bir çeşit proje makina yardımı

İkinci eklediğim resimdeki soruyla birinci sorum arasına çok farklılık var. İlk sorumun cevabı tatmin edici şekilde cncaraştırma sağ olsun alınmıştır. O yüzden kafa karıştırmasın diye açıkladım. Şimdi ikinci sorudaki tork hesabını öğrenmeye çalışıyorum.

Merhaba.İlk word belgesinde çizdiğiniz sistemdeki bu yayı sıkıştırmak (Geçici bir gücü burada akülemek için) size torkdan ziyade kuvvet,basınç kuvveti de lazımdır.Sistemi kapalı sandıkları bir levye ile açan sistemde,dayanak noktasından (0) önceki kol uzunluğu ve dayanaktan sonraki kısa kol uzunluğuyla,ancak arttırılmış kuvvetle bu tahta sandığın üst kapağının çakılan çivilerinden kurtulup kolayca açılması şeklinde açıklanabilir.Keza yaylı bir zımba makinesi,hidrolik krikoda,palanga sistemlerinde de ayni şekildeki br kuvvet artışıyla yolun uzaması ile kuvvetin ters olarak da artabilmesi söz konusudur.

Tüm kaldıraç sistemlerinde "dayanaktan önceki kuvvet* kuvvet kolu= dayanaktan sonraki kuvvet* kuvvet kolu" 'dur.Bunu trafoya giren akım ve gerilim arasındaki mevcut güç toplamının giriş sargılarında (primer) ve çıkış sargılarında (sekonder) kayıplardan sonra tam olarak da korunmasına benzetebiriz.Yani akım azalırken gerilim artar veya akım artarken gerilim azalır,ancak giren ve çıkan güç toplamı (kW) kayıplar dışında hep sabit bir değerde kalır.

Bakın,kaldıraç sistemlerinde de durum çok farklı değildir.Kuvvet çarpı kuvvet kolunda,kuvvet kolunun uzunluğunu biz uyguladığımız kuvveti sabit tutarken uygularsak,dayanak noktasından (0) sonraki kısa kuvvet kolunda,bu kuvvet kolu mümkün olduğu kadar da kısa olduğunda,yani yol çok kısaldığında,bu noktaya uygulanan F kuvveti (kg-kuvvet) de o derecede yüksek olur.Bu noktaya direk temas eden basılma yayının üst yüzeyleri ise yay bu kuvvet karşısında kolayca sıkışıp içinden yay enerjisini (Potansiyel enerji olarak) kendi içinde biriktirir.Yay tam serbest bırakıldığında bu enerjiden tersinir olarak faydalanılıp bir iş görmesi de kolayca sağlanabilir.

Buradaki anahtar sözcük " 1. kuvvet * 1. kuvvet kolu = 2. kuvvet * 2. kuvvet kolu" eşitliği şeklindedir.Eşitliğin her iki tarafındaki kuvvet kolununun uzunluğunu hassas olarak da ayarlayarak,uygulanan bu kuvvetin (İnsan gücünün) çıkıştaki (2. kısımdaki,yük tarafındaki) bu kuvvet kolunu çok da kısaltarak,bunun daha büyük kuvvetlere karşılık gelmesini de kolayca sağlayabilirsiniz.Hesaplarınızı bu basit prensip (Formül) üzerinden yapmalısınız.Kolay gelsin.Başarılar dileriz.
 
sayın binbaşı, yazdıklarınıza katılıyorum. söyledikleriniz doğru fakat ben bu şekilde bir işin olup olamıyacağını değil de verdiğim rakamsal değerlerin oluşturabileceği güçü tork olarak rakamsal karşıtını arıyorum.
örnek rakamları salladığımı düşünürsek.
10 kg basınç kuvetiyle 20 cm uzunluktaki manüvela kolunun O noktasından sonraki 1 cm uzunluktaki kısmından 200 kg lık kaldırma kuvveti alırız şeklinde ve 200 kg kaldırma kuvvetini de dairesel harekete dönüştürdüğümüz zaman, dönme gücünden oluşacak tork (birimi Newton) 3000 Nm alırız şeklinde bir sayısal rakam aramaktayım. yinede tş ederim.
 
