Alçak gerilim

phuilluios

Üye
Katılım
21 Kas 2015
Mesajlar
5
Puanları
1
Yaş
30
Merhabalar 2 sorum olacak 1.Trafolarda Neden alçak gerilime ihtiyaç duyarız 2.alçak gerilim sargısı neden içtetir ?
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
1.Trafolar alçak gerilime ihtiyaç duymaz, tam tersine kullanacağımız sistemin gerilimi düşük olduğundan trafolarda gerilim alçaltılır. Eğer gerilim seviyesi değişmeyecekse giriş ve çıkış gerilimleri aynı olan izolasyon trafoları kullanılır. Yani trafoların çalışması için alçak gerilim şart değildir.

2.Merkezden uzaklaştıkça manyetik alan zayıflar. Trafolarda düşük gerilim sargısında daha az spir bulunduğundan bu zayıflamadan diğer sargıya oranla daha çok etkilenir. Az spirli düşük gerilim sargısını nüve merkezine yakın tutmak bu kayıpları azaltır. Yüksek gerilim sargısı da merkezden uzaklaştıkça etki zayıflar ama spir sayısı çok olduğundan bu değer ihmal edilerbilir.

Sent from my GT-I9500 using KontrolKalemi.Com Mobil mobile app
 
1-Trafolar amaca göre alçaltan,yükselten veya ayni gerilimde veren (İzolasyon) trafosu şeklinde olabilir.Alçak gerilimin gerekli olduğu yerde alçaltan trafoyu (aslında alçak gerilim sargısını) kullanırız.Ama tersi de olabilir.Bir ups 'de kullanılan trafo aküyü şarj ederken alçak gerilim sargısını kullanıp alçaltan pozsiyonunda,destek verirken (Şebeke kesikken) örneğin 6-9 voltluk sargılarıyla 220 vac'ye yükselten pozisyonundadır.İki farklı sarımı olan bir trafoyu bu sargıların primer veya sekonder uygulanma tarafını değiştirerek 2 amaç için de kullanırız.(İzolasyon trafosunda ise bu durum değişmez,her 2 sargısındaki bu sarım sayıları aynidir çünkü)

2-Nüveye çok yakın oldukça sarım çapı küçüktür,mağnetik akı kayıpları kısa yoldan devresini tamamladığı için kayıplar daha azdır,nüveden uzaklaştıkça bu sarımların çapı genişler ve mağnetik akının (değişken mağnetik alan) daha büyük yaylar ve mağnetik alan çizgileri (kavisleri) çizerek bu kapalı devreki mağnetik kuplaj devresini tamamlamasına da neden olur.

Bu trafodan YG alınacaksa eğer,daha verimli çalışması için,örneğin araç ateşleme bobinlerindeki gibi kalın ve düşük voltaj sargısı en içe,nüvenin hemen üstüne,yüksek voltaj sargısı ise dışa,çok spirli,ince emaye tellerle sarılır ki mağnetik alanın bu şekilde daha kuvvetli indüklemesiyle elektriksel çıkış verimi de o nispette daha yüksek (Verimli) buji ateşlemesini,brülördeki elektrot ateşlemesi çok garantili olacak şekliyle de hep alınabilsin.

Trafodan alçak gerilim alınacaksa, örneğin bir aküyü şarj eden trafo+ redresörde ise nüveye yakın olan sarım yüksek gerilimli (Şebeke giriş beslemesi) ve ince sarımlı,sekonder sarımdan bu redresöre alınacak alçak gerilimli,yüksek amperli alınacak akım ise kalın telli olup ve bu iç nüvenin üzerine sarılır. Burada dış kısma sarılan sarımlar hava etkisiyle daha çabuk soğur,içte kalmış olsaydı,ard arda iç nüvedeki ısınmalarla dıştaki asıl besleme (Giriş) sarımını daha fazla ısıtıp daha kolay yanmasına da neden olabilirdi. Burada uygulamada trafonun bozulmadan (fonksiyonel çalışma emniyeti) elektriksel verimin daha önüne geçmiş oluyor. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,162
Mesajlar
915,577
Kullanıcılar
449,922
Son üye
11akif

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst