Akülü araba gaza basınca vınlama!

Evet malesef dip fiyat yapacak birşey yok. En azından sadece aküyle yırttık. Bu aküleri kurtarmanın yolu yok mu. Eskinin kapağını çıkardım tapalı 3 hazne var. Saf su yada asit mi ekleniyor.
 
Evet malesef dip fiyat yapacak birşey yok. En azından sadece aküyle yırttık. Bu aküleri kurtarmanın yolu yok mu. Eskinin kapağını çıkardım tapalı 3 hazne var. Saf su yada asit mi ekleniyor.
Videodan anladığım Kurşun Plakaların yalıtkanı bozulduğunda akü bozuluyor. Muhtemelen kaliteside burda meydana çıkıyor. Sonuçta hepsi aynı kurşun. Karbonatla filan kurtardığını söyleyen var ama plakaların durumu çok önemli

 
Merhabalar,

Size tavsiyem bu akülerin daha uzun süre kullanımını sağlamak için bir kaç önerim var.

1- Şarj aleti ile çok uzun süre şarj edilmemeli. Bu arabalarla gelen şarj aletlerinin içinde şarjı kesen bir devre yok. Eğer mümkünse akü şarjı takip edilerek şarj dolduğunda kesilmeli. Akü şarj akımının üzerinde şarj edilmemeli.

2- Akü araçta kullanılırken derin deşarj edilmemeli. Akü voltajını küçük bir voltmetre ile kontrol altında tutun. Minimum akımın altına indiğinde aracı kullanmayın.

3- Araç uzun süre yatacaksa mesela kışın kullanılmıyor ise akünün tamamen boşalmasını engelleyin. Mutlaka şarjlı olsun. Arada şarj etmeyi ihmal etmeyin.

Eğer yeni akü alacaksanız mümkünse amper kapasitesinin biraz üzerinde alın ki akü araca güç ihtiyacını daha kolay karşılasın ömrü uzun olsun. Eğer alabiliyorsanız lityum pil alın ama maliyeti kurşun aküden daha fazla olur.

Araçlarda iki akü olup seri bağlananlar var. Bu durumda iki adet 6 volt akü yerine 1 adet uygun güçte 12 volt akü kullanılmasını öneririm.

Nacizane önerilerim. Saygılar.
 
Videodan anladığım Kurşun Plakaların yalıtkanı bozulduğunda akü bozuluyor. Muhtemelen kaliteside burda meydana çıkıyor. Sonuçta hepsi aynı kurşun. Karbonatla filan kurtardığını söyleyen var ama plakaların durumu çok önemli

Sülfirik asitle traksiyoner aküleri canlandirabiliyoruz ama hem tehlikeli hem de zor bir işlem. Sülfirik asitin temini ve taşınması bile başlı başına bir dert .
 
Sülfirik asitle traksiyoner aküleri canlandirabiliyoruz ama hem tehlikeli hem de zor bir işlem. Sülfirik asitin temini ve taşınması bile başlı başına bir dert .
Sakat iş. Akü içinde kısa devre filan olur, durduk yerde eşe dosta rezil olmak var Hiç gerek yok.
 
Çok güzel cevaplar verilmiş. Ölümsüz bir konu olan aküler ve piller konusu asla ve asla tartışması bitmeyecek bir konu :)
 

Forum istatistikleri

Konular
127,956
Mesajlar
913,901
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst