Dc bobin devresi

Trifaze kontaktörün kontaklarından + beslemeyi seri dolaştıracaksınız.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Merhabalar
Elimde fren bobini bulunmaktadır fakat üzernde çalışma voltajı yazmamaktadır
Çalışma voltajı nasıl bulabilirim
Bilginiz için teşekkürler şimdiden
 
Fuat Bey kpbc3510 köprü diyodlar 35A 1000v olarak satılır.220 V dc gerilimin pick up pratikte 2.82 yaklaşık 3 alınır.220/0.707x3=933V diyod üzerinde gerilim oluşur ters tepe gerilimi 230/0.707x3=975V diyod üzerinde gerilim oluşur.Köprü diyod yeterlidir eğer akımınız 35A üzerinde değilse köprü diyodu bir soğutucu üzerine monte edin monte etmeden önce ısı transfer sıvısı sürün beyaz krem şeklinde.Yaptığımız bu işlem diyodu akımdan korumak içindi şimdi aşırı gerilimden köprü diyodu korumak için fren bobinimize ters paralel 6A 1000v diyod bağlıyoruz ters emk önlemek için ve köprü diyod arızamız tarih oluyor.Bilgi olarak eğer köprü diyod arızalandığında açık devre oluyorsa akımdan arızalanmıştır.Kısa devre olmuşsa gerilimden bozulmuştur.Saygılar kolay gelsin.
ters paralel diyot problemi çözer,fakat frende bir gecikmeye sebep olur,bunun mahzuru yoksa kullanılabilir.
 
Takıldığım bir hususuda konu açılınca burdan sormak istedim celik cpu hocam 24 v dc frenlerde kbpc 3510 köprü diyotları kullanıyordum bir problem meydana gelmiyordu fakat 220 v dc frenlerde kbpc 3510 köprü diyotlarını kullandığımda diyotlar çoğunlukla bozuluyordu girişlerine varistör takmayı denedim tatminkar sonuç alamadım acaba sizin bu konuda öneriniz nedir veya farklı bir diyot markası önerirmisiniz benim kullandığım marka IRF diye marka idi fiyatı 7 euro civarında acaba sorun diyottamı yada başka bir yerde mi cevabınız açıkcası bana yol gösterecek
kbpc3510 diyot rectifier diyottur ve yavaştır. yüksek amperli recovery time 50 ns den küçük yüksek voltajlı fast diyot kullanın.
Eğer diyot hızlı değilse ilk mikrosn içinde oluşan ters gerilim 1000 voltun üzerine çıkacağı için diyot bozulur.
https://www.ozdisan.com/power-semiconductors/diode-diode-modules-rectifiers/diode-fast/DSEI20-12A
 
Fren bobinleri dc voltajla çalışan elektromıknatıstır.Bobin dc voltaj ile çalıştığı için anahtarlanması biraz zordur.Devre röle yada kontaktör ile anahtarlanıyor ise bobine kaynağa göre ters paralel diyod bağlanmalıdır.Ayrıca dc voltajda arkta uzama olduğu için kontak mesafesi uzun olan röle yada kontaktör kullanılmalıdır.Böyle bir kontaktör yada rölemiz yok ise trifaze kontaktörün kontaklarından + dc voltaj seri olarak dolaştırılır ve kontak mesafesi bu şekilde uzatılır ve arkı kesmek kolay olur.Başka bir çözüm yoluda yaskawa marka reed röleler var onlar kullanılabilir.Yada siemensin orijinal dc kontaktörleri var onlardan kullanabilirsiniz.Bir başka çözüm yoluda kontaktör kontakları üzerine sabit mıknatıs koymaktır.(hoparlör mıknatısı) siemensin şu an üretilmeyen eski dc kontaktörlerin ark hücrelerinin dışında kontaklara paralel sabit mıknatıslar vardı.Bu mıknatısların çalışma prensibi ark bir manyetik alan olduğu için arkı ark hücresine doğru çekerek arkın kopmasını sağlıyordu.Şu an işletmemizde 22 adet vinçte 220v dc fren kullanmaktayız.Anahtarlama elemanı olarak LC1D32M7 telemekanik marka kontaktör kullanmaktayız.trifaze kontaktörün 2 kontağı seri bağlı + voltaj ordan dolaşıyor - tek kontaktan bobine ters paralel 1n4007 diyod bağlı kontaktör arızası sıfır diyebilirim.
Ekteki bağlantı şemasından yararlanabilirsiniz kolay gelsin.
Kontaktörün kontakları neden seri bağlanır acaba ben daha çok paralel yapıp fren akımı nı iki kontağa dağıtırım bilgi verirseniz sevinirim
 