Arzu edildiği gibi sorulabilir Sayın Nacre32. Herhangi bir kısmından bahsedilmek istenmemesi bizim için engel değil, aklımızın erdiğince mekanizma keşfinin vb analizlerin engin dünyasında gezmenin zevkini yaşarız inşAllah(c.c.). (Bazen yeterli bilgi olmayışından türlü ihtimallerin konuşulması web ortamına içerikli kaynak oluşturmuş oluyor.....) Yalnız bahsedileni anlayamamamız, çözüm ararken tamamen farklı yerlerde kendimizi bulmamıza sebep olabilir. Diğer taraftan herhangi bir tepkiden çekinmek değil, mücadele etmek tercih edilmeli.
Çok zamanlar icat sanılanlar da belki büyük mekanizma çeşitleri havuzunun parçası halinde olurlar... Tabi elektrikte çokça duyulan parametrelerin (gerilim, akım...) değiştirilerek gücün arttırılması düşüncelerinin mekanikteki benzeri olarak (hız, kuvvet, moment...) bir kısım değişimlerle eklemeden arttırma düşüncesi mevzu oluyorsa, icat sanılıp anlatılmaması beklediği cevapları almasına engel olmaktan ibaret olur.
Anlaşılmayan kısım 2 tonluk kütlenin hız ifadeleri olsa gerek. Eğer zımba mak. mantığındaki darbe mekanizması ise , bu sistem 1 metre giriş hareketine 1 m/s çıkış hızı verebilir durumda. Bu hız darbe etkisine yeterli değilse sistemin özellikleri değiştirilmelidir. Mesela hidrolik araba krikosu küçük paket boyutlarında ve yüksek kuvvet (ve kuvvet kazancı) verebilir özellikte. Bu halde kuvvetin miktarı ve zaman ile değişimi işlem gereksinimi olarak incelenmelidir. Kırmak için, delip - bükmek için ve sıkı geçme vb işlemler için gereken kuvvet ve zamanla değişimi aynı olmayacaktır.

Kuvvet moment hesabında bir husus olarak;
fizik-moment.hesap.usul.jpg

Aynı sistemin değişik moment hesap yöntemlerinden olan soldaki resimde bahsedilen dik uzaklıklar kuvvet ile çarpılarak kuvvetin (dönme noktasına göre) momenti bulunur. Sağda ise; kuvvet etki noktasından dönme noktasına çizilen doğru uzunluğu ile, kuvvetin bu doğruya dik bileşeni çarpımı momenti verir.

Sistemin doğrusal (aslında eğrisel) hareket girişini dairesel harekete çeviren mekanizma olarak,
mekanizma krank biyel.jpg
kanallı (giriş hareketi ve çıkış hareketi aynı düzlemde), yörüngeli (çıkış hareket düzlemi giriş bağlantı elemanı doğrultusuna dik) ve ya krank biyel tarzı bir four bar ile yapılmak isteniyordur belki. Bu durumda mekanizmaların ölü noktaları için devamlılığı sağlamak için volanlı kullanım düşünülebilir. Farklı bir yöntem olarak ratchet ile kombine rock and pinion mekanizması da düşünülebilir.

10kg ve 200 kg ağırlıkları 100 N ve 2000 N (kg kuvvet birimi değildir) olarak ele aldığımızda sistem için en temel yapılabilen güç hesabı için hız bilgisi yok. Giriş hızından giriş kuvveti ile uygun hesap ile güç hesaplanabildiği gibi, sistem kayıpları düşünülmediğinde çıkış gücüne eşit olması gereken bu güç giriş hızından çıkış hızı( kuvvet kazancı ile ters orantılı olan hız) hesaplanıp çıkış kuvveti ile de hesaplanabilir. Tork (dönme momenti) ise çıkış kuvvetinin etkidiği dönme yarıçapına göre değişir.
Güç ve tork için çalışma hızı gibi bilgilere ihtiyaç duyulan halde, 1 çevrim (cycle) için hesaplamalar yapılabilir ancak bunun için dahi giriş hareketinin etki mesafesi (stroku) gerekmekte.
20 cm lik bir kol (link) in 100 N kuvvet ile 10 cm hareket ederek girişi yaptığı düşünülürse;
İş = Kuvvet * Yol = 100 N * 0.1 m = 10 Nm = 10 J (Joule) Bu iş dakikada 60 defa yani her saniye tekrarlanırsa
Güç = İş / zaman = 10 Nm / 1 san. = 10 Watt ; 100 N girişte 1 metre yol yaparsa güç 100 Watt olur.
https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/işte-james-wattın-farkı.89864/#post-549697 konusunda (tarım) hayvanlardan kısa süreli 15 beygir güç alınabilirken devamlı olarak 1 beygir (1 hp) güç alındığı yazılmıştı. İnsanda 1.2 beygirlik kısa süreli gücün yanında devamlı olarak 0.1 beygir yani 75 Watt güç üretildiği yine aynı konuda geçmiştir.

