Bms devresi bataryadaki gücü aynen vermiyor

çok teşekkürler, ayıp olmazsa birşey daha sorsam,
bms kartının bozuk olduğunu nasıl anlarız,
Bunu şunun için sordum, birbirine metal punta ile monteli 3 adet 18650 pilden oluşan 3 S bataryanın toplam çıkışını multimetre ile ölçüyorum, 11,5 V gösteriyor, bu bataryayı bms kartına kıskaçlarla bağlayıp bms kartındaki çıkışı ölçüyorum yine 11,5 V veriyor, sonra bu bms kartını pillere monteliyorum ve bms kartının çıkışını ölçüyorum 0,25 V gösteriyor, cok dikkat ediyorum, lehim kaçırmıyorum. sonra bms kartını bataryadan söküyorum, tekrar kıskaçlarla bağlıyorum yine 11,5 V gösteriyor, bu durum 2-3 tane 3S bms kartında başıma geldi, çözemedim bir türlü.

Üstünden baya geçmiş ama belki cevap başkasının işine yarar :D

Bir BMS kartının ilanında okudum. Kartın voltaj verebilmesi için bir kereliğine şarj akımı verilmesi gerek diyordu. Bendeki 2S BMS 'de öyleydi. Karta pilleri taktım ölçüyorum değer sıfır ya da 0,2 falan. Şarj girişi ve çıkışı aynı oluyor. Oradan gerilim verince bms kartı çalışmaya başlamıştı.
 
İy
Çinlilerin verdiği değerler genelde aldatıcı oluyor. Ben 30a lik bms kartla matkabi çalıştıramadım. Daha sonra 2 tanesini paralel baglayarak sorunu çözdüm. Sizin süpürge muhtemelen kalkışta bms nin limitlerinin üstünde akim çektiğinden hafif bir tık sesi gelip akimi kesiyordur. süpürge motorlari kalkista epey yuksek akim çekiyor. Kart kisa devre gibi bile algiliyor olabilir bu durumu.

Kart ile pillerin voltajinin tutmamasi konusunda net bir sey söyleyemem ama kullanim esnasinda yüksek akimda veya düşük voltajlarda gereken yerde akimi kesiyor ise küçük farklar sorun oluşturmaz muhtemelen.
i

iyi günler bende arçeliğin dikey şarjlı süpürgesi var 15 adet seri 1.2v lion pil kullanmışlar pilleri ölçtüğümdegepsi dolu gösteriyor. Amperini ölçtüğümde 1,9 ve 2 arası çıkıyor ama çalıştırdığımda röle devreye giriyor fakat 1 snye bile geçmeden kapnıyor bu neyden kaynaklanıyor olabilir pillerdemisıkıntı var ( not tamamen şarj ettiğimdebir kaç dk çalışıyor) ayrıca röleyi değiştirip 12 v taksam stabil olurmu)
 
Kısa devre akımı 2A ise motoru çalıştırmaya yeterli olmuyor. Yani piller yeterince şarj tutamıyor. Piller toplamda benzer/yakın voltta lityum pillerle değiştirilerek (şarj devresi de) daha kullanışlı hale getirilebilir.
 
Dyson v6 batarya tamirinde kullandigim bms de de benzer problem var . 22,9 V dusunce sarz kesiyo erken cut off, normalse 21,6V olmasi lazim.orjinal bms 21,6 ya dusunce calistirmasa da multimetre de voltajini gosteriyordu, bu dedigimde 22,9da sifir V gosteriyo! Termistor ana negatif terminale cok yakin hemen isiniyo ve ikaz verip erkenden calismayi kesiyo!
Kalitesiz adamlar bms yapmis !
 
Muhtemelen hocam, sahtekarlar bms diye satiyo ama birde,(sizin de diger ustadlarin da burda soyledigi gibi ) youtube da yabanci bi inceeme videosunda gormustum(ingilizce ogretmeniyim)bms diye satilan o meshur piyasadaki seyler bms deil aslinda pcb diye test ederek de ispatliyodu bulursam atarim linki, muhtemelen bendeki de oyle
 
Rica ederim.

Ben matkaba şu şekilde uyguladım. 2 tane şu bms kartından paralel: https://www.aliexpress.com/item/328...chweb0_0,searchweb201602_3,searchweb201603_55

1 tane de bu balans şarj kartından bağladım. https://www.aliexpress.com/item/328...chweb0_0,searchweb201602_3,searchweb201603_55

Bir problem çıkarmadı ama uzun vadede ne gibi sorunlar çıkarır bilemiyorum.

Aynen tüm bağlantıları paralel yaptım tek kart gibi kullandım.

Aslında buradaki sorun motorun kalkışta çektiği akım. Motor çalıştıktan sonra o kart da iş görür ama işte kalkışı karşılayamıyor. Bu arada pilleriniz buna uygun anlık akımda mı? Bunu şundan dolayı soruyorum:

Pillerin verecebileceği anlık akım değeri düşük olduğunda, motor yüklendiği esnada voltaj çöküp yine kart pilleri korumak için akımı kesiyor da olabilir. Bunu pilleri boştayken ölçüp, multimetre dc voltaj kademesinde bağlı iken motoru çalıştırarak voltaj farkını gözlemleyerek tespit edebilirsiniz.
Selamlar iki adet BMS kartını nasıl paralel bağladınız? şeması varmı?
 
Çinlilerin verdiği değerler genelde aldatıcı oluyor. Ben 30a lik bms kartla matkabi çalıştıramadım. Daha sonra 2 tanesini paralel baglayarak sorunu çözdüm. Sizin süpürge muhtemelen kalkışta bms nin limitlerinin üstünde akim çektiğinden hafif bir tık sesi gelip akimi kesiyordur. süpürge motorlari kalkista epey yuksek akim çekiyor. Kart kisa devre gibi bile algiliyor olabilir bu durumu.

Kart ile pillerin voltajinin tutmamasi konusunda net bir sey söyleyemem ama kullanim esnasinda yüksek akimda veya düşük voltajlarda gereken yerde akimi kesiyor ise küçük farklar sorun oluşturmaz muhtemelen.
Bende 2s bms paralel bağlasam sorunumu çözebilir miyim aynı problem bendede var
 

Forum istatistikleri

Konular
128,126
Mesajlar
915,243
Kullanıcılar
449,839
Son üye
Qkay

Yeni konular

Geri
Üst