Asenkron

Mcraz83

Üye
Katılım
20 Ocak 2022
Mesajlar
15
Puanları
1
Yaş
41
İyi çalışmalar arkadaşlar.
Rotoru sargılı 3 fazlı asenkron motorun kollektöre basan kömürler biterse(tamamen incelirse) motorda nasıl bir durum oluşur.
Kömürden kaynaklı arıza nasıl anlaşılır
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Sami beyin dediği gibi ark çoğalır da çoğalır. Sonunda kömürlerin kalan dipleri ark kaynağındaki elektrotlar gibi bir rol üstlenip, resmen ark kaynağı yapmaya başlarlar. Oluşan yüksek arkın etkisiyle iletken malzemelerde erime, ortamda iyonizasyon yalıtkan yüzeylerde bozulma ve kısa devreler başlar. Sonu haşat
 
Kollektör çizilir, dilimler arasındaki mikalar kırılır, tozlu bir ortamda çalışıyorsa (tekstil makinaları gibi) yangında çıkabilir.
 
yukarıda ustalarım kibarca anlatmışlar. gariban motor kötü yola düşer, kendisinin kötü yola düşmesi bir yana etrafındakileri kötü yola düşürür, (iş gördüğü sistemdeki makinenin çalışmasını engellemek gibi, belirtmişler yangın tehlikesi gibi). o yüzden düzenli aralıklarla bakımları yapılmalıdır.
 
Iste bu noktada düzenli bakim ve kontrollerin önemi ortaya çıkıyor. Bakimci görevini düzgün ve zamanında yaparsa işletme en verimli ve arizasiz calisir.

Şu zamanda Antalya'da otel isletmeciliginde özlediğim bir meziyet. Ama nerdeee. Varsa yoksa paranın köpeği olmuşlar. Diyorsun şu bakımlarını yapılması lazım. Teknik yetkili ikna olmuyor. Yaptırmıyor. Patrona bakimin yapilmasi gerektigini anlatamiyor. Sonuç koskoca ekipmanlar çöp.

Kusura bakmayın bu konuda doluyum paylaşmak istedim. Konuyu dagittiysam affedin.
 
Iste bu noktada düzenli bakim ve kontrollerin önemi ortaya çıkıyor. Bakimci görevini düzgün ve zamanında yaparsa işletme en verimli ve arizasiz calisir.

Şu zamanda Antalya'da otel isletmeciliginde özlediğim bir meziyet. Ama nerdeee. Varsa yoksa paranın köpeği olmuşlar. Diyorsun şu bakımlarını yapılması lazım. Teknik yetkili ikna olmuyor. Yaptırmıyor. Patrona bakimin yapilmasi gerektigini anlatamiyor. Sonuç koskoca ekipmanlar çöp.

Kusura bakmayın bu konuda doluyum paylaşmak istedim. Konuyu dagittiysam affedin.
o işletme sahipler beter olsunlar, fiyatı milyon dolar /euro ile havasını atan yat sahipleri beter olsunlar. olsunlar ki bizler para kazanalım. git bak hepsi hovardalığa- zamparalığa oluk gibi para akıtır, iş Bakım servis hizmetine gelince bozulana kadar idare etsin derler. ben bakım servis işini bir tek yabancılarda gördüm.
 
Teşekkürler herkese.geçen hafta içinde bakımlar esnasında kömürleri kontrol ederken bu soruyu arkadaşlarla konuştuk.
Tam doğruyu öğrenmek için bilenlere danıştık.tekrar teşekkürler iyi çalışmalar
 

Forum istatistikleri

Konular
128,158
Mesajlar
915,531
Kullanıcılar
449,905
Son üye
smartnet

Yeni konular

Geri
Üst