Akülü araba arızaları

Araç range rover evaque 12v Dün gece aracı kart ve motorlarını kontrol ettim.Şöyle birşeyde dikkatimi çekti emin olamadım,arka tekerler şanzuman üzerinde 6v yazıyor ürünün akü kapasitesi araç üzerine orjinal etiketinde işaretlenmiş şekli 12v 7 ah saat yazılmış,ürününü direksiyon motoru 12volt olarak gördüm.Akşam resimlerini çekerim.Sabah şarjda 14,1V civarndaydı akşam iş dönüşü tekrar kontrol edeceğim.Saygılar[/QUOTE]

Gece 10.30 civarı şarj takmıştım (12.4 v iken şarja takmıştım yaklaşık 16 saatte 14.1 oldu)gosterigirdu sabah işe giderken 14.1 V işten geldiğimde de 14.1 v duruyordu.fisinu çektim ve tam iki dakika boş bir şekilde kullandıktan sonra yine durdu ve akü voltajı 12.8 oldu.kullnim sırasında da 12.0 V ile 12.8 v arasında degitsiyordu.ayrica bugün teknik kataloğunda self resetting fuse koruması da varmış arka motorlarda onla ilgilide bir kesme yapmış olabilir mi bilmiyorum.son durumlar böyle
Multimetre ülkede ölçüm yaptığımda akü 12 volt gosteriyor,2 dk falan calisti durdu mumtimetre ile olctugunde 11 volt gisteritordu,aracın üzerinde iki kablolu akü voltaj gosterici takmıştım o daha fazla gösteriyor,
 
Son düzenleme:
Gece 10.30 civarı şarj takmıştım (12.4 v iken şarja takmıştım yaklaşık 16 saatte 14.1 oldu)gosterigirdu sabah işe giderken 14.1 V işten geldiğimde de 14.1 v duruyordu.fisinu çektim ve tam iki dakika boş bir şekilde kullandıktan sonra yine durdu ve akü voltajı 12.8 oldu.kullnim sırasında da 12.0 V ile 12.8 v arasında degitsiyordu.ayrica bugün teknik kataloğunda self resetting fuse koruması da varmış arka motorlarda onla ilgilide bir kesme yapmış olabilir mi bilmiyorum.son durumlar böyle
Multimetre ülkede ölçüm yaptığımda akü 12 volt gosteriyor,2 dk falan calisti durdu mumtimetre ile olctugunde 11 volt gisteritordu,aracın üzerinde iki kablolu akü voltaj gosterici takmıştım o daha fazla gösteriyor,
Anlattıklarınızın tamamı akü sorunu ile ilgili başka bir şey yoktur.
Aküyü tekrar şarj edip tekrar aracı çalıştırıp aküyü bitirin.
Akü çok fazla bekledi ise oksitlenmeden dolayı işlevini yitirmiş olabilir.
5-6 defa aynı işlemi yapın. Belki aküyü kurtarabilirsiniz bu şekilde.
Sizin anlattıklarınıza bakılırsa aküden başka bir arıza yoktur.
 
20200516_155932.jpg
Merhaba bizdeki arabayı aküye takınca bu metal parçadan çıt çıt ses geliyor araba çalışmıyor nedendir acaba
 
Merhaba elımızde 12v akulu cıft motorlu bır arac var. Kontrol kartı arızalandı. Bunu kartı olmadan dırek devır yonlerını degıstırebılrcek sekılde calıstırdam bı problem olur mu? Gerek motorlarda gerekse guvenlık acısından ?
 
Merhaba elımızde 12v akulu cıft motorlu bır arac var. Kontrol kartı arızalandı. Bunu kartı olmadan dırek devır yonlerını degıstırebılrcek sekılde calıstırdam bı problem olur mu? Gerek motorlarda gerekse guvenlık acısından ?
Kontrol kartında başka ne özellik varki zaten kontak ac ileri geri vites far sinyal vs. Herhangi bir sıkıntı olmaz DC motor ileri geri devresi ile yapabilirsiniz
 
slm.arkadaşlar bendeki araç 6 volt dolu nitro bu arabada 1adet 6volt akü ve 1adet 6volt motor var çok zayıf olduğu için ben bu arabayı hem kumandalı hemde 12 volt çift motor yapmak istedim. dolu fabrikasından 12 volt uyumlu kumanda ve ana kart 1adet 12v.direksiyon motor ve şanzımanı aldım teker motoru 2 adet 12 volt alacaktım ama fabrika elindeki 6volt motordan 1adet daha al toplam 12 olur dendi aynısını yaptım elimde 12v 7 amper akü var idi onu kullandım malzemeleri monte ettim bizim araba oldu fişek çok hızlı gidiyordu arka tekerlerde 6şar voltluk motor olunca 12 volttla besleyince motorlar çok hızlı dönüyor bu motorlar 12 volt olsa idi normal devrinde olacaktı kanaatindeyim arabanın hızını düşürmek için buradan öğrendiğim 2adet köprü diyot kullanarak motorlara giden voltajı düşürdüm hızda düştü ama köprü diyotlar baya ısınıyor 5dakikada el yakar hale geliyor ayrıca araba 3 dakika kadar sonra duruyor korumaya alıyor kendini biraz bekleyince gene 2dakika sonra duruyor arabada motorlar ısınmıyor ama ana karttada ısınma var köprü diyotlarda baya ısınıyor yardımcı olabilirseniz sevinirim
 
merhaba bu arabaya 12voltluk 2 adet 550 motor alsam aynı şanzımanlarla kullanabilir miyim aradaki köprü diyotlarıda iptal etsem normal hız ve devri yakalayabilir miyim üzerinde gelen motorları iptal etmeyi düşünüyorum araba 2. 3 dakika da duruyor galiba yükte 6 voltluk motorlar çok amper çekiyor gücü yetmeyince korumaya geçiyor lütfen ustalarım yardım edin kararsız kaldım
 

Forum istatistikleri

Konular
128,210
Mesajlar
915,839
Kullanıcılar
449,989
Son üye
veyselknkc

Yeni konular

Geri
Üst