Peki kaynaktan sonra tekrar nasıl arabayı çalıştırdınız aynı aküyle onu merak ettim ben ; aküler böyle uzun deşarjdan sonra yumruk yemiş boksör gibi olur. Arabayı yokuşa bırakıp vurdurdum - bayılıyorum bu kelimeye - diyeceksiniz diye korkuyorum.selamlar
3 aküye gerek yok biraz efsane olmuş. 60 amperden hesaplarsak 180 amper eder, onunla da 4-5 mm elektrot yakarsınız. 10 mm üzeri bir sac kaynatmayacaksanız gerek yok . 60 amper ve ya üzeri bir akünüz var ise aracınız çalışırken rahatça 2.5 mm elektrot ile kaynak yapabilirsiniz.
aracımda da sürekli birkaç elektrot ve sağlam takviye kablosu bulundururum. arazide kayaya çarpıp kırılan arka tandır kolunu bu şekilde kaynatıp sanayiye gitmiştim.
3 akü seri bağlandığında amper yükselmez. Seri bağlı güç kaynaklarında voltaj yükselir.
Aküleri 12 volt 60 amper olduğunu düşünseniz ,
36 volt 60 amper yapar. Akr oluşumu daha kolay olur.
Ama şu var. Aküler kısa devre olmaya ne kadar dayanıklıdır. Kimyasal yapıları gereği sulu aküler uzun süre kısa devre akımı vermeye uygun değil diye biliyorum. O nedenle start aküleri olarak geçiyor.
akuyu kullanmak hele yardım alınamıyacak yerde doğrusu araç çalışır durumdada olsa ben guvenemem