COS Nedir?

Katılım
17 Ağu 2010
Mesajlar
55
Puanları
1
Yaş
38
cos nedir acaba bu konu hakkında biraz bilgi verebilirmisiniz
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
tamamda bu motorların üzerlerinde yazıyo ne iş görür
 
Asenkron motorların üzerinde yazan cos değil, cos fi değeridir. Cos fi (fi açısı) aktif gücün görünen güce oranına denir.
Bu tanım yalnız başına sizin için pek bir anlam ifade etmeyecektir, forumumuzda bu gibi kavramların açıklandığı pek çok konu başlığı ve mesaj ve paylaşılmış dosya var. Örneğin :

www.kontrolkalemi.com/forum/konu/reaktif-enerji-nedir.32594/
 
Gözden kaçmış olabilir.Aktif gücün,görünür güce oranıdır.
 
cos nedir acaba bu konu hakkında biraz bilgi verebilirmisiniz

Bunu tam olarak anlayabilmeniz için en azından temel trigonometri bilginizin olması şart. "Motorun üzerinde yazan cos nedir?" diyerek konuya girerseniz, burada alacağınız cevap size kesinlikle yeterli gelmeyecek, havada kalacaktır.
 
Bunu tam olarak anlayabilmeniz için en azından temel trigonometri bilginizin olması şart. "Motorun üzerinde yazan cos nedir?" diyerek konuya girerseniz, burada alacağınız cevap size kesinlikle yeterli gelmeyecek, havada kalacaktır.

ne alaka şimdi
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Merhaba, ben formülleriyle anlatmayi deneyeyim,agir olmaz umarim.

Omik (isitici,akkor flamanli lamba,vs.) güc akim ve gerilimin carpimina esittir P=U.I
Endüktif devrelerde (bobin,motor,vs) bundan farkli olarak kör ve görünür güc vardir. Yani 3 farkli gücten bahsedebiliriz,bu demektir ki geometrik olarak aktif ve kör gücü toplarsak görünür gücü bulmus oluruz. S²=P²+Q² (Pisagor)
S= Görünür güc
P= Aktif güc
Q= Reaktif güc tür.
Cosφ ise aktif gücün görünür güce oranidir.Yani:

Cosφ=P/S

Ayrica motor etiketinin üzerindeki akim ve gerilim degerlerini carptigimizda (3 fazli motor icin 1,73 faktörü unutulmamalidir) görünür gücü bulmus oluruz.
(Wikipedia`yi ben de öneririm grafiklerle anlatim isine yarar sanirim)
 
Arkadaşlar rezistif olmayan yükler şebekeden çekilen enerjinin tamamını verime çeviremezlerve aktif sayaçta bunu göremeyiz kayıpları vardır. Bir motorun üzerinde yazan Cos değeri kısaca şebekeden yani üreteçten alıdığının ne kadarını iş, verim olarak kullanabileceğini gösterir. Bir motor sistemden S=U*I*1.732 değerini çeker (Görünen güç) bunun P=U*I*1.732*cos fi (Aktif güç) değerini verimidir. Q=U*I*1.732.sin fi (Reaktif güç) buda kaybıdır.
Şebekeden S'i kullanır, yaptığı işin karşılığı için P'yi görürüz. Bu işi yaparken Q'yu da harcar fakat işe verime dönmez ve kayıptır.Bizler üretileni yani santralden max oranda faydalanabilmemiz için kompanzasyon yaparız. Motorun kullandığı ind. yükün - Q eksenindeki iz düşümünün tersi olan + Q eksenine düşecek değerde kondansator kullanarak motorun bu enerjiyi üreteçten kullanmasına mani olmaya çalışırız.
Umarım yardımcı olabilmişimdir.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,225
Mesajlar
915,935
Kullanıcılar
450,016
Son üye
ahmedsayin

Yeni konular

Geri
Üst