Aküm öldü mü ?

giohid

Üye
Katılım
12 Ara 2014
Mesajlar
59
Puanları
1
Yaş
30
12 volt 90 ah sulu tip aküm var 2001 model arabamda kullanıyordum 2 hafta panedemiden dolayı araca 1 defa olsun marş yapılmadı bu süre zarfından sonra çalıştırmaya çalıştığım da 2. marşta ancak çalıştı, ancak şuan da 1 gün marş yapmazsam daha çalışmıyor. Bu düzele bilir mi? elektrikçi baktı gözlerin bir tanesinde bome ile kontol ettiğin de akü suyun da siyahlaşma var pilaklar zarar görmüş dedi. ...
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Gözlerden bir tanesi bozuksa tamir edilip,akü suları tamamlanıp yeniden şarja bağlanmalı ki sonuç o zaman netlik kazansın.
 
Muhtemelen arabada alarm, merkezi kilit vesair donanımdan dolayı, hatta durduğu yerde bile enerjisini kaybetme, boşalma (deşarj) durumundan gerilimi 12.40 volt altına düşer ve plakalarda sülfatlaşma oluşur. Bu durumda tam şarj olsa bile akünün gücü azalır, 90Ah gibi iş görmez. Onun için redresör şarjı denen 16.1 volt ve 1/20 (90Ah için 4,5Ah ile) akımla ile redresör şarjı yap(tır)mak gerekir ki kireçlenme şeklindeki sülfatlaşma erisin.

Plakalarda temas/kısa devre veya dökülme durumlarında tamirat yapacak adam bulmak zor.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,164
Mesajlar
915,595
Kullanıcılar
449,927
Son üye
yusuf2023

Yeni konular

Geri
Üst