Fren bobinleri dc voltajla çalışan elektromıknatıstır.Bobin dc voltaj ile çalıştığı için anahtarlanması biraz zordur.Devre röle yada kontaktör ile anahtarlanıyor ise bobine kaynağa göre ters paralel diyod bağlanmalıdır.Ayrıca dc voltajda arkta uzama olduğu için kontak mesafesi uzun olan röle yada kontaktör kullanılmalıdır.Böyle bir kontaktör yada rölemiz yok ise trifaze kontaktörün kontaklarından + dc voltaj seri olarak dolaştırılır ve kontak mesafesi bu şekilde uzatılır ve arkı kesmek kolay olur.Başka bir çözüm yoluda yaskawa marka reed röleler var onlar kullanılabilir.Yada siemensin orijinal dc kontaktörleri var onlardan kullanabilirsiniz.Bir başka çözüm yoluda kontaktör kontakları üzerine sabit mıknatıs koymaktır.(hoparlör mıknatısı) siemensin şu an üretilmeyen eski dc kontaktörlerin ark hücrelerinin dışında kontaklara paralel sabit mıknatıslar vardı.Bu mıknatısların çalışma prensibi ark bir manyetik alan olduğu için arkı ark hücresine doğru çekerek arkın kopmasını sağlıyordu.Şu an işletmemizde 22 adet vinçte 220v dc fren kullanmaktayız.Anahtarlama elemanı olarak LC1D32M7 telemekanik marka kontaktör kullanmaktayız.trifaze kontaktörün 2 kontağı seri bağlı + voltaj ordan dolaşıyor - tek kontaktan bobine ters paralel 1n4007 diyod bağlı kontaktör arızası sıfır diyebilirim.
Ekteki bağlantı şemasından yararlanabilirsiniz kolay gelsin.
Üstad selamlar Ters paralel diyot baglayalım demişsiniz. Fren bobini Brake control unit üzerinden enerjileniyor. LL-3015sa model input 220v ac output 90v DC . Brake control unıt girişi 440/220-110-19 V trafo üzerinden besleniyor. 220 V Brake control unıt için kullanılıyor. Kontaktorler 110 V ac.Fren kontrol unıtesi üzerinde sade 1 adet kontak var jumper atılırsa surekli DC cıkış veriyor. Fakat kontaktorler uzerinden kontaklayınca ark olusuyor ve trafonun 110 volt cıkısındada gerilim düşmesine sebep oluyor. Kontaktorler yetersiz bobin gerilimi nedeniyle cekip bırakıyor. Fren bobini 90 v DC fren kontrol unıtesinden çıkan 187 v DC. Aynı şekilde sizin dediğiniz gibi fren bobin uclarına Diyot atarsam ark yapması kesilir ve uzun ömürlü olurmu?
 

Ekli dosyalar

  • IMG-20210530-WA0002.jpg
    IMG-20210530-WA0002.jpg
    291.1 KB · Görüntüleme: 11
  • IMG_20210601_232706.jpg
    IMG_20210601_232706.jpg
    261.2 KB · Görüntüleme: 11
Üstad selamlar Ters paralel diyot baglayalım demişsiniz. Fren bobini Brake control unit üzerinden enerjileniyor. LL-3015sa model input 220v ac output 90v DC . Brake control unıt girişi 440/220-110-19 V trafo üzerinden besleniyor. 220 V Brake control unıt için kullanılıyor. Kontaktorler 110 V ac.Fren kontrol unıtesi üzerinde sade 1 adet kontak var jumper atılırsa surekli DC cıkış veriyor. Fakat kontaktorler uzerinden kontaklayınca ark olusuyor ve trafonun 110 volt cıkısındada gerilim düşmesine sebep oluyor. Kontaktorler yetersiz bobin gerilimi nedeniyle cekip bırakıyor. Fren bobini 90 v DC fren kontrol unıtesinden çıkan 187 v DC. Aynı şekilde sizin dediğiniz gibi fren bobin uclarına Diyot atarsam ark yapması kesilir ve uzun ömürlü olurmu?

fren diyotunun AC beslemesi ve tetikleme kontakları 7,5KW bi kontaktör üzerinden verirseniz size uzun bi süre sıkıntı çıkarmayacağı kanaatindeyim.
 
fren diyotunun AC beslemesi ve tetikleme kontakları 7,5KW bi kontaktör üzerinden verirseniz size uzun bi süre sıkıntı çıkarmayacağı kanaatindeyim.
Fren unıtesinin tetiklemesi kontaktör üzerinden ac 220 v besleme gerilimi direk trafo cıkısından. Yani siz diyorsunuz ki fren unitesi girişinde sürekli ac 22 v olmasın onuda kontaktor uzerinden geçirin. Fakkat yine aynı durum yaşanacak kontaktör çekince aynı anda hem 220 v besleme saglanacak hemde fren unitesi tetiklenecek bu sefer yine fren unitesi cıkışında bi problem oldugu için trafoda gerilim düşümüne ve kayıplara sebep olacak. Ünite recine içine baskı oldugu için devre elemanlarını açıp bakamıyorum. Yeni fren unitesi kullanacağım fakat aynı sorunu kısa vadede yaşamak istemiyorum. Bundan dolayı soruyorum tesekkurler.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,188
Mesajlar
915,703
Kullanıcılar
449,956
Son üye
CharmanDear

Yeni konular

Geri
Üst