Bir fazlı 2,8 Kw. Jeneratör uyartım diyotu ve direnci değerleri

adkk

Üye
Katılım
12 Ağu 2010
Mesajlar
16
Puanları
3
Çin malı 6,5 Hp. 2.5 Kw. ( Rainbow maarka) kendinden uyartımlı ( fırçasız kollektörsüz) jeneratör gerilim vermeyince söktüm.
Ortada ( rotorda) yer alan uyartım sargılarının diyotu yerinden çıkmış, dirençler yanmış ve kopmuş.
Diyotun üzerinde FMQ-G5F S 9 D 27 kodunu gördüm. Aradığımda 10 A'lik hızlı damper diyotu olarak çıkmakta.
Ortada diğer tarafta yer alan direnç kömürleşmiş. Diyotun muadilini uydurmak kolay.
Ancak direncin değeri ve gücü ( watı) konusunda yardımcı olabilecek var mı?
Tahminim uyartım devresi yaklaşık 10 V. civarı gerilim üretmekte.
Dirençlerden geçen akımı da 1 A olarak düşündüldüğünde 10 Ohm ve 2 W'lık direnç olabilir gibi düşündüm.
Daha önce karşılaşan oldu mu? Teşekkürler.
 
Konu Sah
A

adkk

Üye
Katılım
12 Ağu 2010
Mesajlar
16
Puanları
3
Arkadaşlar merhaba.
Rotora diyot ve 10 ohm'luk direnç takıp çalıştırdığımda 220 V.'u gördüm. Ancak matkap çalıştırmaya kalktığımda gerilim değeri 70-80 V.'lara kadar düştü, verim alamadım.
Bir kaç eski kondansatör denedim, sonuç değişmedi.
Daha sonrda rotorda yer alan diyot ve direnç merkazkaç kuvvet etkisiyle yerinden çıktıve hasar gördü.
Direnç değerini araştırırken http://www.thebackshed.com/forum/ViewTopic.php?TID=308 sitesinde şöyle bir devre ile karşılaştım.
Aklıma yatmayan konu, iki diyotun neden seri bağlandığı? Birde rotorda iki sargı var, ikincisi bağlantı şemasında görülmüyor.
Benim arızalı jeneratörde rotorda yer alan iki sargının birinde artık mıknatısiyetle üetilen gerilim doğrultulup, (değerini hala net saptayamadığım) direnç üzerinden diğer sargıya uygulanıyor gibi.

1574719982370.png1574719994462.png1574720017631.png
 

Ekli dosyalar

binbaşı

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
1 Eyl 2011
Mesajlar
5,439
Puanları
2,508
Konum
BURSA
Merhaba. Bakın, matkabın yükü indüktif (self) yük olarak bu jeneratör çıkışından geri tepki verdiğinden, bunu dengeleyecek AVR de (otomatik voltaj regülatörü) olmadığından voltaj 70-80 voltlara kadar düşmüş olabilir. Diyotlar belki çok fazla ısınmaması için bu şekilde yükü seri olarak, 10 k' lık dirençlerle de paylaşarak kullanılmış olabilir. Rotorda tek sarım sağ ve solda iki yarım sarımla, ama sonuçta tek sarım olarak bu rotorda yer alıyor. Kendinden uyartımlı jeneratörlerde ikaz uyartım sargılı rotor sarımı, ayni jeneratör milinde sabit mıknatıslar veya artık mıknatısiyeti üzerinde kalan elektromıknatıslar içinde dönerken diyotlarla doğrultulup ayni mil üzerinden ikaz uyartım sarımına uygulanmış olur. AVR bulunduğunda ise indüktif ve kapasitif yüklerin durumuna göre bu voltaj regülatörü ikaz uyartım akımını AVR içinden elektronik yolla artırır veya azaltır, böylece çıkıştaki voltaj değeri değişik yükler için sabitlenmiş olur. Kolay
gelsin.

https://www.elektrikport.com/teknik-kutuphane/dizel-jenerator-nasil-calisir/22134#ad-image-0
 

Sponsor Bağlantı

Forum istatistikleri

Konular
110,849
Mesajlar
780,948
Kullanıcılar
408,981
Son üye
Burak_DNLR

Yeni konular

Üst