde normal kontaktörden farkı yok evet!bir bobini nc no olmak üzere üzerinde iki yardımcı kontağı mevcut kontaktörün orta ucuda normalde kapalı(tek fark bu)ama önceden bahsettiğim gibi devreye giriş cıkış seslerini duysanız bitarafları koparacak gibi ses cıkartıyor komple pano sallanıyor örnek veriyorum sürekli devreden cıkan 1,5hp ufak yağ pompa motorum vardı.Bu pananonun üsütnde 3tane hızlı sigortası vardı sarsıntıdan sigortalar yuvalarında oynadığı için devreden cıkıp duruyordu sigortaları ordan taşımak zorunda kalmıstım.
Merak ettiğim konu aslında bu motorların kontrolü bağlı olduğu sürücünün karmasık bir yapısı var çözmekte sıkıntı çekiyorum acıkcası.
 
arkadaşlar benimde dc motor ile sorunum var motor yarım saat kadar çalıştıktan sonra dc sürücünün cam sigortasını diotları patlatıyor. degiştirdikten sonra bir süre çalışıp tekrar diotları patlatıyor sorun sürücüde mi motor sargılarındamıdır
 

Forum istatistikleri

Konular
128,196
Mesajlar
915,751
Kullanıcılar
449,973
Son üye
sfc16

Yeni konular

Geri
Üst