Araba satın almak sandığımızdan daha büyük bir maliyet

legrange

Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
39
Puanları
1
Yaş
33
Türkiye’de araba satın almak artık oldukça büyük bir maliyet haline geldi. Türk halkının en büyük yatırım araçlarından biri olan araba şu anki piyasa koşullarında gerçekten de yatırım getirisini sağlıyor mu ele tekrar değerlendirmek gerekiyor. Biz de bu yazımızda araba satın almanın oluşturduğu tüm maliyet kalemlerini sizin için tek tek ele aldık.
Oluşacak ilk maliyet tabii ki araba satın alma maliyeti. Sıfır en ucuz arabalar 400bin TL’den başlıyor ancak o araç da zaten bulunamıyor. Sıfır araba almak için şu an tüm marka ve modellerde sıra olduğunu da hatırlatmakta fayda var. Bu nedenle şu an 400 bin TL olarak öngördüğünüz arabayı teslim döneminde daha da pahalıya alma riskiniz olduğunu belirtelim.
Araba satın almak için ikinci maliyet kalemi ise eğer arabayı kredi ile alacaksanız katlanmanız gereken kredi faizi tutarı. Eğer 400 bin TL’lik araba almak istiyorsanız, özel bankalardan alabileceğiniz en ucuz faiz tutarı %1,89 ve en uzun vade 36 ay. Bu da 400 bin TL’lik araba için en az 200 bin TL daha fazla faiz ödemesi yapmanız anlamına geliyor. Aylık taksit tutarları ise 16 bin TL civarlarında. Tabi bu krediyi ve faizi de seçilmiş bir kitle alabiliyor. Herkese verilmiyor.
Arabayı bir şekilde satın aldınız. Özellikle 2022’nin sonunda da gündem olan konulardan biri olan kasko fiyatları ile yüzleşmeniz gerekiyor. Şu an için en ucuz kasko sıfır bir arabada 20 bin TL civarlarında tutuyor. 4 yıl ve üzeri hasarsızlık kaza yapmama indirimi varsa minumum 10 bin TL'e kadar düşebiliyor.
Diğer maliyet kalemleri ise Motorlu Taşıtlar Vergisi ve Trafik Sigortası. MTV şu an yıllık 3 bin TL. Trafik Sigortası ise ilk kez yaptıranlar için 5 bin 500 TL. Hasarsızlık indirimi ile minumum yıllık 3 bin TL’ye kadar düşebiliyor.
Araba aldıktan sonra masrafları bunlarla da sınırlı kalmıyor. Bakım, yağ, lastik, balata vs. gibi kalemlere bakıldığında yıllık ortalama 10 bin TL’nin gözden çıkarılması gerekiyor. Otopark ücretini de özellikle vurgulamak isteriz. Otopark ücretleri özellikle 2023 yılına girilmesi ile birlikte %50’nin üzerinde artış gösterdi. Eğer arabanızı İspark dışındaki özel otoparklara park etmek isterseniz otoparkların ortalama aidatları aylık bin 500 TL ile 2 bin 500 TL arasında değişiklik gösteriyor. Bu da yıllık en az 18 bin liralık bir otopark ücretine katlanmanız anlamına geliyor.
Kaza sonrası oluşabilecek değer kayıpları riskini de düşündüğümüzde artık araba almak gerçekten de önemli bir yatırım aracı mı sorusu akıllara takılıyor.

Son zamanlarda aylık abonelik ile araba kiralama daha cazip hale geldi. Bu yöntemle sürücüler arabanın kaskosu, sigortası, bakımı vb daha birçok masraflarına karışmadan araba ihtiyaçlarını karşılamış oluyorlar.
 
benim eniştem derdi ki; "bakamayacaksan, kapında köpek besleme" aldığın/alacağın araçın giderleri sana ağır geliyorsa almayacaksın, alıyorsan da şikayet etmeyeceksin.
 
Şartlar günden güne kötüleşiyor desek de arz talebe yetişemiyor maalesef! TR'deki yıllık 600 bin olan talep/satış bugün 800 bin adete tırmanmakta. Sıfır araç bulunamıyor deniyor, bu talebe fabrikalar yetişemiyor. Üstelik enerjilerinin çoğunu artık elektrikli arabalara yönlendirmişlerken, covid etkisi ve çip krizi de yükselen talebe yetişmeye olumsuz etkisi oldu.
 
galericiler sıfır araçları tolayıp ikinci ele fazlasıyla sattığı için sıfır araç yok balon patlayınca iflas eden çakal galeriler furyası olucak fiyatlar düşebilir tabi iktidar değişirse.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…