Şu halde sistem düşünceleri ne durumdadır bilmioruz ama çıkış gücünün çıkış parametrelerinin özelliklerine göre sabitlemeye çalışmak yerine göre önemli olabilir.

Başarılar dileriz.
 
sncaraştırma olarak değerli bilgileriniz, üzerinde çalıştığım makina için önemli fikirler vermekte. fakat katılmadığım bazı bilgileri de tartışmak isderim. 10kg ve 200 kg ağırlıkları 100 N ve 2000 N (kg kuvvet birimi değildir) olarak ele aldığımızda sistem için en temel yapılabilen güç hesabı için hız bilgisi yok. şeklinde ki cevabınıza, kütlesi olan her cismin, kütlesel bir ağırlığı olduğundan, ağırlık (kg), hareket yönüne doğru (yönüne göre güç değeri değişir) ağırlığı miktarınca, basınç uygular ve basıncını kuvvet olarak kullanmak mümkündür. ve bu teoriye göre, güç hesabı yapılırken, hızıyla alakası olmadığını düşünüyor, ağırlık miktarı ile gücün ilişkilendirilebileceğini söylüyorum. daha iyi anlaşılması maksadıyla da kütlenin oluşturulacağı ağırlığı, yerçekimi yönüne doğru düşünülürse diyerek örnek vermek isderim.
 
ayrıca yukarıda ki çizimlerle de gösterdiğiniz, sistemin doğrusal (aslında eğrisel) hareket girişini dairesel harekete çeviren mekanizma olarak verilen örneklerde de, giriş gücünden sonraki çıkış gücünden alınacak güç ile, dairesel harekete dönüşen güç miktarının kasnak yada dişli çapıyla orantılı olarak alınan gücün değişip değişmeyeceğini de açıklamanız mümkün müdür? yani doğrusal hareketi yada eğrisel hareketi dairesel harekete dönüştürdüğümüzde kasnak çapına göre kayıplar yada kazanç sağlamak mümkünmüdür veya kasnak çapı her ne olursa olsun dairesel hareketten aldığımız güç (tabi ki giriş gücüne orantılı olarak) sabit midir? teşekkür ederim.
 
