Bms devresi bataryadaki gücü aynen vermiyor

Devrenin bataryadaki voltu aynen vermemesinin sebebini buldum, bataryanın matkaba takılan kıskaçlarının devreye bağlı olduğu lehimler gevşemiş, üzerlerine az birşey lehim daha yaptım olay düzeldi, şimdi kart bataryadaki voltu aynen veriyor, ancak kartı çok inceledim, lehimlerin çatlağı gözle görülmüyor, multimetre ile ölçerken buldum.
 
ben bu sorunu 33 ohm 5 watt direnci arti ucun cikisina baglayarak cozdum elektrik supurgesinin motorunun anma akimi nedeniyle problem olusuyor
 
14,4 ,Volt şarjlı matkaba 30 Amper 4S kartla lityum pil yapıp bataryadan gelen eksi ucu 0,75 kablo ile artı ucu ise 1,5 luk kablo ile matkaba bağladım. Matkabı çalıştırınca 1 saniye çalışıp duruyor. Oktay Gürbüz arkadaşımın dediği gibi 33 Ohm 5 Watt taşdirenç bağladım, bu sefer matkap hiç çalışmadı. (Oktay Gürbüz arkadaşımın yaptığının yanlış olduğunu söylemek için yazmadım bunu, ayrıca kendisine tekrar teşekkür ederim.) Çeşitli denemeler yaparken bataryadan gelen artı ucu krokodilli test kablolarında kullanılan ince bir kablo ile matkaba bağladım, matkap canavar gibi sorunsuz çalışmaya başladı.
Bu arada piller çin malı ama yeni, ayrıca BMS den geçirmeden matkaba direkt akım verdiğimde de canavar gibi çalışıyor. Yani bir ince kablo sorunumu çözdü, ancak matkabı çalıştırırken kabloyu tutuyorum, çok olmamakla birlikte doğal olarak biraz ısınıyor. Tüm bu anlattıklarım çerçevesinde BMS den gelen artı ucuna 1,5 luk kablo bağladığımda araya kaç ohm kaç wat lık direnç kullanmam lazım, direnç konusuna hakim arkadaşlardan yardım istiyorum.
 
Asıl önemli olan boşta çalışmadan ziyade, matkap zorlanınca çalışıyor mu ve kablo ne kadar ısınıyor?
4S şarj/deşarj kartının deşarjda kaç amper verdiği önemli. Araya direnç konunca akımı sınırlamış olursunuz. İnce kablo da belli ki iç direncinden dolayı akımı daha az geçiriyor. Çözüm olarak 18650 pillerin C (2C; 2x kapasite yani 3000mA'lık pil için anlık 6Ah akım sağlayabilir demek) değeri yüksek olanı almak lazım. Ayrıca zorlamda 20-30Ah akım verebilen bir kart kullanmak gerekiyor. O yüzden 40Ah çıkışlı bir kart daha iyidir. Aslında deşarj kartı sadece pillerin belli bir voltun altına aşırı boşalmasını engellemek içindir. Yoksa pilleri doğrudan bağlayınca Allah ne verdiyse akımı basarlar. Bu tür piller anlık 30Ah'ya kadar akım sağlayabilirler. Ben dizüstünden çıkma pillerle 3 tanesini seri bağlayıp şarjlı matkabı çalıştırıyorum. Yalnız bendeki matkap 9 volt'luk ( az güçlü olsun diye bir miktar yüksek volt kullanıyorum). Bu piller ortalamanın biraz üzerinde şarjda bile tork kademelerinde çııırrrt yapıp kafa/mendaran dursa da motor dönüyor.
 
Matkap yükte de güzel çalışıyor, ince kablonun ısınması da öyle yanacak veya eli yakacak kadar ısınmıyor, elleyince ısındığını anlayabiliyorsun. Biliyorsunuz tüm kabloların bir direnci vardır. Kabloya giren akım ile çıkan akım aynı olmaz, kablo inceldikçe direnci artar, kalınlaştıkça direnci azalır, ben ince kablo yerine direnç kullanırsam içim daha rahat olacak.
 
Kablo yerine neden direnç kullanıp enerjiyi harciyorsunuz? Anlamadim amac nedir?
 
Kablo da zaten direnç görevi görüyor, ancak ben kablo yerine direnç kullanırsam, daha orijinal olacak, O hali ile yani kablo ile monte edersem, yarın öbürgün kablo belki problem yaratabilir diye düşünüyorum. Enerji kaybı yönünden birşey değişmeyecek, neticede kablo da aynı değerde direnç de aynı değerde bir gerilim yaratacak.
 
Enerji harcamaya ne gerek var. Zaten pilden calisiyorsunuz. Uygun capta kalin kablo kullanin. Kabloda enerji harcamayın.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…