Bu pano yıldız üçgen yol verme panosudur, sağ üstteki beyaz yıldızdan üçgene geçiş süresini ayarladığın zaman rölesi, yanındaki faz koruma rölesi, sol taraf ana kontaktörün altındaki de mkş. Tasarladığın bağlantı ile etiketini paylaştığın motoru direk üçgen olarak çalıştırabilirsin, ama aynı pano ile daha büyük güçte motorları çalıştırman uygun olmayabilir (Yıldız-üçgen bağlanması gereken 5,5kW üstü motorları). Ayrıca kumanda devresinde mkş nin kapalı kontağını kullanırsan bir sorun olduğunda kontaktörün de devreden çıkmasını sağlayabilirsin.Merhaba şimdi basit bir motor start stop devresi yapsak kontaktör,,sigorta,buton olması lazım tamam ama devrelere bakıyorum.
Bazılarında sigorta var kaçak akım rölesi yok bazılarında bakıyorum ikisi de var faz koruma rölesi yok bazıların da ise hepsi var.
Bunu neye göre belirliyoruz pano tasarlayacağım ama hangisini koyacağımı bilmiyorum yenileceğim basit pano da aşağıda bir de sap üste olan faz koruma rölesi herhalde de onun yanındakini bilemedim bilgisi olan varsa çok memnun kalırım tasarladığım devre de aşağıda
Ekli dosyayı görüntüle 61656
devreniz bu şekilde çalışmayacaktır yani start almayacakMerhaba şimdi basit bir motor start stop devresi yapsak kontaktör,,sigorta,buton olması lazım tamam ama devrelere bakıyorum.
Bazılarında sigorta var kaçak akım rölesi yok bazılarında bakıyorum ikisi de var faz koruma rölesi yok bazıların da ise hepsi var.
Bunu neye göre belirliyoruz pano tasarlayacağım ama hangisini koyacağımı bilmiyorum yenileceğim basit pano da aşağıda bir de sap üste olan faz koruma rölesi herhalde de onun yanındakini bilemedim bilgisi olan varsa çok memnun kalırım tasarladığım devre de aşağıda
Ekli dosyayı görüntüle 61656
Evet aşağıdan bağladım direkt motorun bir ucuna enerji verir starta gitmez haklısınız onu değiştirdim.devreniz bu şekilde çalışmayacaktır yani start almayacak
Şöyle bir sıkıntı var çok araştırdım en son bir iki tane kitap aldım şimdi oradan da bakıyorum. Ama net olarak bilgi yok. Öğrendiklerimi şöyle yazayım.bir işletme de kaçak akım her hangi bir nokta da yoksa konulması şart. Eğer varsa konulmasına gerek yok. Sigorta kısa devre için ve fazla akım çekildiğin de devreyi koruması için koyulur. Motor ve kuman da devresinin ayrı değerler de olduğu için ve arzaların tespitinin rahatlaması için ayrı ayrı sigorta koyulur. K otomat ve V otomat. Faz koruma rölesine gelirsek, motor iki faza kalmasın veya motorum ters dönmesin veya şebeke gerilimi bir noktaya ulaşmadığın da, daha çok üzerine çıktığın da motorumu devreden çıkarsın isterseniz yine motor koruma şart. Termik röle veya motor koruma şalteri şart. Bunların mantığını kavrarsanız zaten neyin nereye gelmesini bilirsiniz. Gerekli malzemeleri tanımak için internetten tek tek detaylı araştırma yapıp konu ile ilgili çözüme ulaşabilirsiniz. Burda yazı uzamasın diye kısa özet geçtim. Bazı çizim programların da kaçak akım rölesini geçtim, termik veya sigorta bile yok. Bu yüzden koyulmaya biliyor. Siz onlara takılmayın derim ben. Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. Eksiğim veya hatam da varsa kusura bakmayın bildiklerimce anlatmaya çalıştım. Şu K-otomatın yanında ki motor koruma rölesi yanındaki de çok iyi görünmüyor ama zaman rölesi olması gerekiyor. modelini internete yazıp aratabilirsiniz. yıldız üçgen devresi kurulmuş.