Rica ederiz Sayın Nacre32
Tartışmak, düşünce geliştirmek gayet faydalı olabilir, kimileri için zevktir..
Tabi bazı kısımların bilimsel analizler için üretilmiş tanımlar olduğunu, tartışmalar ile pek değişmediğini ifade etmiş olalım.
Ağırlık yerçekimi tarafından kütle miktarına uygulanan kuvvet tanımı ile, yerçekimi ile ortaya çıkmış olur.
Ağırlıktan doğan kuvvet (basınç denilemez) iş(enerji)-güç için sonucu bildirmez.
İş = Kuvvet * Yol
Enerjideki değişimin işi vermesi de iş-enerji alakasıdır. Bu işin ne kadar zamanda yapıldığı;
Güç = İş / Zaman bağlamında gücü verir. Paydadaki zaman ilk formüldeki yolu böldüğünde de anlaşılan;
Güç = Kuvvet * Hız sonucu elde edilir. Bahsettiğimiz gibi tanımlandıkları biçimler ile sabit olan bu bilgilerin farklı tanımlanmaları her ne kadar gerçek hayatı değiştirmese de doğru anlamayı zaafa uğratmış olur. (Bu formüller aslında türevsel/integral olarak anlatılıp zamanla değişen parametrelere rağmen doğru hesaplanmayı sağlar.)
10 ton yükü belirli bir eğimde yani yerçekimine karşı iş yaparak belirli miktar taşımış traktör ile, aynı ağırlığı aynı eğim/mesafede taşımış kamyonun yaptığı işler ayndır. (Kamyon ağır olduğundan araçların ağırlıkları yanlış anlaşılmaya sebep olmasın, kamyon/kamyonet boş gidiyor da varsayılabilir.) Ancak aynı işi yarım saatte yapan traktör ile 5 dakikada yapan kamyonun iş için net sarf ettikleri güç aynı değildir. Zira enerji-iş bağlamında eşit de olsalar bir nevi hız bağlamı olan yüksek güç farklarını göz ardı etmek bir tarafın anlaşılamaması olur.
Aynı enerji değişimi ile eşzamanlı çalışan sistemlerin güçleri eşittir. Aynı enerji değişimi için iş değiştirilemez ama aynı işin uygulandığı güç, zaman azaltılarak arttırılabilir. Mesela hava basılmış bir tanktan küçük debili ve büyük debili hava motorları farklı miktarda hava çekerler. Aynı hava miktarını daha kısa sürede çeken büyük debili hava motoru ne kadar aynı işi de yapsa, daha yüksek güç ile çalışmış olur.
Eğer parametreler değiştirilerek güç-iş arttırılarak devri daim makinası tipi bir düşünce varsa, anlatılmaması bahsettiğimiz gibi gerekli cevapları alamamasına sebep olur.
Yine icat olarak görülüyorsa da analizler için gerekli bilgiler uygun biçimde verilirse, kendimizi alakasız yerlerde bulmuş olmayız.
Güç = Tork * Açısal Hız farklı linklerde yazışmalar olmuştur. Mekanik aktarımda
(bir ekleme olmadığında) çapın değişmesi ile tork değişmez, bir moment ifadesi olarak kasnak için kuvvet * yarıçap izahı ile yarıçapın değişmesini(mesela artmasını) mütakip değişen(azalan) kuvvet torkun sabitliğini sağlar.
