Alternator Konusunda Yardım

garip_avci

Üye
Katılım
5 Tem 2011
Mesajlar
16
Puanları
1
Yaş
32
merhaba can sıkıntısı nedeniyle kendimi hobilere vurdum bir rüzgar trübünü yapmayı düşünüyorum ama öncesinde merak ettiğim bir kaç şey var normal bir alternatör saatte kaç amper üretebilir bir kaç alternator üreticisinin sitesine baktım saatte 800w filan diyor anlamadım yardım ederseniz sevinirim
sistemide biraz açıklıyım araca bağlamayı düşünüyorum yani yaklaşık 60-70km/h bir rüzgar akımı olcak bir tribun olcak içinede alternatoru koycam yükleme yapcagı akülerde 72 V 100Ah yada daha yüksek olcak böyle bir sistem olabilirmi
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Araca Bağlayacaksan bir araç şarz altörnötörü al 14.5. volt verir doğru akım istersen diyot girişlerinden 3 faz 15.volt ac akım alabilirsin
ancak elde edeceğin enerjiden fazla araçta enerji tüketmen gerekir.
açıkcası üreteceğin elektrik enerjisinden fazla benzin yakman gerekir.
 
Ahnur a katılıyorum her sistemin bir kaybı vardır bu yüzden hazır yanmadan hareket üretilmişken arada rüzgar türbünü yerine sarj alternatörü kullanarak mekanik enerjiden elektrik enerjisi üretmek daha verimli olur.
 
cevaplarınız için çok teşekkür ederim ancak bir noktayı anlamadım sistem sadece arabanın on panjuruna gelen ruzgar gucuyle calıscak neden benzin harcamıs olayım motor sıstemıyle bır baglantısı olmayacak
 
Düşün ki sen arabasın ve önüne bir metrekarelik hafif bir plaka aldın sonra başladın koşmaya, bu biraz zor olmazmıydı, elbette pervane bu kadar büyük bir etki yapmaz ama eğer pervane dönecekse, bu gücü bir yerden alması gerekir. Bu gücü birde tersi örnekle anlayabilirsin; arabana bir uçak motoru ve pervanesini taktın ki örnekleri vardır (karada yapılan en yüksek hız rekor denemelerinde kullanıldı) bu pervane çalışınca arabayı hareket ettirir, senin sisteminde de araba kendi motoruyla çalışır ve pervaneyi hareket ettirir, her iki durumdada kayıplar söz konusu olduğundan, her iki sonuç içinde istenenden daha fazla enerji harcamak gerekir. Bu yüzden; arabanın hareket etmesi için, pervaneyle rüzgar üretmek yerine, yanmalı motorlardan yada elektrik motorlarından, arabanın ihtiyacı olan elektriği sağlamak için ise, oluşacak rüzgar yerine hazır oluşmuş motor hareketinden faydalanmak daha verimli olur.
 
haklısınız ama o konuda bir sıkıntı olcagını dusunmuyorum aracın on tarafında bulunan paneller zaten ruzgarı kesıyo ben o panellerı bosaltım onlara bır kanal yapmayı dusunuyorum.örneğin radyatöre etki eden bir hava var radyatör o havaya sizin verdiğiniz örnekteki plaka görevini yapıyor ben o radyatör yerine bir fan yada bir motor koymayı planlıyorum.yani onun bi etkisinin olcağını düşünmüyorum
 
Taman yap yapmasına anlatmak istediğim 12 V 60 A aküyü yapacağın sistemle ancak 1 senede doldurursun anlayacağın senin bu şekilde üreteceğin elektrikle ancak 3 5 tane led yakarsın sarj dinamosunun yanına bile yaklaşamazsın, ben hobi olsun diye yapıyorum diyorsan çok güzel fikir yap derim.
 
hmm anladım.peki bu aküyü şarj etmek için bir alt akım değeri varmı 1amperle bu aküyü şarj edebilirmiyim
 
akü voltajı üzerindeki her voltaj aküyü şarj eder. 0.1 Amper de olsa şarj başlar
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,366
Mesajlar
917,038
Kullanıcılar
450,237
Son üye
tekogulyunus

Yeni konular

Geri
Üst