Teşekkür ederim panoyu analiz ettiğiniz için . Farkındayım 4-5 kw üstü motorlarda yıldız üçgen bağlantı gerektiğini biliyorum . Onu da tasarlayacağım .Bu pano yıldız üçgen yol verme panosudur, sağ üstteki beyaz yıldızdan üçgene geçiş süresini ayarladığın zaman rölesi, yanındaki faz koruma rölesi, sol taraf ana kontaktörün altındaki de mkş. Tasarladığın bağlantı ile etiketini paylaştığın motoru direk üçgen olarak çalıştırabilirsin, ama aynı pano ile daha büyük güçte motorları çalıştırman uygun olmayabilir (Yıldız-üçgen bağlanması gereken 5,5kW üstü motorları). Ayrıca kumanda devresinde mkş nin kapalı kontağını kullanırsan bir sorun olduğunda kontaktörün de devreden çıkmasını sağlayabilirsin.
Evet aşağıdan bağladım direkt motorun bir ucuna enerji verir starta gitmez haklısınız onu değiştirdim.
Şöyle bir sıkıntı var çok araştırdım en son bir iki tane kitap aldım şimdi oradan da bakıyorum. Ama net olarak bilgi yok. Öğrendiklerimi şöyle yazayım.
Faz koruma rölesi(Motor koruma rölesi):Özelikle son zamanlar da üretilen faz koruma röleleri devre de motora gitmesi gereken 3 fazdan herhangi bir fazdan enerji gelmiyorsa motoru korumaya alıyor. Yine faz sırasın da kendi isteğimizin dışında bir sıra hatası olursa motoru koruyor.Bu da faz sırası koruma rölesini ,düşük gerillim rölesini ayrı ayrı kullanmaktansa bir tane motor koruma rölesi kullanmamız yetiyor.Ayrıca termik röleler de var burada da şöyle bir kafa karışıklığı var termik fazlarda ısınmadan dolayı fazla akım çekilirse motoru koruyor.Ama belirli bir aralıkta kalarak bun yağıyor bu yüzden motor koruma yani faz koruma rölelerini tercih etmek daha mantıklı.Bir de bu termik rölelere (aşırı akım koruma rölesi de deniyor galiba) motor koruma rölesi varken neden gerek var ?
Faz koruma şalteri diye bir devre elemanı daha var faz koruma rölesinden ne farkı var araştırıyorum fakat şuan bulamadım .
Bir de magnetik röle var bunlarda anladğım kadarıyla termik ile aynı görevde yani aşırı akım röleleri 2 ye ayrılıyor termik ve magnetik diye.
Sigorta zaten devreyi korumak için kumanda devresine ayrı güç devresine ayrı koruluyor. Kusuruma bakmayın inanın çok araştırıyorum ama çok fazla bilgi kirliliği var ve net cevapler yok. Kafaya koydum ben bu işi çözeceğim.
Teşekkür ederim panoyu analiz ettiğiniz için . Farkındayım 4-5 kw üstü motorlarda yıldız üçgen bağlantı gerektiğini biliyorum . Onu da tasarlayacağım .
[/QUOTE]Şimdi çok araştırma yaptım özelikle pano tasarımı ve motor sürmek içinAslın da 7.5 kW ve üzeri motorlar için artık yıldız üçgen bağlantı önersek daha doğru olur düşünüyorum. Çünkü şebekemizin yapılanması biraz daha kuvvetlendi. Çok iyi bilmiyorum ama yönetmelik de de olması gerekiyor. Bu değerlere kadar rahatlıkla yol verilir inancındayımhayırlı çalışmalar. Başka bir konu olduğun da özel mesaj da göndere bilirsiniz karşılıklı bilgi alış verişi yaparız sevinirim
Hayır. Öncelikle motor koruma rölesi ayrı termik manyetik röle farklı. İki farklı ayrı ayrı rölelerdir. Dediğiniz gibi motor koruma rölesinin özelliklerini saydınız doğrudur. Peki termikle bir benzer yanı var mı ? Tabiki rahatlıkla yok diyebiliriz. Tam olarak nerde kafanız karışıyor soruyu net olarak sorarsanız yardımcı olurum. Sadece sizden tek ricam detaylı araştırmanız. Ürün katalog bilgilerin de teknik dökümanları bulabilirsiniz. Mantığını kavrasanız yeterli. Termik röle bi metal parçacığı ile şebekeden fazla bir akım çektiğin de bunu üzerin de her motora göre ayrı değerler de ayarladığımız da 3-5 katına ulaştığın da kontak açar. Nitekim siz devreniz de bunu kullanmamışsınız. Yani bu devre de termik atarsa bile bir işlev görmeyrcektir. Normal de kapalı kontağını yani 95-96 yı kullanmanız gerekiyor. Devrenin baştan düzenlenmesi gerekiyor.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?