Bu bahisler Archimedes in " If you give me a lever long enogh and a rock strong enough I can move the World by my one hand" (Give me a lever long enough and a fulcrum on which to place it, and I shall move the world.) sözlerini anımsatmakta ki; kendi aralarında alakalı değişebilen alt bilgiler ile bunların hesapladığı sonucu(toplamı) değiştirmek pek mevzu değil. Yalnız gereken sonucu değişik yollarla sağlamak adına değişik yollar düşünülebilir. Mesela traktör aynı işte kamyonu geçmek isterse, iki katı da sürse 20 tonluk bir yükü önceden kaldırıp ip((hareketli makara ile 2 kat yol kazancı) ile yüke bağlarsa kamyon ile aynı anda başlanan iş serüveni traktörün bitişteki sakin bekleyişi ile son bulacaktır.
Arzu edildiği gibi yazılabilir ama kendimizi alakasız yerlerde ihtimaller içinde bulmaktansa, meseleye odaklanıp değişik ihtimalleri ele almak daha geliştirici olsa gerek...
Faydalı tartışmalar temennileri ile,
Başarılar dileriz...
 
tekrar merhaba arkadaşlar.
üzerinde çalıştığım iş ile uğraşırken gerek araştırmalar sonucu başka yerlerden gerekse bu site aracılığıyla sizlerin sayenizde çokca bilgi saibi olduğum bir gerçektir. fakat ne yazık ki makinanın uygulama esnasında karşılaştığım imkansızlık sonucunda hayal kırıklığına uğradım. ben belki bir gerçeği tersine çevirmeye çalıştım yada aksini isbat etmek isdedim. belki diyorum çünkü hala imkansıza inanmıyorum. bu yüzden de belki son olacak bir soruya, bilmediğimiz hesaplayamadığımız yada yanlış hesapladığımız bir şeyler olduğunu düşünerek cevap aramaktan çekinmedim.
sayın cncaraştırma, benim verdiğim çok kısıtlı bilgiler olmasına rağmen beni ve mekanizmayı anlamış ve gerekli cevapları vermiştir. özellikle teşekkür eder yine aynı şekilde kendisinden özel olarak cevep vermesini beklerim.
soruma gelince: resimde ki şekilde gösterildiği gibi, verilen değerleri sabit bir motor ile 200 kg ağırlık, motor dişlisinin bir tur dönmesiyle 6280 cm yukarı kaldırılması düşünülmekte. motor dişlisi ve kasnak dişlisi aynı değerlerde olduğundan, (16 cm çap) motor dişlisi bir tur döndüğünde kasnakda aynı şekilde bir tur dönecektir. kasnak çapı 50 cm / 3.14 =157 cm yol = 200 kg yük 157 cm yukarı kalkacaktır.
dolaysıyla 157 x 4 =6280 cm yol = yukarı kalkacağından, yani motor dişlisi bir tur yaptığında kasnak 4 tur yaparsa bu mümkün olacaktır. bu durumda kasnağın 4 tur yapabilmesi için kasnak dişli çapının motor dişli çapına göre küçülmesi yani kasnak dişli çapının 4 cm olması gerekmekte.
kasnak dişli çapı 4 cm motor dişli çapı 16 cm olduğunda motor dişlisinin bir turundan kasnak yönünde 4 tur almamız sabittir. 4 tur dönen kasnak 157x4=6280 cm yol tamamdır.
ve çapı 4 cm olan kasnak dişlisinden aldığımız kuvvet ile 6280 cm yol yapabilmemiz için 50 cm çapında kasnak kullanırsak 50/4x200 yük=2500 kg oldu ve motorun yük hacmiyle eşitlendi. bu durumda eşit yükten dolayı sabit değerlere sahip motorumuz bu yükü yerinden bile oynatamayacaktır.
sorum şu şekildedir. motorun değerlerini oynamadan motor dişlisinin bir turuyla (1 rpm) 200 kg yük 6280 cm yukarıya kaldırılması, başka bir yöntemle mümkünmüdür?
değildir şeklinde çok cevap alacağımı bile bile soruyorum ama hadi hayırlısı.
 
