ahhhh ben ne diyorum sen ne anlatıyorsun araba akünün ilk kalkısı akü yardımıyla kalkıs yapar sonra aküden elektrik alımı duruyor benzin yardımıyla motordan sonra altarnatör ile 12 volt 90 ampere kadar elektrik üretir ve elektrik güç panosuna girerek calısan cihazların ne kadar elektrik ihtiyacı varsa dagıtıyor sonra fazla ihtiyacınıda gerekli ise aküye gönderiyor şarj için ha sen simdi dersin 12 volt 90 ampere kadar elektrik üreten motorun yapısını sorarsın 1500 devirde feya farklı devirde kendi kendine manyetik alan ile elektrik üretiyor ve köprü diyotlarla motorun rotoruna manyetik alan olusması için dc akım gönderiyor rotor dc akımla mıknatıslanma oluyor ve dış sargıya akım olarak yansıyor
benim dedigim calısma bunun yerine dc motor mıknatısında kullanalım
bu tip calısmalarda cevirmek için gerekli olan güç cok asırı fazla olması gereklidir ve 3 senede bilyeler asınıyor rotoru cevirmek için torklu su gerekli