Akü şarj tutmuyor

Merhaba, sn feyzulfurkan. Desulfatör cihazı; akünün iç sulfatlanmayla çok düşebilen amper-saat kapasitesini eski (orijinal) amper-saat kapasitesine uzun süreler uygulanırsa geri getirebilir. Ancak tam sağır (hiç amper, mA geçirmeyen) bir akünün plakalarına öncelikle şoklama (daha fazla voltaj ve gerekirse damla damla asit ilavesi takviyesini) öncelikle uygulamak gerekir. Şoklamadan sonra akım (şarj) alarak bu şarj akımını geçiren akü plakalarına desulfatör cihazları akü amper-saat kapasite artırımı için bağlanabilir.

Desulfatör cihazları pik voltajjları çalışırken başarıyla üretebilmek için sadece akü- desulfatör bağlantısında, akü amper-saat elektrik kapasitesini direk tüketerek kullnanır. Harici şarj cihazı bağlantısı bulunmadan desulfatörü akünün amper-saat kapasitesi iyileştirmelerinde kullanabilmek için öncelikle bu aküde amper-saat elektrik şarj kapasitesinin yeterince bulunması gerekiyor. Yani akü tam sağır durumda ise desulfatör-akü-şarj cihazı paralel bağlantısı bulunsa bile desulfatörün ürettiği pik voltajlar akü plakalarından elektrik iletimi içerden olamayacağından geçememiş olur. Yani akünün öncelikle sağırlıktan kurtulması sonrasında desulfatörün mevcut kapasite artırımı için sizin de belirttiğiniz üzere mutlaka bu cihazlara bağlanması gerekiyor. Kolay gelsin.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Merhaba, sn feyzulfurkan. Desulfatör cihazı; akünün iç sulfatlanmayla çok düşebilen amper-saat kapasitesini eski (orijinal) amper-saat kapasitesine uzun süreler uygulanırsa geri getirebilir. Ancak tam sağır (hiç amper, mA geçirmeyen) bir akünün plakalarına öncelikle şoklama (daha fazla voltaj ve gerekirse damla damla asit ilavesi takviyesini) öncelikle uygulamak gerekir. Şoklamadan sonra akım (şarj) alarak bu şarj akımını geçiren akü plakalarına desulfatör cihazları akü amper-saat kapasite artırımı için bağlanabilir.

Desulfatör cihazları pik voltajjları çalışırken başarıyla üretebilmek için sadece akü- desulfatör bağlantısında, akü amper-saat elektrik kapasitesini direk tüketerek kullnanır. Harici şarj cihazı bağlantısı bulunmadan desulfatörü akünün amper-saat kapasitesi iyileştirmelerinde kullanabilmek için öncelikle bu aküde amper-saat elektrik şarj kapasitesinin yeterince bulunması gerekiyor. Yani akü tam sağır durumda ise desulfatör-akü-şarj cihazı paralel bağlantısı bulunsa bile desulfatörün ürettiği pik voltajlar akü plakalarından elektrik iletimi içerden olamayacağından geçememiş olur. Yani akünün öncelikle sağırlıktan kurtulması sonrasında desulfatörün mevcut kapasite artırımı için sizin de belirttiğiniz üzere mutlaka bu cihazlara bağlanması gerekiyor. Kolay gelsin.
Hocam değerli bilğileriniz için teşekkür ederim. Uygulaması burada yapılmış linkteki uygulamaya yorumunuzu merak ediyorum.
 
Merhaba arkadaşlar elimde yuasa marka 12v 6a eski bir akü var ve şarj tutmuyor ve bende içindeki asiti değiştirmek istiyorum ama daha önce böyle bir şey yapmadığım için pek tecrübem yok ilk önce asidi nereye boşaltacağım ve nereye atacağım daha sonra içine ne tür bi asit koyacağım bunu öğrenmek istiyorum bir tanıdığım bana normal çeşme suyunu kaynatıp soğuttuktan sonra akünün içine koyup daha sonra akünün içine cep sodası koymamı söyledi bu da aynı işi görüyormuş bu doğrumu bi de akünün içine asiti koyduktan sonra akünün kapağını kapatıp'ta mı? şarj edeceğim yoksa kapatmadan mı? Birde elimde 12v 2a trafo var voltajı 15 volta kadar çıkıyor bu trafo ile kaç saat kaç voltta şarj etmem gerekiyor.
Sülfirik Asit (H2SO4) kullanılır fakat bome önemli. Cam bomemetre alıp dar ve yüksek bir cam kap içine saf su koy ve sonra az az Sülfirik asit ilave et. Bome normal olana kadar asit koymaya devam et. Daha sonra bu asitli suyu dikkatlice akünün gözlerine , kurşun plakaların üstüne 1 cm çıkacak şekilde doldur. Bunları yaparken emniyet gözlüğü, lastik eldiven ve muşamba önlük kullan. Asit seyreltilince daha da yakıcı oluyor. Kapak açık olsun. 14.5 voltu geçme. 3 saat şarj edince akünün voltajını ölç. 12.6 volt altına düşmeden 2 saat duruyor ise tamamdır, daha düşük ise 1 saat daha şarj et ve tekrar ölç.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,126
Mesajlar
915,241
Kullanıcılar
449,839
Son üye
Qkay

Yeni konular

Geri
Üst