arkadaşlar sorumda çok büyük bir hata yapmışım. bu sisdemde motorun yük kapasitesi 2500 kg olduğundan zaten maksimum yük yüklenmiş oluyor ve cevap bu sistem bu 200 kg lık yükü kaldırır şeklinde olacaktır. bu nedenden dolayı değerlerde oynama yaparak 200 kg yükü birimini sorumun anlaşılması bakımından değiştirmem gerekiyor. hemen tekrar düzeltmelerimi yapacağım.
yük değerini 210 kg yapalım. kasnak çapımız 50 cm idi. kasnak dişli çapımızda 4 cm idi. bu durumda 50/4x210=2610 kg yükü 6280 cm yukarı kaldırmamız mümkün olmayacaktır.
çünkü motorun yük hacmi maksimum 2500 kg idi. bu durumda bu sistemle motorun değerlerini oynamadan 210 kg yükü 6280 cm yukarı kaldırabilmek için başka bir yöntem yada sistem varmıdır? şeklinde sormak daha mantıklı olacaktır.
 
Son düzenleme:
Merhabalar ;
Rica ederiz Sayın Nazre32. Çekinmek ne demek, zaten isteyenlerin cevap yazdığı forum ortamında arzu edildiği gibi yazılabilir sadece üzerinde durduğumuz konularda değil alaka kurulabilen değişik kısımlarda da tartışmalar sürdürülebilir.
Yerine göre sınırları belirleyenler olarak, "İmkanın sınırlarını görmek için, imkansızı denemek gerekir" sözünü hatırlar, sahibine hürmetler sunarız. Gücü karşılıksız elde etme bahisleri çokça mevzu olmuş olan belki takılınan kısımlarda devam eden ve bazen derin zekasal incelemeleri de gerektirmesi ile, açıklanarak aydınlatılması gereken konular. Zira petrol vb enerji kaynakları zaten ücretsiz elimize geçmekte. Devri daim tipi kendi kendine enerji üretimi bahisleri bazen ekipmanları tanımlayan kelimelerden manalar çıkarılarak yapılıyor. Mesela bir pompa için 250 bar ve 1400 rpm bilgisi verilse, 1400 rpm de dönen pompanın 250 bar basınç vereceği yorumu yapılıyor. İş güç gibi tasarım izahlarını ekipman tanımlamaları gibi alt bilgiler değil, bu alt bilgileri tasarım yolu belirler. 1400 rpm de bu pompa sistemin yüküne göre çok düşük bir basınçta da dönebilir, birkaç rpm de 1000 bar ın üzerine de çıkabilir. Küçüklüğümüzde fişek ismiyle ucuna mantar takıp atılan arkası kanatlı küçük plastikler vardı. Yere düşerken arka kanatların şekli vesilesiyle (mantar bağlı) uc kısmı yere dönük olurdu. Havaya atılan bu plastik malzemenin havada dönerek pozisyon alıp yere sadece ucunun çarptığı, kanatlı kısmın yere değmediği söylense; buradan hareketle iki tanesi uc uca (kanatlı kısımlar dışa bakar biçimde) bağlansa ve havaya atılsa... Diğer iki taraf da kanatlı olduğunda, yere yaklaştığında kanatlı kısım yere değmediğinden havada sonsuza kadar dönmesi mevzu olur mu?? Yine bir araç tanıtımından radyatör su pompası için devri-daim ismi duyulduğunda hemen ucuna bir alternaör ve elektrik üretimi ?
Hesaplarda 50 * :pi: (* yerine / yazılmış) çevre hesabından yol hesabında 6280 değil 628 sonuç olsa gerek. Yük hesabında 200 kg lık yük eşmerkezli kasnakta 2500 kg olur ve zincir bağlantı ile aynen 2500 kg olarak iletilir.
Tek devirde hareket mevzu olduğudan ve inceleme kuvvet analizine benzediğinden; İş = Kuvvet * Yol , kaba hesabı ile;
628 cm yolu 200 kg ve (16cm * :pi: ) 50.24 cm yolu 2 500 kg kat eder. kg'ı da N a çevirerek;
2000N * 6.28m= 12 560 Nm (Joule) iş, 25 000 N * 0.5024 m = 12 560 J ile eşitliği sağlar denge halinde görünmekte. Sayın Nacre32 nin bahsettiği gibi; bu denge hallerinde yükün artması yük tarafının sistemi döndürmesi demek olur. Bu eş zamanlı sistemde güçler P = İş/zaman eşitliğince sabit kalacaktır. Gücü arttırmak için işin depolanıp (hava motorları örneğindeki gibi) daha kısa sürede harcanması gerekir. Bu mantıkla bir hareket daha hızlı yapılabilir ama kuvvet ile gelinen nokta aynı kalınacaktır. (Diğer taraftan kuvvet depolama sistemleri devamlı enerji kaybettirir ki hava depolamada bu kayıp çok yüksektir.(Depolanıp sonra kullanılan havada toplam verimlilik 0.1 civarlarında...))
Motorlar için yük hacmi konulmadığından ve kg kapasite olarak sınır olmadığından; vinç, araç krikosu gibi sistemlerde incelenebildiği gibi belirli bir kuvvet ile çok daha yüksek bir kuvvet üzerinde iş yapılabilir. 20 kg ile 2 ton... vb. Elektrik motorlarında güç ile birlikte tork konuşulur. Mesela 50Nm tork 1 metrede 50 N (5kg) demek iken 2 cm de 2500N(250kg) demek olur. (Teker vb ekipmanda tork için yarıçap ele alınır.)
Eş merkezli kasnak/dişli için çap oranınca bir kuvvet dönüşümü olur (arandığında burada da kafa karıştırmaya uygun birçok sorun bulunabilir) ama bu kuvvet zincir/kayış bağlantısı ile aynen aktarılır. Bu kısım için eşmerkezli küçük dişlinin çapı ne kadar küçülürse zincir/kayış üzeri kuvvet o derece artar ve motor dişlisine gelen kuvvet de artmış olur.
Güç arttırmada pek başarılı sonuçlar görünmüyor. Bisiklet çizimine benzeyen sistem kendi kendine giden bir bisiklet olması pek mevzu olmayabilir ama bisiklet sürüşünü kolaylaştırmak için çözümler aranabilir. Yokuş çıkılması gibi zorlu anlarda ve uzun yollarda pedal çevirme sorununa çözüm aranabilir. Frenleme enerjileri depolansa ve ek güç kaynağı kullanılsa sürüş daha keyifli olabilir. Ek güç; motorsikleti hatırlatabilir ama bisikletten vazgeçmeyenler için frenleme (yokuş aşşağı vb ) enerjisinin depolanması ile, ek güç kaynağı olarak eskiden ismi geçen revopower ve ya elektrikli tekerlek uygulaması incelenebilir. Revopower yakıtlı küçük (rc tipi) motoru olan bir tekerlekti. Bu sistem şanzıman vb devir değişim sistemleri ile incelenebilir.

rev.jpg

Arzu edildiği gibi yazılabildiğini, yeni konular ile tartışmaların devam edebildiğini ve de kimi zaman devri daim tipi meselelerin yoğun düşünsel faaliyet ile cevabını bulabildiğini hatırlatır;
Başarılar dileriz...
 

Forum istatistikleri

Konular
128,210
Mesajlar
915,844
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Geri
Üst